Selvfølgelig gjør de ikke det, men siden de holder til i samme hus kan han nok ha visse anelser om hva som skjer.
I tillegg bør han være rett mann for å gi en god pekepinn for hvordan dette vil ende på et generelt grunnlag.
Tror på en omfattende lisens avtale på nac. Det er her pcis største potensiale ligger. Men utelukker ikke kjøp av hele nac.
Hva tenker BioNtech og deres partnere?
Jeg påstår ikke at Einarson holder tilbake info ( mulig ikke helt bra formulert i fra min side) men han er daglig leder i Radiumhospitalets Forskningsstiftelse og er så tett på det som skjer at han uten å ville det mest sannsynlig da ( mer forsiktig) vet mye mer enn markedet om flere selskaper i denne samlingen. IKKE så tette skott verken på Oslo Børs eller andre fagmiljø. Jeg husker “Håvamål” : Det ein veit er sikkert men u-trykt hos 2. Det 3 veit veit alle. ( Noe å tenke på der.)
Litt synsing om fimaVACC:
På PCIB’s hjemmeside var der tidligere oppført ca 250 vaksiner under utarbeidelse på clinical trials.
Samtlige strir med effekt problematikken (delivery) og et anseelig antall av disse vaksinene kan ha stor virkning av PCI-teknologien.
Vi er nå kommet så langt i VACC’ns verden at vi kan innlemme den som vellykket i selskapets pipline.
Salg av forretningsområdet fimaVACC under ett må nærmest betraktes som en “nasjonal krise”.
Hvorfor?
Fordi den som sitter på denne teknologien er “kongen på haugen” og dersom et BP selskap kjøper og får egenrådig råderett over dette forretningsområdet så kan de booste opp egne vaksiner og hindre andre selskaper i å få delta / lisensiere denne unike laser-adjuanten.
Vet at det høres ut som vill hausing så arrester meg gjerne og påpek hvor jeg sporer av
Hvorfor er det slik at alt PCIB tar i blir til gull?
Det grunnes nok følgende:
Alle 3 indikasjonene bruker samme PCI teknologi bare i forskjellige settinger. Derfor , virker det i en indikasjon så er sansynligheten veldig stor for at den virker i de 2 andre også.
Og det er det vi observerer.
Indikasjonen fimaCHEM viser meget klart at dette virker eksepsjonelt godt og det samme ser vi skjer i flmaVACC og fima NAc også. Ulempen med dette er at det samme gjelder motsatt vei også. Virker det ikke i den første indikasjonen så er sjansene stor for at det heller ikke vil virke i de to andre.
Men slik datamengden / resultatene foreløbig tikker inn så ser ikke dette ut for å være noe problem.
Resultatene i fimaVACC i fase 1 studien er revolusjonerende noe de prekliniske dataene også bar bud om.
Se selv hva PCIB skriver:
" About fima Vacc This novel vaccine technology applies a unique mode of action to enhance the essential cytotoxic effect of therapeutic cancer vaccines, which works in synergy with several other state-of-the-art vaccination technologies. The fima Vacc programme aims to enhance the cellular immune responses that are important for the therapeutic effect of vaccines, and the fima Vacc technology has proven excellent preclinical efficacy with protein- and peptide-based vaccines. The technology has shown particularly strong CD8 T-cell immune responses, which are important for therapeutic vaccination, as well as enhanced helper (CD4) T-cell and antibody responses.
PCI Biotech successfully translated the vaccination technology into humans through a Phase I study in healthy volunteers that was completed in May 2019. The study covered more than 90 subjects and established the tolerability of fima Vacc across a wide range of doses. The immune results provided proof-of-concept and demonstrates fima Vacc ‘s potential to enhance overall T-cell responses, by demonstrating improvement of the immunogenicity of vaccines in healthy volunteers.
Effective induction of cytotoxic T-cells will be critical to realise the huge potential of therapeutic cancer vaccines, and today’s vaccines often fail to generate such responses. One of the main reasons is likely insufficient delivery of vaccine antigens to the appropriate presentation pathway in the immune cells. The fima Vacc technology has the potential to effectively enhance vaccine presentation through these pathways."
