Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ja, det ville faktisk ikke overraske meg, @arve1954. :slightly_smiling_face:

Og da er spennet altså fra 700kr til 1800kr.
Pr. aksje.

Her gjelder det å være tålmodig og ha tonnevis med is i magen.

50-80 milliarder er mitt tips.
1350-2700kr per aksje.

5 Likes

Noe blir det. De har jo hatt gjennombrudd på noe de ikke har klart tilfredstillende de siste tiårene. Så er spåørsmålet, hvor bra er det?

Det vet de ikke sikkert før de har prøvd det klinisk. Men har en følelse av at det er som for vacc. Om ikke enda klarere. Får en levert det i dyr får en levert det i mennesker.

Stor tro på at det blir en eller annen form for avtale/kjøp og at det ikke er snakk om småpenger.

3 Likes

FPD i USA er non event, den drar ikke kursen noe sted.

Geiran du kan være trygg på at ingen vet med sikkerhet hvor kursen går.

Generelt vil redusert risiko og dermed økt likelyhood of approval % i RELEASE studiet gi økt verdi. On track betyr redusert risiko😊

Biotek har generelt høy beta, det betyr igjen generelt store utslag på verdiøkning /reduksjon ved redusert /økt risiko.

4 Likes

Jeg aner ikke hvor PCIB ender opp. Får jeg 3 siffret for mine så ville det vært en seier.

Men at det skjer på FPD i USA, det er jeg helt, helt sikker på at ikke skjer.

1 Like

Skuffende rekyl i dag, men ok omsetning.

Ser ut til at det er typisk ventetid som gjelder fremover…

PS. Og i mellomtiden leker robotene seg med kjøp og salg av 7 aksjer i slengen.

Det er vel ingen (deg inkludert) som har tanker om å selge på den nyheten geiran, da ha man i tilfelle vært fraværende fra jordens overflate de siste 6 måneder iallefall :slight_smile:

2 Likes

Er god butikk å selge biotek på nyheter, så det skal du ikke se bort i fra.

Ok geiran, ja det er frivillig når en selger :slight_smile:

1 Like

Den som lever får se.
Tydeligvis ikke Trumps skyld at aksjen falt i går.

Om vi bare ser på spydspissproduktet (behandlingsløsningen for inoperabel eCCA), er det alene for denne rimelig trygt å “regne hjem” en verdi på minst 700 kroner per aksje. Det flere av oss har regna på så langt, tar utgangspunkt i markedet innenfor EØS og USA, og så har noen gjort visse anslag for Fjerne Østen.

Det er imidlertid på sikt ingen grunn til at ikke behandlingsløsningen skulle bli tilgjengelig i de aller fleste land worldwide. Canada, New Zealand, Australia og Israel vil høyst sannsynlig følge tett på.

I svært folkerike land som Kina, India og Indonesia (til sammen har disse tre mer enn tre mrd. innbyggere) finnes en betydelig overklasse og øvre middelklasse med samme kjøpekraft som den vi finner i Vest-Europa, USA, Japan m.fl.

Hva fimaCHEM videre kan generere av verdier - for ikke å snakke om de to andre produktområdene - forblir inntil videre anybody’s guess.

Jeg blir sittende godt tilbakelent, i første omgang til vi får den første dokumentasjonen på hvilke verdier som potensielt ligger innenfor VACC og NAc.

14 Likes

Ebitor mener du at fallet i den norske bioteksektoren i går ikke hadde noe med Midtøsten? Det tror jeg lite på.

Hvis du mener å ha fasiten hvorfor fallt bioteksektoren i går?

Bioteksektoren har generelt høy beta. Lik det eller ikke.

1 Like

Det var jo en åpenbar riskoff i går.

Men jeg må si jeg synes også det minte en smule om shortere som kastet seg på og ristet i buret litt ekstra.

2 Likes

Det var nok skuffelsen over at det ikke kom inn en avtale, som begynte å ri endel investorer.
Husk at det er kommet inn en god del kortsiktige i aksjen, den siste tiden.
Selv vil jeg bli storlig forbauset, om det ikke signeres avtaler i løpet av året

Ebitor, det du skriver trenger ingen egentlig å kommentere. De som følger selskapet og sentiment, analyse og guidingen til selskapet vet dette er tull, beklager å si det.

Mulig du ble skuffet det er fair og din vurdering. Men vi snakker ikke om noen som rir den vurderingen i hopetall.

6 Likes

Tenk så stor skuffelsen er for at de ikke ble avtale i dag. Jeg tør ikke forestille meg morgendagen.

Evt var det generell risk off.

3 Likes

Hvilken avtale skulle det vært?

3 Likes

Inntektsbringende avtaler.
Det trodde jeg du oppfattet?

Kursen går vel ikke ned omkring over 10% ved åpningen hver dag det ikke kommer inn avtaler. Forøvrig gikk stort sett hele biotek sektoren ned denne dagen. Trodde du kanskje var mer spesifikk. Jeg tror de fleste skjønner at det var et resultat av generell børsuro. Dette har vi sett om og om igjen at når det er uro i børsmarkedene, så går gjerne hovedbørsene ganske marginalt ned, mens biotech kjenner det ekstra mye. Svingningene er mye større selv om det etter min mening ikke nødvendigvis burde vært slikt i denne type uro. Derimot ser en at markedet reagerer slik gang på gang.

6 Likes

Du må være en av de mest kort(siktig) tenkende aksjonærer jeg har sett Ebitor. Hvis aksjen skal falle mange prosenter for hver dag det ikke kommer avtale kommer vi til å slå Hjallis. Han klarte som kjent ikke å gå på null :slight_smile:

Jeg har forresten forlengst sluttet å tro på at du eier aksjer i selskapet.

7 Likes