Solo
Tror vi kan glemme fimaBacc noen år ennå. Slik jeg oppfatta Einarson i Podcasten så var dette teori på laaaaang sikt! Men mye/nok andre ting å se fram til i perioden fra nå og neste 2-3 år.
mange biotek-selskaper falt i dag.
noen som vet hvorfor
Fimachem - Vi vet at de leter etter partner i Asia. Slik jeg har tolket Per kan vi være rimelig sikre på at avtalen kommer i 1H20. Arctic har da lovet å øke kursmålet betraktelig.
Fimavacc - Er vel der vi er mest usikre (?) Men med 5-8 ganger bedre enn Hiltonol kan jeg ikke skjønne annet enn at det vil bli fisk i garnet. Usikkerheten er “når”
Fimanac - AstraZeneca sier 1H20, så da får vi vel stole på det. Tid er penger. For AZ er tid MYE penger. De tjener 2*PCIB i uka. Nå får de ikke forske før avtale. Dessuten er det flere andre som tester Fimanac. De vil sikkert ha et ord med i spillet. Kanskje andre også, f.eks Roche.
Jeg tør i alle fall ikke gamble på hvilke dager avtalene dropper inn i mailboksen.
Nå er det ikke alle som sitter kun all in eller helt ute i bare en aksje om denne gangen
Når kommer den neste pod-casten? ( om Pci spesielt )
Neste podkast kommer onsdag 15. januar ble det annonsert på Twitter. Tror ikke de har sagt noe om tema eller spesifikt selskap.
bamse
Helt grei status-oppdatering men en liten ting jeg er usikker på og det er om “storebror” AZ i praksis er henvist til “venterommet” eller om dem pusler med sitt i det stille?
Vi kan vel ikke være sikre på at vi får all info om tingenes tilstand?
Ren spekk i fra min side men har en magefølelse på at vi ikke vet alt?
Er det slik at dem er parkert så vil jeg tro vi slipper å vente veldig lenge før en avklaring er offentligjort. Trenger dem tid så kan det gjøres så enkelt at vi får beskjed om at det blir avtale men at detaljene kommer senere? Da kan dem holde kontinuitet i sine eksperiment og det er jo megaviktig? Mulig jeg har tatt for mye Møllers Tran men noe som skurrer i fremstillingen av “avslutningen” før jul med 5-6 uker frist og så over og ut??? Andre som har tenkt noe i samme fantasiverden?
Ikke tenkt i de retningene i det hele tatt. Nå har de jo hatt et samarbeid i lang tid når det kommer til forskning og jeg vil si meg så sikker som 90% på at disse dager går til forhandlinger mellom PCIB og AZ. På hvilket område er jeg dog usikker. Dette har jo blitt drøftet svært mye i det siste, men at det foregår forhandlinger stiller jeg meg mer enn sikker på. Hva slags bilde ville aksjonærer fått av PW dersom dette ikke skulle være tilfellet? Det beste ville isåfall vært å forklart at forskningen er avsluttet og at det inntil videre var opp til AZ om de ville fortsette forskningen. Ikke gi dem 6 uker med forskning og 6 ytterligere måneder for å bestemme seg om de vil gå over til kommersielt samarbeid.
Tror det er så enkelt at PCIB føler seg så sikre etter forskningen som er gjort sammen med AZ at de har stilt dem et ultimatum. Enten samarbeid eller så blir det med noen andre. Det kan jo spekuleres i om det er bud fra andre BP som er bakgrunnen for denne selvtilliten, men at disse henvendelse krasjer med forskningen som er gjort med AZ og de vil derfor gi dem en mulighet til å gjøre en avtale som trumfer denne. Det kan derfor også foregå en budrunde.
Tanken om at vi ikke vet alt deler jeg med deg. Det tror jeg også er til det beste for alle. Men jeg stoler på at PW gir oss et riktig bilde av situasjonen som foregår, noe som gjør at jeg er svært positiv inntil det motsatte er bevist.
Takk for opplysning.
Jeg tenker at behandlingene som ble gjort fram til 31/12 trenger mer tid før det er ferdig analysert. Så en avtale kan kanskje ta litt tid.
Absolutt, og den tanken deler jeg med deg.
Tidsperspektivet vi må forholde oss til er de seks månedene som er utgitt av PCIB.