Kan det bli stort bedre?
Nå er PCIB in the USA og har samtaler med interesserte vaksineprodusenter og med forbehold at dataene er så fantastiske som forespeilet så kan vi oppleve kø i døra over interessenter som vil lisensiere inn fimaVACC.
På Q419 rapporten så får vi nok en meget spennende gjennomgang vedrørende PCIB’s videre veivalg innenfor området fimaVACC.
Jeg er helt overbevist om at de går for så mange utlisensieringer de er i stand til og i tillegg begynner de å produsere egne vaksiner med fimaVACC.
I tillegg så åpner de kanskje også for samarbeide med universiteter o.l. hvor de står for kapital og arbeidsinsats , altså gratis for PCIB.
Hvorfor slå slik på stortromma?
Holder fimaVACC resultatene fra fase 1 studien inn i syke personer (noe som nærmest er utenkelig at den ikke skulle gjøre) så er resultatet heilt makalaust.
Det jeg frykter mest er at arbeidsoppgavene vokser over hodene på den lille organisasjonen.
Kanskje de må sette bremsen på i denne fasen slik at det hele ikke tar helt av. Kanskje de må ta det i en takt /tempo der de har kontroll og tilgang på kapital.
Forhandlinger med lisenser setter de nok ut til eksperter men de må jo selv fatte beslutningene.
Hvorfor så mange pasienter i fase 1 studien i fimaVACC?
Over 90 pasienter.
Personlig tror jeg forklaringen ligger i at INGEN skal lure i ettertid på om resultatene er gode nok og signifikante.
Dette med tanke på kjøperene (BP).
De skal vite hva de betaler for.
Og så har de funnet optimal dose også.
Antallet er kanskje også diskutert med FDA/EMA med tanke på den regulatoriske veien videre (lettelser?)
Jeg lurer virkelig på om jeg skal beholde PCIB aksjene mine “forever”?
I biotek så tar TT.
Men hva så?
Hvor er det bedre å sette kapitalen mtp muligheter for stor fortjeneste?
Men for all del…ikke sett mere inn i noe biotek eller annen sektor en du tåler å tape…men dette vet vel de fleste.
Lykke til
ps , det var jeg som hadde meg en liten luftetur herrane en kveld da jeg fikk 2 us jagerflyj etter meg
For noen sinker
.
Skillet mellom en avtale som er semi-eksklusive og ikke-eksklusive er ganske tydelig.
Der rettigheter blir gitt på semi-eksklusivt grunnlag, sier bevilgeren: “Jeg skal ikke gi disse rettighetene til noen andre, og dessuten vil jeg ikke utøve dem selv”.
Ingen slike forpliktelser gis der rettigheter tildeles på ikke-eksklusiv basis, og giveren står fritt til å gi de samme rettighetene til andre, eller til å utøve rettighetene i seg selv.
Med dette så er en semi -eksklusiv avtale med AstraZenica mest trolig da AZ sannsynligvis ikke ønsker at en konkurrent skal kunne benytte samme teknologi som dem selv i de indikasjonene de selv ønsker å bruke NAc teknologien.
Samme kan fort gjelde for eventuelle fimaVACC avtaler der man ønsker å benytte VACC teknologien i sin indikasjon eksklusivt.
Så kanskje ikke så rart AZ fikk det travelt med å teste om synergier etablert i onkologi in vivo-modeller kan overføres til flere sykdomsområder.
Da de gjerne ønsker en semi-eksklusiv avtale som dekke alle indikasjonene de ser for seg vil være aktuelle for dem i tiden fremover bakt inn i en avtale.
eller kansje de ønsker å kjøpe ut NAc teknologien i sin helhet, som @Snoeffelen var inne på.
Gjør AZ det, så står jo AZ fritt til å utlisensere NAc teknologien til andre som f.eks BioNTech, gjerne da Non-esklusivt og i de indikasjonene AZ selv ikke er “intressert” i
Litt vanskelig å lese hva Einarsson virkelig vet synes eg. Han hausser voldsomt da han nevner verdi på 3-4 milliarder for et av områdene til PCIB uten noe mer substans (han kan mest sannsynlig gi dette mer substans, men her slenger han ut 3-4 milliarder en passant). Det var vel fimaVACC han mente her, et område Stuffers vurderte til 150 millioner for 2 år siden…
Fornoeyd hvis vi mottar en avtale paa hvert forretningomraade i aar.
