Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

odeven
Tviler på droneangrepet har noe med korreksjon å gjøre. Brutal oppgang både i PCIB og PHOTOCURE vil alltid gi krusninger pga gev.sikring eller at noen mener toppen er nådd på kort sikt og heller vil over i andre papirer for en periode. Oljeprisen går jo til himmels så snart det skjer noe “dramatisk” så da blir en del oljeaksjer veldig populære. Helt normalt så bare behold roen og troen så vil du bli belønnet rikelig innen kort tid.

4 Likes

Ingen er vel så blåst i huet at de går og håper på krig, bare for å gjøre noen kroner på børs. Da håper jeg at de går på en skikkelig smell. Dette er vel det som kalles sure inntekter, - om noe.

3 Likes

Vi har enna ikke mottatt avtale det foelger penger med. Derfor er PCIB saaarbar ovenfor usikkerhet paa boersene. Mine verdivurderinger dog, er relatert til at vaar leveringsteknologi virker, og hvor stor sjanse det gir for at BP vil vaere interessert i og inngaa avtaler med oss.

Tror det blir mange etterhvert, saafremt vi ikke blir kjoept opp.

4 Likes

Snakker ikke for meg sjøl.
Er rolig som skjæra på tunet. Har vært ute en vinterdag før, så dette ødelegger ikke nattesøvnen. Skulle gjerne kjøpt litt mer, men mangler midler til å kjøpe noe som monner.
Å låne er for meg helt uaktuelt.

3 Likes

AstraZeneca har forskningssamarbeid med PCI Biotech. Denne er nå avsluttet 31.12.19. PCI Biotech og AstraZeneca vurderer nå mulighet for nytt samarbeid. I så fall vil denne bli kommersiell som jeg mener Einarsson sa. Einarsson i radforsk sa noe som kult om det ble budkrig i podcast radforsk.

Hvis investorer tror på kommersiell avtale er dagens fall en solid mulighet dersom det plutselig meldes avtale®.

Hvorfor budkrig nevnes. Stikkord BioNTech og deres partnere?. Polygon hadde denne linken: https://biontech.de/sites/default/files/2020-01/BioNTech%20Announces%20Publication%20of%20Preclinical%20Data%20for%20First-in-Kind%20CAR-T%20Cell%20Therapy%20Approach%20Targeting%20Solid%20Tumors%20in%20Science.pdf

http://pcibiotech.no/pci-biotech-expansion-of-preclinical-research-collaboration-agreement-with-astrazeneca/

Oslo (Norway), 26 November 2019 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announced an expansion of its preclinical research collaboration with AstraZeneca.

The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI Biotech’s fima NAc technology has the potential to enhance the delivery of AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The aim of today’s expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

Genmab ned 2% i Danmark holder stand over 1400kr. Bavarian ned 4%. Flere biotek som faller noe, men ser kanskje ut til at de norske har fallt noe mer.

Mulig krigshissere vil aldri ødelegge for god produktutvikling i biotek!Med gode resultater er det Bounce Back Time?

2 Likes

Omsatt ca 170k første timen .Da er det litt småpanikk i lufta og jeg regner med å på 70.

Fikk jo fort som f. Mulig stoploss som slo inn for det gikk en stor post på 69,70.

1 Like

Hva vil da reaksjonen bli når amerikanene våkner utifra morgonens nedgang?

Jeg har ikke peiling på strategi fra deres side men ser det som et mulig scenario at dem vekter opp seg grunna den lave kursen.

2 Likes

Jeg tror dessverre det er ganske mange som faller i den kategorien @odeven… Og flesteparten har nok satset på våpen- og oljeindustrien.

Når det gjelder PCIB fikk jeg også kjøpt meg opp litt i dag, og den ene store grunnen til det er at ingenting i Midt-Østen kan hindre PCI Biotechs utvikling på lang sikt. Kortsiktige svingninger basert på frykt kalles kjøpsmuligheter dersom man har troa på selskapet. Og det har jeg!

5 Likes

Folk får kjøpe seg innsidermedlemskap for å se hva som rører seg på topp 50…sier ikke mer enn at amerikanerne gunner på!

