Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det var nok lurt.

Noe som også hadde vært lurt (for alle her inne) var å laste opp BioNTech på IPOen i oktober 2019…den har gått mer enn 3-gangen på 3 mnd…enda litt bedre enn PCIB i samme periode.

Vi får satse på at PCIB knuser BioNTech, AZ og andre fremover.

11 Likes

Kanskje dette henger sammen med det de og AZ driver og snakker om.

Kanskje signalene fra AZ gjør at PCIB ikke gjør noe overfor andre før dette med AZ er avklart.

Kanskje AZ rett og slett ønsker seg en jomfru som er fri og frank fra andre avtaler.

Kanskje dette egentlig er et godt tegn?

Sa brura.

13 Likes

Jeg spurte Per om nettopp det. Han svarte at AZ´s interesse er Fimanac.
Jeg håper og tror vi får avtaler i Fimavacc snart. Helst før AZ avtalen. Skulle gjerne hatt kursen en god del høyere før AZ avtalen ligger i innboksen.
I morgen er en ny mulighet :slight_smile:

6 Likes

FimaNac er nok hovedinteressen, og det er mitt base scenario også. Likevel kan mye ha forandret seg når de som sitter litt lengre opp i etasjene hos AZ har kommet til bordet.

3 Likes

@Oliver.

Jeg tror på bud eller avtale før 1.oktober 2019, det vil si altså i løpet av de første tre Q, og mest sannsynlig i H1-19.

Hvis det blir avtale først, så utelukker dette selvsagt ikke et bud senere.

Det hele avhenger av hvor gode resultatene er. Jo bedre de er, desto mer verdifulle vil de være.

4 Likes

Kremt… Nå er det flere av oss som allerede har begynt på 2020, men hvis du har funnet nøkkelen til tidsmaskinen vil jeg gjerne være med en tur tilbake til 1H19, om ikke annet for å kjøpe enda flere aksjer i 25-28 myra :sweat_smile:

6 Likes

Hehe, har visst ikke fått med meg at det har blitt 2020, nei. :sweat_smile:

H1-20, skulle det stå.

2 Likes

Hvis du legger til et år på kalkylene dine, så er jeg enig med deg. :wink: Jeg er ikke like overbevist om at ting kommer til å skje så fort, som mange andre er. Det KAN skje når som helst, men jeg tror de trenger en del tid på å sy sammen disse avtalene. Så jeg ville ikke vært overrasket om ikke det skjer noe med AZ før forhandlingsperioden nærmer seg slutten (og den kan evt gå inn i OT). Neste melding er nok FPD i USA og deretter forhåpentligvis partner i Asia. :pray:

1 Like

Tanken har slått meg også (faktisk var det et nært familiemedlem som først sådde den tanken hos meg allerede for en måned siden). Ja, en høyst spekulativ tanke, men jeg tør ikke helt se bort fra den.

@FiloD har flere ganger pekt på at mye synes å være “satt på hold” i PCIB. I en slik sammenheng passer spekulasjonen ganske godt inn. For hvor lenge har posisjonen CBDO stått ubesatt? Tilsvarende for posisjonen som CMO. Og hvor lenge siden er det vi hørte at PCIBs nettsted skulle oppgraderes?

Alt kan sjølsagt forklares på andre måter. Administrativ kapasitet, nødvendig prioritering og markedsforhold er alle plausible forklaringer. Aber doch.

Fester man full tillit til børsmeldingen den 27. november og påfølgende uttalelser fra ledelsen (og det gjør jeg i høyeste grad), kan det ikke herske den minste tvil om at styret og ledelsen i PCIB ser svimlende muligheter i samarbeidet med AstraZeneca. Er det da helt utenkelig at man tilrettelegger for det ultimate utfallet?

Lagt til:
Når det gjelder mulig utlisensiering av PCI-teknologien for terapeutiske kreftvaksiner (det som faller innenfor fimaVACC), var hele datasettet tilgjengelig for interesserte farmaselskaper allerede i slutten av april 2019 - altså for snart et normalt svangerskap siden.

I den forbindelse må jeg innrømme at jeg har vondt for å tro at det blant seriøse aktører verken skulle by på store problem å undertegne en fortrolighetserklæring - og like lite på at slike mulige interessenter ikke har kompetanse til å trekke ut all vesentlig informasjon fra dette datasettet.

11 Likes

April 2019 mener du vel?

3 Likes

Per avviser akkurat dette spørsmålet i en radforsk podcast.

2 Likes

Ja, det var det jeg prøvde å si, @anon50125742. :sweat_smile:

Astra Zeneca har i utgangspunktet fått 6 mnd, frem til 1.juli, med å bli enige med PCIB om veien videre, men det vil ikke overraske meg om de også vil trenge mesteparten av Q3 på å ferdigforhandle en eventuell avtale.

Det vil bero på hvor komplisert og omfattende avtale det er snakk om, grad av eksklusivitet, omfang m.m.

5 Likes

Når det er sagt, jeg vil heller ikke bli overrasket om det kommer et bud på hele selskapet allerede i kveld, på mange titalls milliarder kroner.

Det er nok at BioNtech, Roche eller et annet BigPharma entrer manesjen, eller at Astra Zeneca finner ut at resultatene er så vanvittig gode at de bare MÅ HA PCIB-teknologien, og vil sikre seg den før konkurrenter kommer på banen.

13 Likes

@bamse,

akkurat den formuleringen var det @sjog som sto bak. Han kan imidlertid ha et poeng. Kan, skriver jeg!

5 Likes

Her tror du nok feil, i all fall om man skal støtte seg på Per Walday og Pål Falck.

De har begge vært tydelige på at det å signere NDA sitter ekstremt lang inne. BP ønsker ikke å inngå slike avtaler, fordi det blant annet kan kontaminere egen forskning.

2 Likes

Er klar over det men ting kan forandre seg, husker ikke hvor lenge det er siden det utsagnet kom? Dessuten kan en i Per sin situasjon aldri si at noen andre er interessert i hele selskapet.

3 Likes

Godt mulig.

Nå var det for øvrig ikke jeg som for åtte måneder siden informerte om at interessenter kunne få tilgang til hele datasettet ved å godta at informasjonen ikke skulle spres.

2 Likes

Jeg har tenkt akkurat det samme som deg. Det var derfor jeg sendte inn spørsmålet til radforsk.
Men Per var langt mer avvisende enn jeg hadde forutsett.
Jeg håper AZ kjøper Fimanac for en sinnsyk mengde milliarder og at vi får beholde Chem og Vacc

6 Likes

Ja det ville være et drømmescenario. Jonas var også inne på temaet i Radforsk 104, og han åpnet for alle mulige avtaler. Han har jo en mer fri rolle og kan tillate seg å være mer frittalende.

4 Likes

Hvis PCIB stiger rundt 15% i måneden de neste 5-6 månedene vil kursen ligge på ca. 150kr.

Det vil da kun være 5-gangen opp til 750 kr og 10-gangen opp til 1500kr.

Jo høyere kursen er i forkant av et bud/avtale jo bedre.

6 Likes