Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg tipper det kommer en medling fra Fimavacc eller Chem-partner i Asia meget snart.
Jeg tør i alle fall ikke annet enn å akkumulere.

6 Likes

Oioi er alle dommedagsprofeter tilbake etter oppturen med en ruglete dag for plutselig å fortelle hvor langt ned PCIB skal fordi det er uro i Midtøsten??:joy:

Gjerne en fundamental analyse hvorfor? What a difference a day makes…

Genmab ned 1%. Bavarian ned 3%. Ultimovacs uendret. Ikke all biotek som faller 10% fordi uro Midtøsten (som det har vært siste 50 år+)

3 Likes

Vet noen hvor mye nr 50 har akkurat nå ?

2 Likes

112 225

2 Likes

Hver gang King Kong Korea sender opp en rakett eller to og det smeller med selvmordsbombere eller droner i araber-flikkflakk-verden så fyker oljeprisen i taket samt rene oljeaksjer og så blir resten truffet av noen splinter og faller tilsvarende men om en dag eller to er dette glemt og vi er igjen på vinnersporet. Benytt sjansen og kjøp.

7 Likes

bamse
Nå er du snart en av “gutta”. Gratulere og velkommen i klubben ( for de troende)

2 Likes

Dette nedsalget starta før det eskalerte i Midt-Østen. Jeg sa vel ned for å hente fart (opp igjen) forøvrig.

2 Likes

Umulig å vite når det snur, men håper og tror at vi skraper bunnen nå rundt 70.

PCIB kommer nok snart sterkt tilbake…

4 Likes

Jeg aner ikke hvor det snur, bryr meg ikke så mye heller.
Har PCIB løst leveringsproblemet skal ikke verdien være under 3 mrd. Ikke under 30 heller.
Så er spørsmålet, har de løst problemet, eller ikke ?
Jeg vet svaret. Det vet alle andre også, straks det kommer en avtale eller 2.
Vi er en dag nærmere hver dag.

Jeg eier akkurat like stor andel av PCIB i dag som i går, dvs jeg har kjøpt i dag og eier derfor mer.
Det er bare de som har solgt som eier mindre, stakkars :slight_smile:

6 Likes

Så sant, så sant.

Vi venter “bare” på bekreftelsene…

4 Likes

Nasdaq ned 0,5%
Dow ned 0,4%
S&P ned 0,25%

PCIB tok hardt i med kursfall 8% uten nye fundamentale nyheter.
Overreaksjon de luxe??? Rekyl og solid opptur kommende dager??

Ikke minst PCI Biotech har fullfinansiert sitt ggk chem RELEASE studie frem til interim! Så som mange andre biotek som trenger jevnlig påfyll er det ikke tilfelle med PCIB. Dermed skulle PCIB være mindre påvirket av markedsuro generelt. Klart at de selskap som må hente penger i urolige markedet faller mer, men det trenger altså ikke PCIB.

PCIB er ned fra 82 kr til 70kr altså 12 kr fall. Ca 15% kursnedgang fra ATH.

Men så har grafen PCIB etter AstraZeneca meldingen gått rett opp. Trenden er nydelig. Greit å ha i bakhodet etter dagens fall.

Og der er NASDAQ pluss 0,11%:rocket:

3 Likes

Helt normale svingninger som er glemt om få dager. Jeg tippa 90 i løpet av denne uka men må muligens dempe den drømmen noen dager ekstra? Men hvem vet med en melding så vil vi neppe være innom 90 men gå rett i 3-sifra? Spennende tider.

6 Likes

Biotek opp i USA og BioNTech nye 10% opp til over 44 USD (børsintro på 15 USD i okt 2019).

Bør bli en bra dag for innhenting for PCIB og norsk biotek i morgen.

19 Likes

Det hadde vært interessant å vite hvem, som førte an i fallet.

4 Likes

Interessant å se hvem som kjøpte postene også😂Investor nevnte at amerikanerne igjen økte på siste oversikt samtidig med lite endringer blant de største. Dermed sannsynlig flere mindre aksjonærer.

Fint med biotek retur i USA! Biontech rett opp igjen. Som så ofte før overreaksjon på OSE. Og rekyl dagen derpå.

2 Likes

Pokker heller, skulle ha kjøpt litt til i dag. Får sikre meg noen kl 09.00 i morgen bitti.

2 Likes

Spørs hva som skjer til i morgen. Situasjonen i Midtøsten ser ikke ut til å roe seg ned. Nå meldes det at USA trekker sine styrker ut av Irak. NATO/FN er dypt bekymret, og meldinger om at Soleimani var i Irak for hemmelige fredssamtaler med Saudi.

Nå mangler det bare at Rocketman kommer med varslet julegave til Donald og at Putin melder seg inn i sirkuset.

3 Likes

USA trekker seg ut av Irak også meldes det i dag.
Roer kanskje ned atmosfæren noe?

3 Likes

Dette er noe som påvirker alle aksjer, vi har vel tråder for slike diskusjoner?

1 Like

Oljepris som ble 0,3% (68,4 usd) billigere viser faktisk redusert risiko og ikke opptrapping i Midtøsten. Biotek (høy beta?) steg godt i USA. Biontech steg ca 11,5%. På Ose: PCI Biotech ned 12 kr eller ca 15% siste dager. Hvorfor skal det ikke bli solid rekyl opp imorgen for biotek og PCIB når ikke noe fundamentalt selskap er endret?

MARKETS

Dow recovers from 200-point drop to finish higher as investors shake off geopolitical concerns

PUBLISHED MON, JAN 6 20202:40 AM ESTUPDATED MOMENTS AGO

4 Likes