Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Selv har jeg lastet opp i det siste da jeg opplever at muligheten for gode nyheter veier opp for risiko for ytterligere fall. MSI herjer fortsatt, mens DNB Markets er positive og har følgende omtale:

Det har gått en drøy måned siden Operas trippelmelding med redusert guiding for 2015, oppkjøp av Bemobi og annonsering av en vurdering av videre strategiske alternativer for selskapet. Siden det er aksjen ned rundt 21% i forhold til nivået fra før meldingene. I tillegg til at verdsettelsen har vært tynget av nedjusterte estimater som følge av endret guiding innebærer også to slike meldinger i løpet av relativt kort tid at investorene har blitt betydelig mer usikre på utsiktene. Både nye konsensusestimat og en viss økt rabatt bør imidlertid nå være priset inn. Når det gjelder den strategiske gjennomgangen av videre alternativ for selskapet vet vi kun at selskapet skal ha mottatt interesse fra andre aktører og at en oppdatering vil være klar i løpet av andre halvår 2015. Ser vi på hva andre selskap innen sektoren verdsettes på, eller eventuelt er kjøpt opp på, og baserer oss på våre estimater for EV/Sales og EV/EBITDA i perioden 2015-2017 får vi i et driftsscenario en verdsettelse på NOK 67 pr aksje, mens vi ved et oppkjøp ser en potensiell verdsettelse i intervallet NOK 92-111 pr aksje. Aksjen vil fortsatt kunne få en negativ reaksjon dersom den strategiske gjennomgangen ikke resulterer i noen konkrete tiltak, men det samlede risikobildet ser etter vårt syn attraktivt ut og vi har en kjøpsanbefaling med et kursmål på NOK 92 pr aksje. kursen stengte i går på NOK 47.94 pr aksje.

1 Like

ser det har vert transaksjoner her før åpning idag, var vel sånn for en uke eller to side også ?

Noen som vet hvem kjøper var da ?

Ingen anelse, men det tekniske bildet forbedrer seg nå. Mulig den kan bryte opp igjennom 50 ila dagen.

1 Like

Rettelse: Mulig den kan bryte opp igjennom 50 ila 2 min :smile:

1 Like

tok litt

1 Like

" …en real overhaling…" :smile:

3 Likes

5 Likes

Om bare Opera var like mektig og ettertraktet som the One Ring :smile:

3 Likes

Dette ble postet på HO. http://bildr.no/view/TEZtdEZL

Jeg synes Opera er spennende, men blir skremt av dommedagsprofetien til @holmes

Fra et intervju med twitter.com/vikasgulati

How did a software, browsing platform like Opera come up with a mobile ad platform built for brands? What was the purpose behind this move?

Opera Mediaworks is essentially a mobile advertising platform, It is probably one of the largest platform company globally on mobile advertising. In the way it works is that we help publishers and developers, and some of the largest publishers use our proprietary technology to monetise their assests. Publishers and developers have created this great content in terms of mobile app, mobile sites and they want to generate revenue out of that. And what we have built as a proprietary technology around it where we connect some of the largest brands on the planet to reach out to the consumers and helping these publishers to monetise.

To put it simply, we are one of the first companies around the globe to built this technology. Opera back in 2010 decided to broad-base business and revenue streams and acquired a whole host of technology companies to be able to build this revenue stream.

Edit: Vil også sitte med ledig kapital som jeg kan dunke i GIG om den dupper slik som i forrige uke.

3 Likes

Jeg liker opera, men den er jo veldig svak her under 50 slik jeg ser det. Men om det kommer bud eller noe går man jo glipp av hele oppgangen når man sitter utenfor.

Ikke alle er like fornøyde med opera

2 Likes

45 kroner

Burde ha gjort som deg og solgt oppe på 50-å tallet.

1 Like

Msi har foreløpig nettokjøpt i dag. Det kan være at de ønsker å gruse kursen på slutten av dagen, men det kan også være at de endelig begynner å snu. Jeg håper de er ferdige med å trade kursen ned nå.

2 Likes

Kanskje de dekker inn shorten?

jævlig a juling opera skulle få da, grafen peker rett i kjelleren

1 Like

Ja, den fikk mye juling på slutten. Det som er positivt er at msi nettokjøpte ca 90000. Det er det lenge siden jeg har sett.

1 Like

Det ser foreløpig ut til at MSI nettokjøper i dag også. Kanskje de begynner å bli fornøyd med prisen?

Edit: i tillegg har de kjøpspris som er lavere enn salgspris. Sånn har det ikke vært på lenge. Jeg tror noe er på gang.

3 Likes

ble bra trøkk her, tok en slant tett på 46

3 Likes