Men selvfoelgelig ville ett salg hvert bedre enn og vente og vente i evighet paa en skyhoey PCIB kurs. Og skulle AZ by kr. 1500 for vacc og nac, eller kr. 1000 for nac, tror jeg de fleste vil si ja til ett salg. Og spesiellt siden vi vil sitte igjen med (eventuellt vacc) chem og bacc, som siden vil skape store verdier en gang til…
Hva som vil skje, kommer vel an paa om AZ sitter med like mye kunnskap, og tror like mye paa PCI teknologien som Kristian Berg. Det spoers om de har kommet like langt pr. i dag. For hadde alle BP selskapene kunnet dette, ville det blitt budkrig. Det lan hende vi maa ta stoerre deler av aaret i bruk, foer de kommer saa langt. Noe som betyr at jeg tror vi vil motta ett bud i loepet av aaret.
1000kr i utbytte pr. aksje og samtidig sitte videre med hele aksjebeholdningen inntakt, og en verdi på disse på kr100+, og som i fremtiden potensielt kan generere store verdier på nytt, f.eks. innen FimaChem (Bac o.l.)
Drømmescenario? Absolutt.
Umulig? Absolutt ikke!!!
Jeg kan med hånden på hjertet også si at en betydelig del av gevinsten min da ville gått direkte til å kjøpe enda flere PCIB-aksjer!
Gikk selv ut på 63, hadde vært med fra 30 og var godt fornøyd med det. Venter på nyheter nå fremover, men kjøper på alt under 55 kr ihvertfall fremover. Om nyhetene kommer og man kommer inn på 60,80, eller 100 er uvesentlig på lengre sikt.
Til opplysning, om det ikke er nevnt før, så har jeg hørt at Astra Zeneca er nærmeste nabo til PCIB i den ene blokken av OCC. Noen som kan bekrefte?? Ser for meg jeg/innbiller meg en uoffisiell utveksling av pågående arbeid og stemningsrapporter i lunch, korridorer, og på vei til og fra jobb. At AZ tar en bit av PCIB sine indikasjoner tror jeg er svært sannsynlig!
Forøvrig takk til alle som bidrar med å gjøre teknologien noenlunde forståelig her, virkelig tusen takk!
Da kunne du like godt beholdt pengene i selskapet - altså ikke mottatt utbytte. Og stemt for @Investor sitt opplegg (som jeg ville gjøre).
Jo, riktig det, polygon, men det er vel ikke noe man kan velge selv - dersom selskapet betaler ut aksjeutbytte?
Det bestemmer vi i plenum
Nå blir dette veldig hypotetisk, men utbytte er noe generalforsamling vedtar.
Mye Dream On nå.
Hadde vært fint med litt «kjøtt på beinet» etterhvert
Uten utbytte og med en såpass høy aksjekurs som nevnes her så kan man vel bli nødt til å selge aksjer pga formuesskatten ? Sånn sett håper jeg at det blir utbetalt et visst utbytte på et passende tidspunkt…
Ja, du er inne på noe der. Men det er ikke store problemet , eg skal betale min forhatte formueskatt med glede
Da er (minst) 2 nye sites aktivert i US:
United States, Kentucky
University of Louisville Not yet recruiting
Louisville, Kentucky, United States
United States, Texas
Baylor College of Medicine Not yet recruiting
Houston, Texas, United States
FPD US, any day now!
Da mangler vel bare UK? (og Asia…)
27 som rekrutterer såvidt jeg kan se.
Ser ut som 6 mangler i Usa hvilket betyr at de går for 2 i UK.
Syns dette var veldig bra. De rekrutterer i Italia hvilket er viktig fordi det er et folkerikt land.
Supert dette! Tror du at dette vil ha noe å si for kursen eller er det fortsatt First patient enrolled som teller?