Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncopeptides AB

om de som også har hedget med og shorte, samtidig har en kjøpsopsjon på aksjer på en lavere kurs er risken dems lite.

Tikk takk. Endelig EMA/EU godkjenning nærmer seg.

1 Like

Senest i slutten av måned. Tror faktisk ikke før pga ferie tider… men vi vet aldri når de møtes.

1 Like

Fullt trøkk her+!:heart:

2 Likes

Bare uetiske tradere i denne.

Med gevinst tilogmed.

1 Like

Enig jeg selger😅

Blir spennande å høyre webcasten kl 14.

Tror de er rimelig gira i selskapet om dagen. De står foran en heftig høst. Eu godkjenning fda løsning. Global partner og så game on med salg globalt. Spennende blir det.

2 Likes

Oncopeptides må jo vera ein favoritt blandt tradere om dagen. Ganske så volatil aksje.

image

“Läkemedelsbolaget Oncopeptides redovisar ett resultat efter skatt på -59,8 miljoner kronor för det andra kvartalet 2022.
Analytikernas förväntningar, enligt en sammanställning från Infront baserat på tre analytikerprognoser, indikerade ett resultat efter skatt på -315 miljoner kronor.
Rörelseresultatet blev -61,1 miljoner kronor. På denna punkt väntades -314 miljoner kronor.
Nettoomsättningen uppgick till 8,8 miljoner kronor. Här hade analytikerna räknat med 4,67 miljoner kronor.”

Tenker dere om disse tallene? Er vell over forventningene?

1 Like

De brenner mye mindre cash enn det analytikerne trodde. Og har omsatt for det dobbelte enn det som var forventet, selv om det bare er småpenger det er snakk om. Er vel et tegn på at selskapet er veldrevet og at de som har prøvd å analysere bommer fælt i sin analyse.

3 Likes

Hadde på conference call. Men det var for nye bråk i bakgrunnen til at jeg fikk med meg detaljene dessverre. Det var interessante ting om parter. Men må høre engang til.

Det viktigste jeg fikk med var: EMA avgjørelsen kommer om noen få dager!!! Ikke uker! Ellers var det jo lite han kunne si rundt FDA, mye som er taushetsbelagt rundt denne prosessen.

Det jeg fikk med meg av betydning var at dem ikke ville signere avtale med partner før FDA har kommet med svaret sitt. Fordi dersom de har marked i både EU og USA så vil de tiltrekke seg langt mer attraktive partnere som ønsker globale rettigheter.

3 Likes

Sprek siste timen :clap:

1 Like

Kursmål på 55 og kjøpsanbefaling av Dnb markets satte litt fyr på det🚀

6 Likes

Noen som har lest analysen til dnb?

LOA US Market: 35% - med estimert lavere peak sales enn tidligere
LOA EU Market: 85% (75%)
Forventer utlisensieringsavtale
TP 55 (40)

3 Likes

LOA på 35 % i USA, virker svært lavt! CEO nærmest garanterer en eller annen godkjennelse her! Men, den stiger nok betraktelig når EMA godkjenner(selv den var lav 85%). Hadde det rådgivende organet til EMA, ikke vært enstemmig, så hadde jeg skjønt det!

For oss uinvidde, så antar jeg dette er sannsynlighetsallokeringen til positivt utfall. Har man markedsandelene også kan man jo regne seg fram til hva TP blir ved godkjennelse begge steder :wink: