Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jo, det har det faktisk. Markedet har gitt reaksjon, vi befinner oss nå i 2020 tiden har gått og vi nærmere oss deal / no deal og AZ var ikke kjent i Påls vurderinger mener jeg. Blitt bare sett som stor BP. (beklager om jeg tar feil på dette)

Har ikke lest Arctic begrunnelse. Men kursmålet ble oppdatert etter Q3, så her er du gjennom isen er jeg redd.

Tja, kursmålet på Nano ble vel flyttet opp flere ganger mens den steg i 2016, så unormalt er det vel ikke, men er forsåvidt enig med deg at det ikke burde gjøres.

hva er forskjellen mellom plass 50 og 41 i antall aksjer (Diffen mellom å være ut og inne av lista)

1 Like

Er vel ikke lov å poste ST lister, så jeg sletter innlegget, men ifølge dem har Bank of New York 2 kontoer inne på topp 50 nå…

Forøvrig enig med geiran, ingen automatikk i at Arctic gjør noe med kursmålet selv om det er nådd.

2 Likes

Kan godt presiserer at jeg utaller meg på generellt grunnlag her. Jekking av egne kursmål på grunn av at markedet presser prisen over det generelle kursmålet er en uting. Det gjelder uansett hvilken aksje det er.

Men jeg tror faktisk at arctic lar news styre kursmålet og ikke markedsprisen.

4 Likes

hele poenget til at man ønsker en nytt kursmål er jo fordi dagens kursmål ikke på noen måte reflekterer verdien av en partner avtale for Asia eller en VACC eller NAc deal.

78 kr er verdien av fimaChem med Asia sites + noen småkroner på VACC og NAc 0 kr.

det vi skulle hatt er en analyse som gir en “Likelyhood of Achieving”
Asia partner - value - and a LOA %
VACC deal - value - and a LOA %
NAc deal - value - and a LOA %

en slik analyse er ikke lett å sette opp, men legger man til grunn @Investor sin Analyse, så er man kommet ett godt stykke på veien.

10 Likes

Takk @JAXI

Gevinst sikring med høy omsetning i disse urolige tider…

1 Like

Høy omsetning?
Omsatt litt over 17k aksjer i skrivende stund.
Det vil jeg ikke si er høy omsetning.

2 Likes

Skulle gjerne hatt en oppdatert analyse for å veie opp for Trump-effekten…

Eller en godnyhet om AZ-samarbeidet :slight_smile:

Vi kjører på videre uansett.

2 Likes

Høy omsetning var nå litt å ta i når det er omsatt for 68K akskjer til nå.

Men det er nok folk som selger i frykt av USA/Iran, så jeg håper og tror dette bare er midlertidig støy

1 Like

Var nok litt hardt å ta i med “høy” omsetning. Satser på videre nedgang så jeg kan sope inn mer fra de kortsiktige. Det å være utenfor nå før en eventuell avtale med AZ blir annonsert er for meg utenkelig :rocket:

Omsetningen er høy den.

Kan bli fine muligheter framover.
Vanskelig å treffe absolutte bunner. Men å kjøpe litt på dipper har alltid fungert fint.
Dette ligner en fin dipp.

3 Likes

Omsatt 8 mill på en halv time. Detter høyt.

Hovedindeksen viser bare svak nedgang.
At biotekbransjen skulle bli spesielt rammet av en situasjonen i Midt-Østen synes nokså ulogisk, når andre bransjer klarer seg bra.
Eller er det noen moment her som jeg ikke ser?

3 Likes

Prøver å fiske en trade til nå.

Dipp eller ikke men må jo benytte sjansen. Gjør som i sjakk - angrep er beste forsvar. Ligger med kjøp 10k på 70.00 og forundrer meg ikke om jeg får ( kjøpe på 78 før helga og trodde/håpet det var bra !! )
Glimrende mulighet for dem som vil laste opp. Ikke sikkert denne sjansen vil komme så mange ganger. En bisetning om avtale/bud og vi er i himmelen.
SOLO du må slå til nå dår du mener 90 er latterlig så må jo dette være et adjektiv jeg ikke finner?

3 Likes

Kan jo være noen som håper på krig og flytter over til olje.

1 Like