Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Litt spekulasjon her (men det må være lov). Opplever selskapet så stor interesse fra tyske leger at de har valgt å aktivere ennå en site i Tyskland? Ikke glem at Jørg Trojan var svært sentral i fase 1, og han er sikkert en som det lyttes til i Tyskland. 11 sykehus i Tyskland er veldig imponerende.

21 Likes

Jaja, kjøpt litt til i dag og eg på traderkontoen, og har plass til mye mer om eg kaster nano/cereno, men det sitter litt lenger inne.

Det er litt uvant og forvente en 10-15 dobbling på en kurs på 65-70, men en må ha øyne på ballen, ikke på kursen.

GGK er verdt minst 500kr ved medisin. Resten er bonus, men les Snøffelen sitt inlegg om utbytte en gang til, så føler du sikkert for et par aksjer til, i hvertfall snurpe sammen salgsiverne.

3 Likes

@StockDZ, fint spørsmål til Per på Q4 presentasjonen :grin:

3 Likes

Longtrader
Jeg satt med en bra post i NANO men solgte pga. emisjonsfare.( noe jeg vurderte ut i fra forbruk/beholdning)
Har null negativt å si om selskapet men dem er vel som alle andre i bransjen (TTT ) og brenner store summer hver dag ( er mye større organisasjon enn PCIB).
Jeg solgte og økte i PCIB da jeg mener potensialet på kort sikt er vesentlig større her men vil vurdere å bli med på neste emi i NANO.

1 Like

Det er tydelig at Snøffelens (ville) spekulasjoner i liten grad når ut til andre enn menigheten her på forumet. Hvem ville ellers selge en aksje med slike utsikter?

1 Like

Verdt å huske at det selges på svært lavt volum, som vil si at de aller aller fleste sitter stille i båten.

11 Likes

Det er dine likesinnede som selger Quadruple.

De med tungsinn, og uten fundamentale verdier å støtte seg til :smiley:

5 Likes

Sjeldent jeg er uenig i Snøffelens betraktninger, men utbyttebetalinger som her omtales er mer likt ville fantasier enn det er realistisk .

Det er langt mer trolig at man ønsker å bygge et middels stort biotek-selskap med utgangspunkt i PCI-teknologien. Dette er vil være noe Norge og vi investorene vil være mest tjent med i det lange løp.

2 Likes

Får vi en avtale i nærheten av de tallstørrelsene som han nevner vil kursen gå skyhøyt, så den som vil cashe ut litt får god anledning til det uavhengig av utbytte. Jeg tror heller ikke de vil betale ut så mye på en gang, og tror forsåvidt mer på en utlisensiering enn et salg av Nac. Når det er sagt kan det poppe opp flere avtaler med upfront så de etterhvert ser at de har mer cash enn de trenger for å bygge selskapet videre :slight_smile:

3 Likes

Da har det vært svært mange “med tungsinn, og uten fundamentale verdier å støtte seg til” i aksjen :slight_smile:

Helt ærlig burde jeg snart begynne å fakturere for å være Twitteravdelingen til disse selskapene.

40 Likes

Hadde vært mer forstemmende om PCIB var alene om å falle idag, men vi er i godt selskap i farmasisektoren. Uansett begynner nok aksjen å slite litt teknisk sett.

1 Like

En med lang erfaring fra shipping sa vi må huske at “Treskofolket” er et handelsfolk og dyktige. Viktig som også andre er inne på at ledelsen sikrer egne verdier, noe de også ser ut til å ha tatt grep for å gjøre.

utbyttebetalinger eller ikke er ikke det viktige hær!
skulle Nac platformen selges for f.eks 4 milliarder USD, vil det gi oss en aksjekurs på over 1000kr

Det som er viktig er at hvis PCIB har en teknologi (NAc) som løser Delivery utfordringene innen genterapi, så kan verdien av denne teknologien være nærmest uvurderlig for ett BP selskap som AstraZeneca.

AZ og andre BP`s som Roche bruker enorme summer på sin genterapi forskning, det er jo hær snakk om morgendagens medisiner for ett vidt spekter av sykdommer, ikke bare kreft.

Kjøper AZ Nac teknologien med tilhørende patent så står jo AZ fritt til å utlisensere NAc teknologien, gjerne i spesifikke indikasjoner til andre selskaper som f.eks BioNTech og Roche.

Hva event. slike avtaler vil kunne ha i verdi for AZ kan vi bare spekulere i :wink:

17 Likes

Jeg håper PCIB prioriterer å få et par Vacc-avtaler før AZ-avtalen. Det tror jeg vil gjøre underverker for kursen. Spesielt hvis de sier at det er stor interesse der ute. Da må markedet begynne å regne inn potensialet ved mange påfølgende avtaler.
Da er vi i gang

4 Likes

Det ville vaere merkelig hvis ikke markedet var interessert i en leveringteknologi (fimaVacc) som virker mellom 4,5 og 8 ganger bedre en det beste som tilbys markedet i dag.

Tipper Snoeffelen har alt paa sitt toerre her. For fimaVacc, sammen med fimaNac som leverer mange ganger bedre enn dette igjen, vil selvfoelgelig faa mange kunder (partnere). Eller skape stort utbytte ved ett salg. Noe annet vil vaere helt unaturlig.

5 Likes

PCIB trender nedover - kortsiktig.
Hvorfor kjøpe idag, når du får dem billigere i morgen?
Planen er å doble beholdningen, om kursen faller til 60!

1 Like

Tror ikke vi trenger å se på den enkelte bransje men se litt på indeksen som er ned 0,3% i dag . Vi er ikke langt unna toppen så at vi vil kunne få korreksjoner her ( alle bransjer) er ingen bombe men helt naturlig. Skal vi “berge” oss i fra å bli med børsen videre ned så må vi ha påfyll av positive nyheter og det vet vi kan komme som lyn i fra klar himmel. Vi må nok bare innrømme at kursen på kort sikt ikke vil følge alle vyer/drømmer som beskrives her på forumet - dessverre.

1 - Det er umulig å vite om man får den billigere i morgen
2 - Hva om det kommer en avtale i dag ?
3 - Å gamble på den måten når man endelig tror man har funnet en vinner gjør i alle fall ikke jeg

6 Likes

Nå må dere slutter å mase om kurs opp og ned og hit og dit da…

:slight_smile:

16-01-2020 12-57-02

20 Likes