Hvor mange av det vi kaller «markedet» har fått med seg at vi er oppe i 3 siter i US?
Tipper det er KUN de som leser her faktisk.
Kursen går i alle fall ikke fra 82 til 62 fordi ting ikke funker! Forklaringen gir du jo i den siste setningen: Når til og med en så stor aksjonær som deg, som i hvert fall skriver så mye på TI, åpenbart synes du har måttet vente lenge i 2020 uten å ha fått en melding om avtale, så er det jo virkelig ikke rart at nok ferske, og om selskapet mindre kunnskapsrike, aksjonærer selger til at kursen synker litt.
så må dere ikke glemme traderene
Det er lett å dumpe 5k i går for å hoppe på rec om morgen, og med piss volumet her så skal det ikke mye til.
Men det gjør ikke noe,
ta en kaffe og ro ned, brått er vi i rute igjen, og sann mine ord, eg skal ha min avkastning i år og
Det er nesten som eg legger frem grafen siden eg startet på igjen i 2017
Vi snakker 17 januar.
Sitter man å nistirrer på kursen kan 17 dager virke som en evighet.
Men i den virkelige verden, og spesielt i Biotech-verden, er 17 dager nada/ingenting.
Gledelig å se svenske SOBI stiger 12% (20kr) (markedsverdi før dagens stigning ca 45,5 milliarder).
Det er flere som lykkes skape biotek verdier i Norden.
Krysser fingrene for at endelig også Norge skaper helsenæring. Det kan komme fra Oslo Cancer Cluster og PCI Biotech.
Mange hoppet nok på fordi aksjen befant seg i en sterkt stigende trend, og når den uunngåelige konsolideringsfasen kommer så hopper de av igjen uten å ha ofret så mange tanker til selskapsspesifikke data. Tatt i betraktning at kursen ikke ligger så mye høyere enn der den befant seg på det høyeste før emisjonen så kan man på ingen måte si at markedsverdien skulle være avskrekkende. Med de pene børsene vi opplever for tiden så burde det avgjort snart være duket for å stake ut kursen nordover igjen.
Bedre start i dag. Mulig mange vil inn før helga i tilfelle det skulle ramle inn en melding ?
Arve, her er noen sitater du kan printe ut og henge oppe i hjørnet på PC’en:
“On the cusp of a revolution in cancer treatments” fra Nordic Life Science i høst
“Det virker på alt” PCI-guru Kristian Berg i Radium podcast
“Jeg misunner ikke de som sitter med de avtalene og tråkler dette sammen nå” Jonas Einarsson
Melding om Asia kan i alle fall komme når som helst, og Pål i Arctic har jo lovet et betydelig høyere kursmål på den nyheten.
Så får vi prøve å være tålmodige med Fimavacc og AZ i Fimanac. Men klokka tikker og tid er kostbart for AZ.
Klokken tikker ja, pasienter innrulleres i RELEASE studiet jevnt og trutt og det nærmer seg et år siden første pasient ble innrullert. Flere og flere sykehus rekrutterer pasienter og snart kommer også Asia sites på banen, noe som vil øke hastigheten på innrulleringen betraktelig og ikke minst gi et betydelig høyere pasientgrunnlag når fimachem en dag kommer på markedet.
Pcib har som overordnet mål å få med seg en eller flere partnere i dette løpet og det vil ikke overraske om 2020 blir året da det signeres samarbeidsavtaler for GGK indikasjonen både i EU, US og Asia.
Så enkelt og så vanskelig er det.
De som underslår denne mekanikken er enten litt ferske til gamet (tenker på meg selv for tre år siden da NANO eksploderte), eller så spiller de ikke med åpne kort.
