Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Hvorfor er ikke kursen på 70?

Det er vel priset inn en viss sjanse for at oppkjøpet ikke blir noe av / og en viss rente for å holde på aksjene.

Jo men nå begynner det å bli latterlig…

Nede i 66,30!

Du får ikke den renten på høyrentekonto forn å si det slik…

1 Like

6-7 % på en måned eller hva det er?

Sannsynligheten for at salget ikke blir noe av nå må vel være minimal?

1 Like

satt med samme følelsen. virker å være en rimelig safe bet for 7% rente

1 Like

Enig. Vil anslå den som like stor/liten som at det kommer et høyere bud. Humm, forsøke seg på litt “bunnfiske” da? :slight_smile:

Litt av en omsetning! 1/30 av selskapet omsatt første halvannen time av børsdagen…

Edit: En liten tierpotens feil… :wink:

1 Like

Jeg er ute og en glad laks :slight_smile: Var litt sen, villa he mer, men så snudde den nedover. Uansett fikk jeg en god gevinst :smiley:

2 Likes

DnB takket ja med ca halvparten bare, hadde folketrygdfondet satt ned foten hadde det vært spennende. Må si jeg er litt skuffet over hvordan pengene våre forvaltes uten langsiktighet…

1 Like

kursen er straks 66.00 , mulig å få rabatterte aksjer før børsslutt altså.
Er dette et uttrykk for at man vurderer det til å være risiko for at salget ikke blir gjennomført?

1 Like

Idioti… Opera gikk ned når indexen begynte å gå ned nå… for noen som kan flytte store penger er jo dette en latterlig god deal!?

2 Likes

Det kan ikke tolkes på noen annen måte

1 Like

Kan vel være at enkelte ikke vil “låse” kapitalen sin til oppgjøret eventuelt kommer og har mere tro på andre ting også. Tar gevinsten sin å “stikker”.

eyh, grattis til dere som hadde gode innganger her, well done !!

2 Likes

Ja, men andre aktører vil sørge for riktig risikojustert pris, i hvert fall i teorien

Det er jo lett å forstå hvorfor de stoppet handelen, ellers kunne de risikert at budpremien ble enda mindre og det ville bli vanskeligere å trumfe gjennom budet.

1 Like

For en fulltreffer jeg fikk på min kjøps warrant i Opera. Ikke hver dag man får 230% avkastning på 1 uke. Bare flaks jeg gikk inn med så mye som jeg gjorde, vanligvis spiller jeg kun med noen få tusenlapper i warrants. Nå har jeg tjent tilbake det tapte siste året samt ligger noe i pluss. Fornøyd gutt :smiley:

15 Likes

I dag er den store dagen,med fristen for budaksept for Opera. Blir spent om budet blir akseptert eller ikke av aksjonærene. 90% er et ganske sprekt krav, men de vil jo gjerne ta selskapet av børs.

En del store aksjonærer har forhåndsakseptert, men den nest største har ikke kommentert saken enda. Hvis den nest største ikke sier ja, så skal det bare eiere for ca. 2,2 millioner aksjer til med samme mening for å blokkere oppkjøpet hvis jeg ikke har regnet helt feil.

16:30 i dag er firsten. Svaret kommer vel ikke så lenge etter det.

Sitter noen her med aksjer fortsatt, eller har folk solgt før fristen til markedet?

2 Likes

Blir spennende ja, og lykke til! Jeg solgte alt i markedet dagen budet ble kjent. (ville ikke låse kapitalen i flere måneder for mulig noen prosenter til).

1 Like