Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncopeptides AB

Ceo har sagt ila q4 bør det være en positiv ordning på situajsonen i usa. Møtet og referater er viktig. Men det er ikke en beslutning. Virker som mange tror det. Og da lempes der vel ut i sedvanlig stil…

Onco har gitt åpent tilsvar til briefing book i ODAC:

https://www.regulations.gov/comment/FDA-2022-N-0634-0236

1 Like

Spennende. Men det er rimelig teknisk dette dokumentet. De går jo imot fda slutninger så klart.

Det som onco har avslørt som jeg har tenkt på flere ganger er at mange studier har ett lavt median age og lave antall eldre pasienter. Som for eks en del konkurrenter til nanov. Median age var 10 år lavere enn paradigme… man kan begynne å lure på om selskapene har silt deltagere ift alder…

Man vet jo at big pharma er råttent så det overasker meg ikke at det er noe som ikke stemmer i disse studiene. Det kan rett og slett virke som Oncopeptides har dratt forhenget fra og avslørt en del skjeletter i skapet til biotec firmaene.

Så det store spørsmålet. Er FDA så ydmyke at de vil innrømme feil eller står de på sitt?

1 Like

Så flaks for Voleon at ABG kom med ein negativ analyse berre to dagar før FDA-møtet:

Dagens handel må jo vera eit studium i kursmanipulasjon. Flytta kursen nedover over 5 kroner på rundt 1 mill aksjer.

Men de øker riktkursen fra 25 til 43

Sorry. Eg var litt kjapp i lesinga her. Eg las faktisk omvendt, at dei senkte kursmålet fra 43 til 25, men ser jo no at du har heilt rett.

Har ingen planar om å selge no uansett, men satser på at Voleon dekker seg inn i løpet av dagen.

Synes timingen og innholdet er helt merkerlig. Analysen hadde vært mer treffende rett etter EU godkjenningen, da det er der markedet er 5 milliarder. Dette stinker skikkelig, hvorfor kom denne akkurat i dag?!

For ett rot i denne aksjen . Uke akkurat ett selskap om man vi ha god nattesøvn.

ODAC briefing dokumentet er ute så nå er det bare å begynne å lese:
https://www.fda.gov/media/161678/download

Det må jo ha vært slakt fra FDA siden det faller så enormt

Jeg solgte alt utenom 900 aksjer etter abg analysen. Tapte 20 000 kr idag.

Ryktene går ja om fda avslag

Rykter???

Kva ender vi på idag då montro :smiley:?

Blir nok nytt dypdykk i morgon. FDA stemte 14 nei og 2 ja.

Ja det var skikkelig slakting, spent på hvordan dem tar dette fremover. I tillegg hvordan vil dette påvirke salg i EU nå? Global partner røyk og. Eneste dem klarte var å vise at det muuuligens kan være god effekt på den eldre pasientgruppen gitt en viss allmenntilstand.

Nå blir det ikke lett for dem å finne investorer.

Er det for farlig i USA er det vel for farlig i Europa også? Har de andre medikamenter i pipen? Ellers hadde jeg ikke betalt et øre over cashbeholdning

Der kom fda avslaget ja

Det mest oppsiktsvekkende er jo at EMA og FDA ikke er i nærheten og være på samme bølgelengde her! Er det mulig? MEN da har vi erfart det også…enda en dyr lærepenge!

1 Like

Les innlegget til Fartin for 3 dager siden? Så skjønner man hvorfor FDA går så hardt og aggressivt imot. Må si jeg har en knapp på at EMA er mer nøytrale her.