Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Nye 2K på 68,5. Støttekjøp midlene er brukt opp så nå brister eller bærer det…! Avslutning over 70 hadde vært å foretrekke.

1 Like

Litt merkelig at både Targo, Nano og Pcib får seg så solid korreksjon på samme dag ? Er det et virus? Bransjen burde muligens vaksinere seg mot slike “angrep”.

3 Likes

Høyt volum idag. VWAP seiler ned mot 70 blank. Lukter dessverre litt ned mot 60 av dette her nå med gjeldende makro som bakgrunnsteppe. Vi er kun på dag 2 med nedgang. Kan fort få en dag nr. 3 med nye 10-ish % Blir spennende å se!

Mener korreksjon som idag er sunt engang i blant. Sunt fordi neste bevegelse går motsattvei. Glimrende anledning for de som mer frie midler å legge i potten.

1 Like

Blant de 20 mest omsatte på Oslo Børs i dag.

3 Likes

Er ikke noe unormalt at makrouro som dette gir utslag i høy beta sektorer som biotek. Kan fint være en kjøpsanledning dette dersom ting roer seg utover i uken.

4 Likes

Helt OK med en «utvasking».
Så står vi sterkere når melding kommer :+1:

Skal kjøpe 1k i dag. Fin dipp akkurat som jeg liker. Lå og fisket på 67. Det gikk ikke. Må nok litt opp nå.

2 Likes

Makro har usikkerheten økt. Ikke tvil om det.
Samtidig har Midtøsten uro vært normen i flere tiår.

Mikro er ingenting endret. Fortsatt ventet nyhetsstrøm. Fortsatt AZ!

Fallet er merkelig. Hadde du tro på PCI Biotech er det ikke EN ting selskapsspesifikk årsak til å selge i dag. En påpekte elegant: ingen vet når melding kommer og den kan komme anytime. La nå PCIB jobbe videre med gode resultater. La svingninger være svingninger. Resultatene levert kan ikke rokkes ved!

Tenk scenario HVIS det kommer god melding i dag. Da blir det volatilt og rett opp igjen.

2 Likes

Januarsalget er i gang😁

3 Likes

ja, ble helt tomt for cash på firma kontoene, måtte tilogmed inn på privaten :rofl:

Uten partneravtale er det sannsynlig at aksjen kan falle videre ned mot 60?

I dette klimaet er ingenting umulig. Jeg ruster iaf opp for å møte det scenariet med ytterligere støttekjøp.

2 Likes

Jepp, og her kom vel også forklaringen på hvorfor Arctic ikke behøver å oppdatere analysen selv om aksjen noen dager har vært over kursmålet…

1 Like

Med ggk chem RELEASE studie på skinner er det HELT usannsynlig om en tror på førstelinje behandling i markedet. Da er kursmål minimum 15-20 mrd med mulig blockbuster kandidat? Husk Arctic verdsetter i prinsippet kun RELEASE studiet i sitt kursmål 78kr.

2 Likes

Interessant å se hvordan kun psykologi virker i markedet. Fundamentale for PCIB ikke endret. Flere hiver seg på dommedag etter kun en ruglete dag. Menneskets sinn er komplisert😂

Amerikanerne med det som ser ut til har deep pockets og øket eierandel i PCIB som Investor har laget fin oversikt over ser høyst sannsynlig fallet som en gavepakke? Snart en million aksjer? Morgan Stanley og de andre hus? Investor?

4 Likes

Frykt og grådighet mener du?

Hvis man uansett hadde planer om å kjøpe mer (og er langsiktig) så skal en ønske slike hendelser velkomne fordi mikrobildet er svært lite avhengig av dagens makrobilde på et fundamentalt nivå. På et psykologisk nivå slår det nå hardt ut. Jeg kjøper fordi jeg har tro på PCIB og mener makro ikke vil ha en langvarig effekt (implisitt også at en evt. avtale til en viss grad vil frakoble PCIB fra marked, makro og generelt sentiment). Jeg ruster og frigjør midler for å ta mer lenger ned om det skjer.

EDIT: trykkleif + liten korrigering

1 Like

Må bare le av folk her, de som sitter rolig har tjent mest fram til nå og kommer til å tjene mest i all framtid. Det fundamentale for PCIB er ikke endret. Det vil si at når det kommer en avtale i 2020 så vil de som sitter rolig glemme denne dagen. Have a nice day :smiley:

12 Likes

Blir spennende å se hvordan amerikanerne reagerer på makronyhetene. Selvsagt en kjøpsmulighet, men de er jo ikke akkurat unntatt psykologiske effekter over dammen heller… :wink:

Jeg har kjøpt nok for i dag. Avventer til imorgen for å se an om det blir større muligheter. Dette kan gå alle veier i det korte bildet, men i det lange bildet kan jeg bare se én utvei og den går oppover! :rocket::rocket:

4 Likes

Skal aldri selge, men syns det er unødvendig å latterliggjøre selgere. Her har du folk som kan ha gjort en kule og kan vandre ut i det fri.

5 Likes