Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Jeg sitter med aksjer fortsatt. Har akseptert budet.

Aiai. En liten nedtur i vente?

1 Like

De har aksept av 65,8% mens salg betinger 90%. Skal de liksom klare det bare med å utsette akseptfristen 9 dager? Som om grunnen skal være at mange ikke skal ha rukket å akseptere innen fristen? Jeg tror eventuelt de må ut med mere, men blir spennende å se.

3 Likes

Håper vi får beholde Opera (på OSE)

4 Likes

Blir en saftig tur nedover hvis budet ikke blir akseptert…

Sette Short?

Kommer det ikke bare ett høyere bud da ? :sunglasses:
Eg eier ingen opera aksjer

3 Likes

jeg er vel ikke SÅ sikker på at det ikke blir akseptert :slight_smile:

@Kronn jeg tenkte akkurat det samme, alltid greit å ha med seg at et bud har tre mulige utfall:

• Bud avvist
  • Bud godkjent
  • Bud avvist, høynet og godkjent

Jeg snuste litt på Opera før budet kom, og det så middels interessant ut alene, uten noen stor partner. Browseren til Opera på mobil har jeg brukt siden jeg kjøpte min første Android og jeg bruker browseren på PC-en også. Jeg vil si de burde ha muligheter til å holde på sin nisje. Sånn sett kan budet godt være for lavt.

2 Likes

Eg hadde vertfall ikke turt noe shorting, nå er ikke det noe eg driver med uansett da

2 Likes

Enig! Da hadde jeg heller shortet hele Nasdaq composite - ikke et enkelt software selskap som har fått et bud

1 Like

Rapport - bedret enn guidet. De har vel guidet ned for å få flest mulig aksjonærer til å takke ja til budet.

• Adjusted EBITDA at high end and Revenue above high end of guidance

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=401566

Krysser fingrene for at budet ikke går igjennom, og så panikksalg der man kan få billige aksjer. Dette ser jo veldig spennende ut.

1 Like

Ja, dette var bra. Det er nok som du sier at de har guidet lavt for å få folk til å akseptere budet. Jeg tror budet på 71 er for lavt. Det ville jo vært spennende om budet ikke ble akseptert, og at Opera gikk videre aleine. De har mye bra på gang, mange nye produker.

Jeg har akseptert budet på 71. Jeg håper det blir en avklaring på om budet går igjennom, eller om det blir økt eller forkastet snart, så vi kan komme oss videre

1 Like

Mulig good news is bad news for Opera med tanke på at flere vil takke nei til budet. Men jeg håper jo det blir nei.

1 Like

Consumer vokser med 42% (fx adjusted 54%)

2 Likes

Jeg har ikke noe problem med at budet faller. Kan sitte lenger med aksjene. Men det hadde vært deilig om det ble avklart snart.

1 Like

Innlegg av: LenkeBareLenke (12.05.16 00:08 ), lest 591 ganger
Ticker: OPERA
Endret: 12.05.16 00:44
OPERA “growth rate is second only to Facebook”
“and several points ahead of other mobile advertising players like Twitter and Google”

3 Likes

The offer period for the Offer will expire on Tuesday
24th May 2016 at 16.30 (CET). There will be no further
extensions to the Offer Period.

As set out in the Offer Document section 4.3 a,
completion of the Offer is conditional upon, inter
alia, a minimum acceptance level of more than 90% of
the shares in the Company. As of 19th May 2016, the
Offeror has received acceptances of the Offer from
shareholders representing 72.7% shares in the Company.
This includes the shares comprised by pre-acceptances.

The Offeror hereby announces that the said minimum
acceptance condition will not be waived.

Consequently, unless the Offeror has received
acceptances of the Offer from shareholders
representing more than 90% of the shares in the
Company by the end of the Offer Period, the Offer will
lapse.

1 Like

Så godt som ingen har akseptert siden forrige frist. Det er mye som tyder på at budet faller nå. Når de også deler ut grants nå, så tenker jeg at Opera forblir på Oslo børs en stund til

1 Like

Det kan også være et siste utspill før budet økes.