Jeg tror at AZ har forberedt seg i god tid før denne utlysning ble frigitt til allmennheten, så tidsestimering vil i den grunn kun være spekulativt fra min del. Men jeg tror ikke at verken PW eller AZ vil drøye dette heller. Så at informasjon om FimaNac innen april/mai føler jeg meg relativt trygg på. Dersom dette ikke er tilfellet, så gjør det heller ingenting. Dette kan være bra av mange grunner. PCIB må for all del få en realistisk estimering på sin verdi og siden det er såpass gode resultater vil det være dumt å skrive under på en avtale som ikke representerer denne verdien.
Info innen FimaVACC og FimaChem kan bli utrolig spennende og komme når som helst det også. Er vel ikke for mye å håpe på at det vil komme nyheter her før Q4. Virket hvertfall sannsynlig etter informasjonen som er utgitt tidligere.
Hovedproblemet med avtalen( som jeg tror kommer ) er hvordan skal man verdsette dette? Virker på “alt” ? burde jo bety svimlende pris ?
Kan være her skoen trykker? Om AZ ikke ønsket å fortsette hadde vi visst dette nå. Avtalen kommer plutselig som våre nye landsmenn pleier å si.
Har PCIB blitt tvunget til å presse AZ fordi et annet selskap ønsker et kommersielt samarbeid? Kan det komme en avtale fra et annet selskap som lyn fra klar himmel?
Vi er vel snart tilbake til det normale for hele sektoren.
la nå ikke dysforien ta deg helt. Dersom du har aksjer i selskapet (det var et spørsmål), tilrår jeg sterkt å holde blikket på kliniske resultater, regulatorisk status - og det selskapet melder til Oslo Børs.
Å la sinnsstemningen styres av aksjekursen fra dag til dag, og fra uke til uke, er jeg - over tid - redd for kan påføre de nærsynte en slags bipolarliknende lidelse.
Da tror jeg det er langt smartere å lese kvartalsrapportene nøye, høre presentasjonene og i det hele tatt få med seg hva selskapet meddeler til markedet. Det er åpenbart dét de 50 største aksjonærene (i all hovedsak) har gjort de siste årene.
Så får vi se da
Nei, om du “står han av” som de sier på dine kanter, så skal vel saktens jeg klare det. Selv om jeg ikke føler meg like kvalifisert til å vurdere det faglige. I tillegg er det utfordrende å se hvor lite substans det er i kursoppgangene i disse radforsk-selskapene.
Det vi vet er at PCIB og Astra Zeneca har samarbeidet i flere år, siden den spede begynnelsen i 2015.
I sommer skjedde det en utvikling som Per Walday beskrev som «We’ve made a breakthrough».
Astra Zeneca beskriver resultatene som «promising», og ønsker å teste ut om de ved hjelp av FimaNac-teknologien kan oppnå synergier innenfor andre sykdomsområder.
Dette har de fått tillatelse til, men PCIB har utøvet sterkt press ved først å få AZ til å offentliggjøre sin identitet og deretter ved å pålegge samarbeidet svært stramme tidsfrister.
En annen ting som vi riktignok ikke VET, men som er overveiende sannsynlig, er at det foregår ting som vi IKKE vet.
Vi ser ikke hele bildet, og det er ikke sikkert vi noengang får vite alt.
Hvorfor er det slikt hastverk? 6 uker?!
Hvorfor fortsetter man ikke samarbeidet i onkologi NÅ, uavhengig av testingen på andre sykdomsområder?
Hvorfor settes alt på vent til denne testingen er ferdig?
Poenget er da at samtlige av selskapene som inngår i porteføljen til Radiumhospitalets forskningsstiftelse - med unntak av Photocure - er biotekselskaper i utviklingsfasen. Det vil si har produktkandidater og teknologiplattformer under utvikling (preklinisk o/e klinisk). Dermed vurderer markedet disse helt og holdent ut fra forventninger og mer eller mindre kvalifiserte estimater.
Nå er vi mange som venter på at det første av disse selskapene skal få sin kommersielle debut. Det kan gi et interessant korrektiv til det norske aksjemarkedet.
Friskt mot, @Quadruple (fritt etter Holberg).
Kan dette bli et nytt område for PCIB - bekjempelse av muskelsvinn og den dødelige sykdommen ALS (Amyotrofisk Lateral Sklerose)?
Tidligere forskning antyder at vi IKKE kan bekjempe muskelsvinn ved å gi piller eller pulver med aminosyrer. Muligens fordi disse aminosyrene ikke kommer fram til stedene de trengs. Her kan kanskje fotokjemisk internalisering bidra til å få frem proteinene?
ALS er ingen muskelsykdom. Det er en nervesykdom.