Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Goddag mann økseskaft ! :smiley:

Skjønner du ikke at alle disse folka klarer i time kjøpet sitt til dagen før en avtale?

3 Likes

Ebitor
Nå aner ikke jeg hva din beholdning er men å gamble med 50% av “mulig” beholdning for å “spare” 5-6 kr pr aksje det kan bli en kostbar affære. Jeg ville ha plukka litt på vei ned men vi er jo heldigvis forskjellig. Lykke til men jeg både tror og på en måte håper du bommer ( uten å være ufin).

2 Likes

Bamse

Ingenting er sikkert.
Jeg tror iallefall ikke at det kommer noen avtale på kort sikt.
Så får det være opp til den enkelte
Som jeg skrev, planlegger jeg å doble om kursen faller til 60
For å ha det sagt, har jeg ikke solgt eller planlegger å selge

1 Like

Kan være tungt for oss aksjonærer i disse dager. Viktig å se på produktet vi har og hva dere tenker om fremtiden! Vil PCIB ligge i området 33-70 om et år? Neppe.
I den anledning vil jeg dele et innlegg som ble publisert i PHO-gruppen på Facebook (HrDuck som er skribent)

"Å være i aksjemarkedet er en kamp mot egne følelser. I starten av desember lå PHO aksjen på 50-tallet. I går var kursen rundt 75 kroner. En fantastisk økning i løpet av en måneds tid som med dagens renter ville tatt 10+ år å oppnå i banken. Likevel er det mye misnøye. Problemet er selvsagt at vi underveis så vidt var over 100 kroner. Selv kunne jeg i likhet med de fleste andre glede meg over økning i porteføljeverdien. Det kan fortsatt jeg og de fleste andre, men mange synes det er vanskelig siden verdien var høyere underveis. En øvelse de fleste bør gjøre er å tenke tilbake på hva man følte når kursen kom til 75 i desember og sammenligne med hva man følte i går. Jeg tipper at for svært mange var det to ulike følelser, selv om kursen er den samme.

Får jeg og mange andre rett så vil kursen gå langt høyere (om man lurer på hvorfor så les focuss sitt startinnlegg). Men dette vil ikke være i en rett linje opp. Det vil være to skritt opp og ett ned. Et velment råd fra min side: Ikke bli for entusiastisk når kursen stiger kraftig, forbered deg på at hver stor oppgang må betales med kjedelige perioder. Men tror man kursen skal i 500 løft blikket fremover. Ikke tro at kursen i dag eller i morgen er en presis beskrivelse om investeringen er god eller dårlig, sånt blir bestemt av utviklingen i selskapet og ikke kursen."

Vi kan kjenne oss igjen i mye av dette og nå er jo PHO bygget på samme teknologi som oss, selv om jeg mener potensialet er enormt mye større i PCIB.
Hold på aksjene!

14 Likes

Det tror heller ikke jeg, men det er en mulig løsning for AZ hvis de ønsker å få full kontroll på hele fimaNAC-teknologien, og vi vi sitte igjen med penger til å utvikle selskapet akkurat slik aksjonærene måtte ønske. Tror radforsk, med flere, ville likt veldig godt at man kunne ta en norsk biotek to the next level her i Norge så og si på egen hånd.

Og “utgangspunktet” for regnestykket er fortsatt at AZ mener at fimaNAC-plattformen har den dobbelte verdien av feks Algetas Xofigo. Forskjellen er selvsagt hvilken risiko AZ er villig til å ta på seg.

Det dobbelte av Algeta er jo ca 1000 kroner per PCIB-aksje, eller rundt regnet 35 mrd NOK.

Det mest sannsynlige regnestykket dit er up-front på 1% av total avtaleverdi som jo er normen for pre-kliniske avtaler.

Så da blir regnestykket 100 millNOK i up-front, 10 mrd NOK i total avtaleverdi, og Algeta ble solgt til Bayer for 3,5 ganger total avtaleverdi.
Den veien gir jo også på sikt en slags teoretisk verdisetting til 1000 kroner per aksje.

Skulle up-fronten ligne mer på det som har skjedd på mange nylig inngåtte mRNA-avtaler, dvs 10% av avtaleverdi så blir jo sluttsummen den samme, med den forskjellen at up-fronten er på 1 mrd ikke 100 mill.

Så hvis man i en selskaps-analyse skulle mate inn default verdier så blir det 100millNOK i upfront med kanskje et sted rundt 50% sannsynlighet for avtale, og høye diskonteringsrater med et preklinisk utgangspunkt ,dvs går litt tid før pengene kommer, og kanskje baktung i tillegg.

Derfor priser kanskje ikke markedet inn disse solide summene, før man faktisk ser noe, selv om en 1%-up-front-avtale, særlig med gode royalties, kan bli en pengemaskin på sikt.

21 Likes

Tror det er en god del «lånte penger» blant småaksjonærene.
Da er det forsåvidt ikke rart at noen får kalde føtter.
Vi er tross alt tilbake på aksjekurser vi hadde tidlig i desember.
10 kr ned på en uke svir om en kjøpte på topp med lånte penger

5 Likes

Husk også at når vi sammenligner med Algeta-salget, så var den norske kronen betydelig sterkere mot både EUR og USD på den tiden.