20 Likes

Morgan Stanley kjøper 1725 aksjer på siste liste . Ja, de “gunner på”. :smile:

Feil

Kjøper vesentlig mer enn det. PLuss nye kontoer inn på lista, men du får kjøpe deg innsider og se selv.

4 Likes

Snart ned 10% i dag…en overreaksjon må vel dette være?

Det er vel slik vi må tåle i biotek når Trump skaper usikkerhet…

3 Likes

Jeg har sett siste liste på Stocktalk. Publisert idag . Har Innsider oppdatering som er nyere? Dvs torsdag og fredag forrige uke?

Synes Investor sitt Kaplan Meier plot er utrolig lovende. Spesielt fordi det er inkludert mange suboptimale behandlinger, dvs suboptimale dose-nivåer og kun 1 behandling.
Regner man kun på de pasientene som har fått minst 1 behandling på rett regime er jo Kaplan-Meier kurven helt strålende.
Har skrevet om dette før, men gjentar likevel punktene siden det viser at PCIBs case på gallegangsindikasjonen er knallsterk.

  1. Rasjonale for valget gallegangsindikasjonen er solid. Denne pasientgruppen dør først av komplikasjoner med tett gallegang. En god tumor respons er ikke da bare et godt tegn på at behandlingen virker, god tumor-respons på GGK er også direkte klinisk nytte.
  2. Som bringer oss over på punkt 2, på dose-eskaleringen fikk man respons på 17 av 19 tumorer, og 12 av 19 tumorer forsvant helt. Det er vanvittig på hard-to-treat-tumors som denne GGK-tumorer typisk er.
  3. Hvis du spør PCIB nå om de har valgt riktig indikasjon for Amphinex med GGK så er de skråsikre på at de har truffet innertier med GGK.
  4. Det meste tyder på at i snitt så er pasientene som PCIB har innrullert i dose-eskaleringsstudiet, og extensionstudiet sykere enn det benchmarkingen fra gem-cis og ABC02 er. Først eksempel er at på dose-eskaleringen så presenterte PCIB for en stund tilbake en sammenlignbare sub-gruppe fra ABC02 som viste at responsraten der var på 7% (1 PR på 13 pasienter) mot 26% for hele ABC02. Andre eksempel er extension-studiet hvor tumorene var dobbel! størrelse av hva den var i dose-eskaleringen; 8 mot 4 cm. Samt at PW understreket at pasientene i extension-studien var adskillig sykere.
  5. Teknologien virker på alt! I radium podcast 104 sa Kristian Berg at PCI virket på alt de hadde testet, og det var ikke lite heller; 80 celllinjer og 15 musemodeller.
  6. Teknolgien er krysspeilet, dvs den er prøvd ut klinisk i en annen indikasjon med strålende resultater. I Head and Neck så vet vi nå at Amphinex slo Keytruda ned i støvlene. Og selv om det er snart 10 år siden de resultatene kom så viser Kristian berg sin først publikasjon i 2020, med case study på complete response at Amphinex er mer relevant enn noen gang.
39 Likes

Stocktak lista er jo bare rot. (jeg har også den). Ser ut som om de sammenlikner med torsdag 2/1. I så fall økte MSI med 1725 aksjer 30/12 og en god del mer 27/12, fordi lista som vi innsidere har viser vesentlig større økning enn 1725 aksjer. Lista her på TI er iallfall konsekvent og sammenlikner med liste forrige mandag.

Dessuten- når jeg sier gunner på tenkte jeg Bank of New York. Du ser at de har to kontoer nå??

5 Likes

Kjøpte 2K til “her nede” på 69,80. Så får tiden vise om det var litt tidlig eller ei.

2 Likes

Dette er en helt naturlig bit av det å ha/handle aksjer. Denne aksjen har gått som en kule og det er bare å forvente at på veien opp så blir det endel korrigeringer og gevinstsikring. De som har satt seg godt inn i denne aksjen, sitter nok helt rolig og bare avventer eller kjøper mer inntil raketten for alvor går i denne uslepne diamanten! Er nok en av Oslo Børs mest undervurderte aksje!

9 Likes

Ja, i dag er det støtte kjøp dag, tok ennå mer nå.

Satser på økning utover uken.

3 Likes

Ja, begynner å bli litt siden man kunne få PCIB under 70. Så da akkumuleres det også her :slight_smile:

2 Likes