Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Dere undervurderer hvor mye trading det er i aksjen, gang på gang.

Har du belegg for det? Er det mer eller mindre enn i bioteksektoren generelt? Er det mer eller mindre enn på OSE generelt?

1 Like

Lurer på hvor mange her inne som sitter og kaster aksjer frem og tilbake :smiley: Stakkars den som sitter uten når det først smeller

6 Likes

Alt jeg får ut av dine «bidrag» her er støy. Kom gjerne med motstridende meninger, men fint om du begrunner de som en gjennomtenkt og fornuftig person.

Se på det fundamentale, les deg opp, tenk og så kan du komme med din mening. Hvis du allerede har gjort dette, så beklager jeg hvis jeg fornærmer deg, men kanskje du skal holde deg til globale indexfond fremover?

9 Likes

Man trenger ikke lure på hvem som trader om dagen. Det er VI på topp 50 som har den hobbyen. Så lenge topp 50 er temmelig stabil ( uke etter uke)- det omsettes 500k aksjer om dagen så kan vi ikke skylde på småaksjonærene. Selv har jeg kjøpt 20k siden fredag og er oppe i 160k akk i dag men ser jeg 80-tallet i morgen så er jeg muligens nede på 140k igjen. Det må da være tillatt å ta noen smågevinster innimellom. Vi har heldigvis alle litt forskjellig strategi og slik blir aksjene våre mer likvid som jeg mener er kun positivt.

3 Likes

Takk Arve.

Du er faktisk en av de som er ærlig her på forumet og sier at man trader. Det gjør jeg og.

De andre som bare hausser og buller, de sitter forhåpentligvis og knepper på aksjene sine.

1 Like

Taco:

Du får leve med at jeg ikke er en av menigheten, jeg er uenig med mange av de som går på lykkepiller her inne, men jeg ber dem ikke ryke og reise av den grunn.

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11861056.ece

Hyggelig det går bra med BP samarbeidspartneren vår.

3 Likes

Og slik har du vært i lang lang tid, også da vi lå og surret på 25-28.

Ingen kan beskylde deg for å ta av i tide og utide, DET skal du i alle fall ha :grinning:

4 Likes

Vet ikke helt om du fikk med deg budskapet mitt. Ikke tro at jeg bare vil lese meldinger som er positive for at jeg selv skal ha en god følelse om min investering. Jeg ber deg om å lese deg godt opp på selskapet og skrive meldinger som er konstruktive med god begrunnelse for dine meninger :slight_smile:

6 Likes

Vi har nå hatt 3 dager med korreksjon fra toppen på 82,30 den 2. januar til helt nede på 69,20 i dag.

Trodde at vi skulle få hjelp av gårsdagens biotek-oppgang i USA i går, men OB må selvsagt skille seg negativt ut når det er litt ekstra nervøsitet i markedet.

Vi får heller vente på drahjelp fra Per…en melding må da være “imminent” etter gammalt…?

2 Likes

Kanskje er det melding om Asia partner som blir det første vi hører om fra managementet. Det kan jo bli en ganske bull greie når partnerens navn kommer frem i lyset og hvordan de har tenkt å hjelpe til med release studien. Ikke minst hvilke land som dermed kan inkluderes.

6 Likes

Det er veldig fair at man har en core position og mer opportunistiske tradingpotter, spesielt hvis man står for det selv.

3 Likes

https://www.eurocine-vaccines.com/

100% oppgang på prekliniske vaksine-data.

PCIB’s prekliniske data for fimaVACC er jo helt eksepsjonelle og understøttes av fase 1 kliniske data .

Aksjekursen har vel knapt reagert.

5 Likes

Vel, PCIB fikk en kortsiktig oppgang den 2. mai og de påfølgende dagene (fimaVACC proof of concept) da kursen gikk fra ca. 25 til 35…før den falt tilbake til “favorittintervallet mitt” på 25-28.

Håper at vi snart kan få noe konkret nytt for fimaVACC.

2 Likes

Kan jo være greit å vite hva som øker 100% også da, @ufo.

Det jeg fant i dag var at svenskene hadde mcap på 25millioner SEK før oppgangen. Kan hende det har noe med de russiske prosentene å gjøre…? :smirk:

3 Likes

Det er ikke frykt for krig som tynger aksjemarkedet, men frykt for den børsuro som konflikter alltid fører med seg. Mange investorer ønsker da å holde kruttet tørt i fall markedet faller markant.
I et par år nå har en rekke eksperter spådd at markedet er overmodent for en korreksjon. Så langt har det ikke skjedd, men en eskalering mellom USA og Iran KAN være en utløsende faktor.
Biotek, som i utgangpunktet sjelden blir direkte involver av krigshandlinger, er likevel sårbart. Fordi dette er selskaper som generelt tiltrekker seg overskuddskapital og særdeles risikovillige investorer - så lenge alt ser lyst ut.

Ar Pcib faller noe tilbake nå, er i og for seg ikke så underlig. her har mange av investorene store gevinster liggende.

De av oss som har sittet i ro noen år, og har begrenset medisinsk innsikt, knapt nok over våre egne skavanker, lar oss lett lede av bjellesauene. Men skulle disse t feile, og euforien på Pcib-trådene de siste månedene ikke ha rot i virkeligheten, får vi trøste oss med at disse trådene høyst sannsynlig har bidratt til sinnets munterhet i AZ-kantina. Det er da noe.

3 Likes

Tror du vi bare blir ledd av hos AZ, Even ?
Da bør du lese denne :

4 Likes

Det eneste som er skuffende om dagen, er at vi fortsatt ikke har fimaVacc partnere. Men paa den annen side, betyr det at vi har enda mer godt i vente;-)) Og siden fimaVacc katten endelig er ute av sekken, maa jeg si jeg ser frem i mot og hoere hva PW melder om dette forretningsomraadet paa Q4 rapporteringen. For interessen boer ha oekt kraftig.

7 Likes

Fylte på med 2600 i dag. Håper det var lurt.

5 Likes