Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Sitter og funderer. Vi har 6 fimaNac partnere, hvor PCIB har soekt om ett patent som viser loesningen paa levering av neucleic acids inn i celler.

Dette er vaar (PCIB’s) eiendom, selv om gjennombruddet ble funnet i samarbeid med Astra Zeneca. Tror jeg da, siden PW nevnte begge deler i samme podcasten. At AZ hadde naadd ett gjennombrudd i vaare/sommer.

Og siden patentet er vaart, gaar jeg ut i fra at PCIB forlengst har bedt alle de andre partnerne om og benytte samme metode, slik at flest mulig av de naar suksess i sine forsoek med og levere sine medisiner inn i cellene slik at de faar de til og virke.

Og paa toppen av dette, sier altsaa PCIB at de har bedt AZ om og ta en beslutning om det videre samarbeidet de oensker og ha med PCIB, hvor de ikke faar lov til og fortsette sin forskning/samarbeid etter nyttaar, foer de inngaar en ny avtale med oss det foelger penger med.

Saa hvorfor det? Hvorfor velger PCIB og presse en saa stor potensiell pengepartner paa denne maaten? Thats the question. For hadde de latt AZ faa holde paa, ja la oss si ett aar til, ville AZ muligens funnet enda flere omraader og benytte vaar leveringsteknologi paa, noe som kunne ledet til en enda stoerre avtale/ eller bud. Saa hvorfor velger PCIB og pille en BP representant paa nesen paa denne maaten? Og spesiellt ved og kun gi de 6 uker paa og forske frem nye ting foer avtalen termineres. Til de sistnevnte svarte PW i en podcast at AZ og PCIB hadde forsket paa levering inn i mange forskjellige type celler i begynnelsen av samarbeidet, slik at AZ allerede visste det de trengte og vite.

Allikevel hvorfor. Det kan kun vaere tre svar paa dette. Resultatene av samarbeidet er saa spektakulaere at PCIB allerede vet at AZ umulig kan si nei til ett videre samarbeid det foelger penger med, andre fimaNac partnere har ogsaa lykkes med vaar nyoppdagede opptimale leveringsmetode, og er saa og si klare for og ta neste steg, samt at PCIB er blitt kontaktet av andre BP stoerrelser for fimaNac samarbeid, noe man i dag vet vil lykkes, i og med at den beste metoden for levering av nucleic acids er funnet. For uten dette, ville det ikke vaert noen hensikt og presse AZ til en rask avgjoerelse slik PCIB har gjort.

Av den grunn, og paa grunn av hva PCIB har meldt rundt fimaChems partnersoek, og de gode fimaVacc resultatene, kan vi selvfoelgelig forvente at vi staar foran en stor nyhetsstroem med avtaler det foelger penger med paa alle tre forretningsomraadene i loepet av H1 2020, noe som ganske sikkert kommer til og bli PCIB’s beste periode noensinne.

30 Likes

Skulle samarbeidet med AZ renne ut i sanden etter den offensive meldinga fra PW 26.11.2019, vil vi være vitne til en sjelden form for selvskading fra Pers side.

Det stemmer dårlig med det bildet jeg har dannet meg av Per som en nøktern, etterrettelig og faglig dyktig CEO gjennom deltakelse på mange kvartalspresentasjoner.

Forklaringen på den offensive meldinga er jeg rimelig sikker på er knallgode pre-kliniske data som AZ selv har validert med å tillate publiseringen av navnet sitt.

Hadde resultatene vært rævva, tror jeg vi hadde visst det nå. Jeg tror heller ikke generalens endelikt blir sivilisasjonens undergang.

Keep cool and carry on, PCIB👍

Tranquilo…de tålmodige vil snart få sin belønning!

20 Likes

Når ordrer flyttes i samme millisekund for salg og kjøp, er ikke det et forsøk på manipulasjon av kursen?

2 Likes

Nei, de som gjør det har så mye penger at det er greit.

3 Likes

Det trenger ikke å være noe annet enn en market maker (med avtale eller ei) som ligger feks 30 øre ut fra det som de mener er midtkurs i aksjen. Flytter midkursen seg, så flytter de også kjøp og salg samtidig.

Skal alle som solgte inn igjen?

3 Likes

Melding kan jo komme anytime…

2 Likes

mulig det,

skal de få tilbake aksjene vi kjøpte , nei tror ikke det :joy::joy:

3 Likes

Ikkje før vi er langt over 100 (sett inn et tall).

2 Likes

Mener flere de tror det kommer melding denne uken, neste uke? Ser ut til at flere er sterke i troen på flere meldinger tidlig på året. Umulig å vite, men spennende er det.

Hvis positiv AstraZeneca melding om avtale. Vil det gi 50-100% oppgang på samme dag? Noen som har sett tilsvarende i biotek?