Algeta ble solgt for EUR2,1milliarder eller USD2,9milliarder på den tidens kurser.

Jeg vil anta at all prising og sammenligning av avtaler gjøres i EUR og USD, ikke i NOK. Som igjen gir oss en fordel når vi tar ut gevinsten i NOK. :ok_hand:

https://dealbook.nytimes.com/2013/12/19/bayer-to-acquire-drug-maker-algeta-in-2-9-billion-deal/

https://www.bayer.no/om-bayer/bayer-norge/om-bayer-i-norge/

15 Likes

Om hele Nac- plattformen selges håper jeg at man i avtalen har/får en klausul om at Pci Biotech vil få noen prosenter av eventuelle fremtidige kontraktsummer, i det tilfelle at kjøper selger rettigheter non- / semi - eksklusivt til andre. Det burde hjelpe litt på utfordringen med at prise antallet av potensielle fremtidige avtaler.

3 Likes

Trist ja nesten tragisk for dem som må selge på dagens kurs når man leser hvilke potensielle verdier det er snakk om på rimelig kort sikt.

5 Likes

Realisere et tap/selv gevinst vil være trist med et sånt potensialet ja. Har ikke en lang årrekke bak meg som investor, men slike sjanser får man svært sjeldent i livet. Mange vil kalle meg naiv, men jeg har gått all-in med det jeg har av sparebeløp. Dette er etter min mening ingen 50/50 sjanse på roulette, men en mye større vellykket sjanse med en utrolig stor gevinst!

Tenk over det:
• Lav Cashburn
• Resultater som er oppsiktsvekkende
• Ingen store reelle konkurrenter
• Behov for vår løsning i markedet
• Dyktig team med ekspertise på området
• Flere bein å stå på med flere produkter
• Ingen spesiell stor fare for dårlige nyheter. Hittil har alle vært gode
• Avtaler vi venter på som alle vil gi et boost på prisnivået, der 2-3 vil komme i nær tid(maks 1 år etter min mening)

12 Likes

Da er vel kanskje PW&Co tilbake fra konferanse i US.
Mon tro om de fikk noe napp?
De har mye å tilby ihvertfall.

Lisens(er) på bile duct cancer (fimaCHEM)
Lisens(er) på vaksinasjon (fimaVACC)
Lisens(er) på genteknologi (fimaNAc)

Godt utvalg og noe for enhvær smak :slight_smile:

Kanskje det blir China som starter festen?
Hvorfor ikke?

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-112

Hør etter fra 16 10 hvor PCIB nevnes sammen med cevira fra photocure.
Jeg forstår at device som brukes i cevira har mye til felles med device som brukes i PCIB innen fimaVACC.
Genial konstruksjon (godkjent patentert) som settes på huden og gir medisin og lys automatisk og tas av og kastes etter bruk.
Blått lavenergi laserlys tilsier kanskje at en unngår dette med å passe på og ikke utsette seg for lys (dagslys) i ukene etter behandlingen?

Kineserene jobber nok på terapautiske kreftvaksiner de som alle andre og trenger vel også fimaVACC for å få vaksinen til å fungere som forventet.

Holder en knapp på kineserene.

Jada , alle skal få.

7 Likes

Her er et eksempel på hvordan en fimavacc avtale kan se ut.

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1457612/000145761218000019/ex1032_oncovirredacted.htm

5 Likes

jaja, da kaster eg litt annet, og tok ennå mer, en får forsvare sin hoved investering.

6 Likes

Mens kursen siger nedover kan det være godt og trøste seg med hva de har fått til på mRNA.

To the best of our knowledge, this is the first teaching of successful (naked) mRNA delivery in vivo using a PCI method.

Tatt fra patentsøknaden:
https://patents.google.com/patent/WO2019145419A1/en?q=tpcs2a&oq=tpcs2a&page=1#legalEvents

9 Likes

Tydelig mange små som kaster korta i dag og når kjøperne er litt passive så får vi slike dager/timer men det kan fort snu.
Jeg kjøpte på 78 ,72 og 70 men har ikke ledig kapital i dag dessverre. Må snart si vi har et lite “krakk” i forhold til toppen for få dager siden. Får si som kjærringa som sykla i motvinn - håper det snur til je ska hemmat!

1 Like

Ja, det ser nok ut som at kursen kun vil fortsette fremtil at nyheter lyfter oss. Ellers så er det et godt tilfelle å kjøpe på. Hadde jo selvsagt vært om vi kunne finne oss en bunn snart. Jeg hadde nok håpet på at amerikanene hadde hjelpt oss mer, men dette er ibland ønske tenkende. Vi får trøste oss med at det er veldig lave volymer.

1 Like

Mange som koser seg nå og håper på billig inngang, det er greit nok det men håper dere ikke får volum.

3 Likes

Da er det et fall fra høyeste kurser til nå på cirka 20 kroner.

Det var mye.

Kjøpte på 74. Så er litt i minus kan du si. Men går den under 60 så tar jeg ut 500k fra flexilån og kjøper for de pengene også. Så får jeg krysse fingrene for at “menigheten” har rett​:grimacing::sweat_smile:

3 Likes

Det er jo bare robot press poster på 10- 1000 , snurp igjen salgene deres så tenker eg vi er vips på 70 igjen.

Ris til egen ræv og ligge i boka nå-

4 Likes