Tanken har slått meg også (faktisk var det et nært familiemedlem som først sådde den tanken hos meg allerede for en måned siden). Ja, en høyst spekulativ tanke, men jeg tør ikke helt se bort fra den.
@FiloD har flere ganger pekt på at mye synes å være “satt på hold” i PCIB. I en slik sammenheng passer spekulasjonen ganske godt inn. For hvor lenge har posisjonen CBDO stått ubesatt? Tilsvarende for posisjonen som CMO. Og hvor lenge siden er det vi hørte at PCIBs nettsted skulle oppgraderes?
Alt kan sjølsagt forklares på andre måter. Administrativ kapasitet, nødvendig prioritering og markedsforhold er alle plausible forklaringer. Aber doch.
Fester man full tillit til børsmeldingen den 27. november og påfølgende uttalelser fra ledelsen (og det gjør jeg i høyeste grad), kan det ikke herske den minste tvil om at styret og ledelsen i PCIB ser svimlende muligheter i samarbeidet med AstraZeneca. Er det da helt utenkelig at man tilrettelegger for det ultimate utfallet?
Lagt til:
Når det gjelder mulig utlisensiering av PCI-teknologien for terapeutiske kreftvaksiner (det som faller innenfor fimaVACC), var hele datasettet tilgjengelig for interesserte farmaselskaper allerede i slutten av april 2019 - altså for snart et normalt svangerskap siden.
I den forbindelse må jeg innrømme at jeg har vondt for å tro at det blant seriøse aktører verken skulle by på store problem å undertegne en fortrolighetserklæring - og like lite på at slike mulige interessenter ikke har kompetanse til å trekke ut all vesentlig informasjon fra dette datasettet.