4 Likes

Skummelt å skape forventninger til en avklaring på AZ allerede nå når pcib har gitt seg en frist til 30.Juni.

16 Likes

God morgen. Tenkte å komme med min kvalifiserte synsing vedr. AZ-situasjonen.

Vurderer det slik at jo lengre tid det går jo mer øker sjansen for avtale, evnt noe mer enn “bare” en avtale.

PCIB og AZ har ganske sikkert satt opp møter nå i januar for diskutere veien videre. Hvis AZ ikke ønsker å bli med videre vil jeg tro vi får melding i løpet av et par-tre uker nå. PCIB kommer ikke til å bruke mye tid med AZ hvis de signaliserer at de ikke er interessert. Så vil anta det vil framkomme ved første mulige korsvei/møte med AZ. Meldes det ikke noe i først omgang, betyr det at har konstruktive diskusjoner om veien videre. Jo lengre tid det tar, jo mer konstruktivt er det. Kommer de fram til en begrenset lisensatale, skulle man tro noen uker (6-8?) skulle være nok til å komme fram til en avtale. Kommer april uten meldign tror jeg de snakker om noe større, type eksklusiv avtale eller evnt oppkjøp. Disse scenariene vil naturlig nok ta lengre tid å meisle ut. Så min forventning til de ulike alternativene vil alså stige dag for dag utover, spesielt om vi kommer ut på våren og ikke noe er meldt…

34 Likes

Enig, first pasient dosed.
Fimavacc
RELEASE
Nye avtaler i alle ben

Disse er like sannsynlig👍 Som AZ

Da håper jeg på positiv mars april melding Investor. Det KAN bli tha bomb?.Rasjonale ditt støtter jeg. Lovende

Nå skal alle ha PCIB eierskap igjen! What a difference a day make!

Morgan og co (amerikanerne) øker fortsatt? Da er PCIB plutselig over 80kr igjen i dag. Bra omsetning siden AZ melding. Interessen er øket enormt.

Kursen har steget mye. Men fallet på 12kr fra all time high var mulig irrasjonelt. Rett opp igjen?

5 Likes

Har sett en 7 dobling over natten ved oppkjøp i USA. Har ikke kilder på det men kan sikkert letes frem. Eneste muligheten for noe lignende er at avtalen/oppkjøpet reflekteres i kroner å øre, eller så har ikke markedet evnen til å prise det riktig.

2 Likes

Kommer det et bud så snakker vi ikke om 50 - 100 -eller 150% men muligens ett sted mellom 10 og 25 x dagens kurs?

2 Likes

Noen som vet market cap på et av Astra Zeneca sine storoppkjøp, Acerta Pharma, som ble kjøpt i Desember 2015? Astra Zeneca kjøpte 55% av aksjene for 4 milliarder dollar men jeg har ikke klart å oppdrive verdien på selskapet før oppkjøpet.

Mulig dette kan gi oss en pekepinn i forhold til et eventuelt oppkjøp?

4 Likes

Der er jeg helt enig Arve.
Markedsverdien av PCIB er så lav at en avtale med AZ vil mangedoble kursen.
Bonusfrelst sin nevnte 7 dobling er vel også fra selskaper som er priset fra før mye høyere før avtalene ble kjent.

4 Likes

I denne står det at dem “raised $13 million i late 2013”. Vet ikke om det hjelper?

1 Like

AZ sin testing med PCIB opphørte nå ved utgangen av 2019, men det kan vel likevel tenkes at de skal han noen mnd på å analysere resultatene? Kan fort gå noe tid, det så vi med analysen av FimaVACC resultatene

2 Likes

På tide å spekulere litt i avtalestørrelse? Synes denne høres ut som noe i samme gate:

AstraZeneca has agreed to license Starpharma’s DEP® drug delivery platform to co-develop and co-commercialize oncology compounds against an unspecified “defined family” of targets, expanding a collaboration between the companies

The DEP platform uses Starpharma’s own dendrimers, with the aim of enhancing the dosing and efficacy characteristics of new drugs. Starpharma cited preclinical studies of DEP conjugates with a number of different cancer drugs, which the company said have already established improved efficacy and reduced toxicities compared to marketed versions.

In the latest agreement, AstraZeneca agreed to pay Starpharma $2 million upfront, up to $64 million tied to milestones for initial product, development and launch, and up to $60 million tied to achieving specified annual sales levels. The license agreement allows for additional products to be incorporated, with development and regulatory milestone payments of up to $53.3 million, and potential sales milestones based on specified annual sales levels for qualifying additional products of up to $40 million.

Any AstraZeneca DEP products would also attract tiered royalties on net sales, Starpharma added.

2 Likes