Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Hva blir kursen om PCIB sin leveringsteknologi skulle bli fanget opp av en diabetesvaksineprodusent? Hvor nære er Diamyd på å kurere diabetes?

https://www.diamyd.com/docs/productDevelopment.aspx

5 Likes

Arve, du har nevnt tidligere at du kunne selge for 1000kr og lavere. Men hvis styret gir en klar anbefalling til å ikke selge da de tenker at det finnes noen som kan gi mer ila tilbudsfristen, hadde ikke du lyttet å suttit stille i båten i disse 30 dagene?

2 Likes

Om du får 1000kr eller 1050 kr så er det vel en pølse slaktetida. Og summen er enn så lenge utopisk.

mye “wishful thinking” her. Håper disse ønskene stemmer med fremtiden vi har å vente men man burde være klar over sine kognitive skjevheter …

1 Like

Tror dere ikke at en budgiver vil kjøpe så mye aksjer de kan før de når limit på bud ?

De vil nok sikre seg en majoritet av stemmene ja.

Men jeg tror du kan sove trygt frem til etter at første avlesing RELEASE er ferdig før du begynner å bekymre deg for om aksjene dine er for billige.

1 Like

Helt enig. Veldig mye wishfull thinking om dagen. I mellomtiden klarer vi muligens å stabilisere oss over 67 mens vi venter på noe nytt?

Nedgang på relativt lavt volum får vi tåle.

3 Likes

Wishfull thinking er ikke det jeg syfter på uten et teoretiskt eksempel. Hvis du fester deg til tallene å ikke syftet med spørsmålet så kan jeg bytte ut “1.000kr” med “A”.

@geiran: dersom man nå skal bruke tallene som du henviser til så blir diffen for Arve nærmere 9mil. Dette ser jeg som betydlig. Jo større diff, desto større incentiv til å sitte i ro. Eller tenker jeg feil?

Spørsmålet relaterar til hvis styret skulle gi en anbefaling å hvis vedkommende vil lytte til denne eller ikke, å da gi en utfyllende svar på hvorfor.

1 Like

Om jeg får 170 eller 180 mill velter ikke akk lasset for min del men problemstillingen er ikke reell for dem vil nok ikke kjøpe mine og noen poster til for en slik pris uten at dem har kontroll på hele kaka så derfor er vi nok alle avhengig av styrets anbefaling før vi kan feire noe som helst.
Hyggelig prisnivå å diskutere da men synes det blir litt småkvalmt at ikke noen er tilfreds med 15 x dagens kurs?

1 Like

Er overrasket over den sterke salgsviljen vi finner på kurser under 70. Stemmer ikke akkurat med visjonen om å ikke ville selge på 1200.
Dream eller reality?

3 Likes

Forøvrig rart at det gamle morselskapet til PCIB, som er spådd å bli tidenes utbytteselskap, får så mye juling på børsen

Handler litt der jeg nå. Prøver med 10k.

Arve

Er du helt stinn av gryn??

1 Like

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11874648.ece

Blir nok mange allianser på kryss og tvers innen gen-teknologien i fremtiden :slight_smile:

KANSKJE der er plass til PCIB også som angivelig har løst det flere 10-årige problemområdet å få store molekyler inn i cellene ,DELIVERY.

Verden og vi kan jo umulig ha forstått konsekvensene av denne geniale løsningen på problemet.
Verdt en nobels-pris innen medisin?

Uansett hvorledes du velger å fremlegge dette så ender det med å fremstå som useriøst.
Men les PCIB’s hjemmeside og du finner det samme budskapet der som på dette forumet…lett kamuflert i den gråe tåkeheimen.

Det gjør vondt når millionene triller feil vei men det skal ikke klare å vippe meg av pinnen.

lykke til

Tillegg:

Fra PCIB’s hjemmeside

http://pcibiotech.no/the-potential-of-pci/

http://pcibiotech.no/macromolecules/

utdrag:

" Most types of nucleic acids have their molecular targets inside the target cells, but nucleic acids are, by factors of their size and charge, notoriously difficult to deliver in large enough payloads inside a cell to give an effective therapeutic response. Nucleic acids are in most cells taken up by endocytosis, but are then trapped in endosomes, constituting a barrier severely limiting the therapeutic effect that can be achieved. Thus, nucleic acids are very good candidates for enhancement by an endosomal release technology like fima NAc , and preclinical experiments have shown that fima NAc can give a substantial improvement in the effect of very important classes of nucleic acids (e.g. mRNA, siRNA and DNA)."

Hvordan er det mulig å forbli kamuflert og ukjent for verdenssamfunnet med løsningen på dette gigaproblemet?

7 Likes

Kognitive skjevheter? :sweat_smile: Det var da ikke måte på. :joy:

Man har ulike perspektiver, både tidsmessig og i forhold til andre aspekter, til investeringene sine, og det synes jeg man skal respektere.

For eksempel, noen trader og er fornøyd med 5% kortsiktig avkastning, mens andre er langsiktige og har helt andre forventninger.

Fra mitt ståsted, så synes jeg det er vanskelig å forstå hvorfor man investerer i PCIB dersom man har null tro på at det KAN være mulig for aksjekursen å nå 1000kr+.

Og dersom det skulle tikke inn et bud på firesifret kurs, så ville jeg absolutt valgt å sitte heeeelt i ro.
For meg er det i alle fall ikke uten betydning om et oppkjøp skjer på 1200kr, eller på 1600kr etter en budkamp mellom to eller flere BigPharma-selskaper.

4 Likes

Jeg har 0 tro på 4 siffret kurs .

Men PCIB er min beste realiserte gevinst gjennom tidene. Kunne hatt PCIB på bilskiltene mine.

1 Like

Hehe,

Ja - men får vi Max klaff, og langt over 4 sifret så kan flere her ha PCIb på privatjeten :see_no_evil::joy:

1 Like

Hvorfor har du null tro på det, Geiran?

3 Likes

Jeg har null tro på at et selskap som har løst leveringsproblemet (og har patenter på det) skal ha en verdi under 50 mrd særlig lenge.

Hvis vi bare ser på Fimachem :
3000 pasienter x 100.000$ pr. behandling = 300mill$ = 2,7milliarder NOK
Så kommer Asia i tillegg.
Dette alene burde tilsi en verdi over 50 mrd

5 Likes

Mye spekulasjon uten tyngde her. Fint om utsagn begrunnes.

6 Likes