LOA på Nordic nanovector i 2017 var på 30% For å sette det litt i perspektiv:flushed: Nei dette var useriøst lavt for oncopeptides:grin:
Likelihood of approval.
35% sjansen gir han de. Jeg hadde ikke turt kjøpe om jeg ikke trodde på ceo. Han nærmeste garanterte en løsning USA. Men det er mange ting amn blir overrasket over i børs verden. Men til nå har ceo vært til å stole på. For å sitere dagens presentasjon. " Investorer ble kanskje overrasket over ema godkjenningen men vi i selskapet ble ikke overrasket. "
Men hver enkelt må gjøre sin egen DD. Det er selvfølgelig risiko.
Hvis man gjør som analytikere, så vil man jo mest sannsynligvis tape alle penga,
De skal vel skape tvil for så å kjøpe seg opp.
Ved endelig Eu godkjenning, var det ikke da over 98% tjangs for også fda fulgte EMA.
Enstemmig vedtak i ema sier sitt.
Svært pysete av dnb å angi onco 15%sjans for fail i EU når chmp var enstemmig…
Det blir jo veldig snodig. Jeg sa vi burde få 10-20 % Max på en eu godkjenning. Det var på rundt 40 kr. Men nå er kursen høyere. Kan. I håpe på 55 kr og DNB kursmål på eu godkjenning? Ceo I onco tar dette som en selvfølge.detgjørvel markedet også…
Biotek forventningsrally, fortsetter vi til 50 imorra??
Litt usikker, vi får se
Jeg skrev en del i forbindelse med chmp godkjenningen anbefalingen.jeg mente at den burde gå til 50 kr kun på godkjenningen. Det var 3,7 milliarder mcap. Nå er det noe høyere pga emisjon. Det mente jeg den burde gått til dagen etter godkjenningen fra chmp møtet i ema. Derfor anbefalt ejeg sterkt kjøp alt under 30 kr.
Godkjent eu og USA? 100 kr er rimelig. Ca 8 milliarder mcap.
Deretter en god partner avtale. 200 kr. Der er mitt håp for denne høsten. Etter der er det opp til salgstallene og vurdere hvor høyt denne skal.
Jeg gjorde litt algebra som jeg nevnte muligheten for over her, basert på sannsynlighetsvektingen til DNB, og forutsatte at USA vil stå for 2/3 av omsetning/verdi, og EU for 1/3. Da kom jeg frem til et implisitt kursmål hos DNB etter godkjenning både i EU og hos FDA på 106 kr. For de som måtte være interessert i denne typen teoretiske øvelser
Ja så ling i DNB vil øke kursmålet på eu godkjenning opp til 60-65?
Svært spennende høst for selskapet. Dager igjen til EU godkjenning. 22 sept fda møtet. Der får man en slags vurdering som blir offentlig. Det blir en deal breaker.
Ble dette med dager igjen sagt eksplisitt under QA? Regner med noe sånt som du nevner ja.
Ceo brukte den ordlyden. In a few days. Men ta det med en klype salt. A few days kan like godt være 14 dager i business.
Det er bare børsen som syntes det er lenge med ett par uker. Men han nevnte a few days ett par ganger. Kanskje de har fått en dato for
Møtet i union.
Noe annet han nevnte som var veldig interessant var at han nevnte at det var en god del info de gjerne ville delt som de ikke fikk lov til å dele.
Spør deg selv. Du sitter på en hemmelighet.
Har du lyst ttilå dele den hemmeligheten med kona om det er gode nyheter for eks du har vunnet på Flax lodd? Eller om du har fått fartsbot. Har du like lyst til å dele nyheten med kona da?
Så år ceo sier: vi har en del vi gjere ville fortelle menvi har ikke lov. Og samtidig nevner at han blir overrasket om de ikke sitter på en fda løsning i høst…
Ja jeg skal ikke lese for mye mellom linjene. Men hva tenker dere?
Tror dnb markets er forsiktig i sine kursmål pga historikken. De satte jo kursmål på over 300 ifjor også raste den ned i dass. Derfor kjører dem nye kursmål litt og litt høyere for å være mer på den trygge siden for kundene sine, selv om de er svært pessimistiske i sin beregning. Mest logiske i mitt hode kunne vært å dunket ut et kursmål på over 100 og sagt at sannsynligheten for EU godkjennelse og FDA er veldig stor, men igjen. Step by step.
CEO kan ikke si visse ting av helt logiske grunner, for å ta et eksempel, så kan det hende at de har en partner avtale som ligger på bordet fra Johnson&Johnson (eksempel!) dersom de får godkjennelse fra EU og FDA.
Ikke bare uttalte CEO Jakob L at avgjørelse om EU godkjennelse er ventet i løpet av «a few days» - det følger direkte av regelverket at avgjørelsen er rett rundt hjørnet:
CHMP innstilingen ble offentliggjort 23 06 22.
Deretter har EU kommisjonen 60 dager på seg til å avgjøre om de skal følge CHMP innstillingen eller ikke. En rask titt i kalenderen viser nettopp at 60 dagers fristen går ut «in a few days» eller 9-10 dager da Jakob L uttalte det.
Det er altså liten grunn til å ta uttalelsen med en klype salt. Jakob L sa klart fra at det var mye han/de gjerne ville fortelle om, men ikke kunne. Uttalelsen om «a few days» kunne de imidlertid fortelle om, og årsaken er 60 dagers regelen.
Link til pressemeldingen fra ONCO 23 06 (60 dagers regelen nevnes):
Jeg tenkte mer på at det var feriedager som kunne gi noen ekstra dager… men ja han tenker jo at de overholder fristen. Det var bare noen som sa at de kunne gå over 60 dager av og til.men uansett så kommer det jo snart.
opp8,5% og stødig vei mot 100 sek. er det forvetning til eu godkjenning eller er det generelt kjøpspress? jeg tipper det siste. Enormt trykk det har vært i aksjen siste ukene. Spennende uke deretter bare 1 måned til fda møte. så får vi se. Høsten blir spennende her. kanskje sell on news men egentlig burde selskapet reprises til former glory.
Reprises og følger TA. Skal til 100.
Shorten har faktisk økt. Kan bli et heftig rally etterhvert!
Short har økt fra 0,72 % til 0,80 %.
Beskjeden økning:
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Oncopeptides&land=sweden
Det gikk som forventet og er endelig godkjent i EU
https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=bb197f6583e5530efc732e0d7fd6aba27&lang=enq
Her er presse meldingen. DNB mente det var 85% sjanse for godkjenning. Så de må oppgradere kursmål nå da.