Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Noen slår på stortromma. 11:56:21 49.60 100 000 ASC NMBR

Jeg har vurdert å kaste kortene jeg også. Kursen beveger seg ikke slik jeg hadde håpt. Skal se an noen dager, så kanskje jeg reduserer beholdningen litt

1 Like

Opera har jeg vært litt negativ til lenge… Men også her har jeg bommet i den forstand at aksjen har vært høyt oppe før den nådeløst daler ned igjen…

2 Likes

Jeg har også vært skeptisk lenge, men fikk litt trua da det ble snakk om oppkjøp. Men aksjen blir systematisk presset med, så det er håpløst å sitte med den. Det kan gå an å trade litt, men det er risky.

Jeg håper den snur opp igjen i løpet av uka, ellers så vet jeg ikke om jeg gidder lengre

3 Likes

På tide å prøve en ny inngang ?

1 Like

Mulig det. Kursen har nærmest vært kliss lik hovedindeksen i dag (i %)

2 Likes

Jeg synes opera er skummel om dagen. Kursen blir bevisst presset ned. Når det ser ut til å stabilisere seg så dumper et av de store husa kursen. Det er typisk MSI og DDB som har dumpet mest. DNM har vel hatt noen dager de også. Samtidig så er det noen som kjøper en god del, blant annet gjennom ARC.

Jeg er veldig i tvil om jeg skal bli sittende eller om jeg skal selge meg ut. Jeg har litt trua på at det kommer noen gode nyheter og at det er noen store som kjøper seg inn, men det er tungt å sitte og se på at verdiene blir borte pga systematisk nedtrading

2 Likes

Jeg er ikke erfaren nok til å konstantere noe som helst, men at meglerhusene dumper aksjer for å presse kursen ned høres mer ut som en konspirasjonsteori, enn noe som er basert i virkeligheten. Hvorfor skal de dumpe en haug med aksjer, og dermed tape en haug med penger? Fordi de jobber for en oppkjøpskandidat som vil ha Opera på salg?

Jeg har tradet Opera de siste ukene, men tør ikke nå lenger da jeg ikke finner et stabilt mønster å forholde meg til…

2 Likes

Mulig det er konspirasjonsteorier, men jeg har stort sett sett at hvertfall MSI kjøper aksjene for mer enn de selger de for. Det er vel stort sett robothandel. Jeg tror noen ønsker å få prisen ned. Mulig de gjør det for noen som skal kjøpe opp opera, men det kan også være noe shorting. Jeg vet ikke, men det er tydelig at noen har en agenda

1 Like

Merkelig lite børsmelignger fra selskapet, ser da vitterlig ut til at det kommer en og annen nyheten fra selskapet, når en ser på HO.

1 Like

Det kommer en del pressemeldinger på websidene til opera,http://www.operasoftware.com/press/releases . det er vel noen av disse som kunne vært børsmeldingen. Andre selskap melder jo om mindre ting enn dette.

1 Like

Jeg liker selskapet men solgte da aksjen duppet under 50. Hadde håpet på sterkere støtte der.

2 Likes

Var 47 bunnen denne gang?

2 Likes

Jeg solgte litt på 48, så nå går det nok oppover, det pleier det når jeg selger meg ned. Samma det. Jeg trengte å redusere litt risiko nå.

2 Likes

Ja det er typisk, se på THIN etter at jeg solgte buu :slight_smile:

2 Likes

Ser ut at jeg traff innertier med salg på 48 ja … Var bare 20% jeg solgte heldigvis. Får håpe det tar av litt nå da :slight_smile:

2 Likes

Kjenner til fenomenet :smile:

2 Likes

Merkelig at Opera faller. Noen som har noen formening om dette?

synes også den får ufortjent mye bank, men for meg var det teknisk salgssignal at den falt under 50 og dessuten er jo jeg veldig skeptisk til børsen nå. men det kan jo komme bud eller noe lignende.

1 Like

Mediebyrået ZenithOptimedia venter at internettreklame på mobil vil overgå avisreklame i 2016:

1 Like