Med dette i minnet, så vil enhver konsolidering som ikke bikker under 58-64 støttesonen være ekstremt solid og innebære en voldsom reprising av selskapet. Her er børsprisingen i PCIB de siste årene, etter at de fikk late breaker for gallegangsstudiet da kursen var kr 4 for noen få år siden
Grunnen til at prisen på selskapet stiger så mye ift kursen er selvsagt at det ble emitert ut mange nye aksjer. Det bli derfor et falsum å sammenlingne dagens kurs med 65 med 60-kursen fra 2018. Prisingen av selskapet er veldig mye høyere nå.
Dette sitatet blir til stadighet gjengitt, men det er rimelig misvisende når det står slik uten context.
Sitatet fra Walday var vel:
“We are on the cusp of a revolution right now; the merger of information technology and biotechnology,”
Og var vel ikke et sitat rettet mot pcib spesielt, men biotek generelt.
Et spørsmål vedr Asia ( mulig det er kommunisert tidligere men meg som ikke har fått det inn på “hardisken”)
Har PCIB gjort avtale med div sykehus om inntak av pasienter pr. nå eller må vi avvente til en partner er på plass før første pasient blir registrert? I tilfelle så kan jo dette ta tid?
Var vel partner som skulle ta seg av det, om jeg husker riktig.
Langt fler har nok hørt om ULTIMO som har vært dyktige med pressedekning.
De har ikke tid til å vente på partner, så da starter de opp på egen hånd.
I mangel på så mange andre caser å sammenligne med, så kan jeg godt forstå at mange ser til Algeta når forsøker å leke med tall vedr. hva Pcib, eller andre, kan bli verdt. Om det er en presis og nyttig øvelse, kan helt sikkert diskuteres - og uten å sette en etikett på hvorvidt Algeta dealen var bra/dårlig, så ser jeg hvorfor man benytter det som referanse.
Du kan ha rett gift. omsetning på Xofigo, jeg rettet mitt innlegg. Jeg hadde memorert et annet tall, og gikk på en faktafeil. Beklager det.
Det var overskriften jeg siterte togulle. Siden du tar med litt mer kan vi jo ta hele avsnittet:
“PCI Biotech is refining three different applications for this technology that could make differences in cancer treatments and vaccine effectiveness. We are on the cusp of a revolution right now, the merger of information technology and biotechnology according to Per Walday, PhD PCI Biotechs CEO. When you get the combination of the two, it is going to open up so many new possibilities that it is difficult to imagine the consequences”.
Så får det være opp tl hver enkelt å tolke om han mener PCIB eller bransjen generelt når han sier dette i et intervju om PCIB som ett av selskapene som magasinet presenterer under overskriften “Up and coming 2019 Nordic strengths”
Jeg antar du har lest hele artikkelen men jeg kan jo sitere mer også: " In the coming years, Walday expects to see PCI technology in use across different disciplines. It will be more like precision medicine, more than just a drug delivered for one indication"
Erna går «All In» i Pcib sitt nedslagsfelt
Hele 1.25 mill skal deles ut på vegne av den store norske stat. Ca 20 øre pr innbygger.
Omtrent like mye som en småsparer med vanlig jobb
Det satses friskt på forskning.
VI FORHANDLER MED ET AV VERDENS STØRSTE BP-SELSKAPER .
Det er der vi står i dag.
Om det blir lisensavtale eller kjøp av forretningsområde vet vi ikke men broparten av det totale løpet til suksess ligger bak oss.
Derfor er det ubegripelig at pessemisme og salg preger selskapet.
Ingen røde flagg å se.
Jeg tror at årsaken til at vi selger og kursen faller ligger i det forholdet at man vil gevinstsikre.
Problemet ligger ikke i gevinstsikring men det en foretar seg med kapitalen mens en venter på ny lavere inngang i PCIB.
Det har allerede vært forhandlinger med AZ i en 1/2 måned nå og der er en maks. tidsfrist.
Forhandlingsresultatet kan selvsagt gå begge veier men her er en liste over relevante mulige momenter.
-forskningssamarbeidet har pågodt siden 2015.
-samarbeidet har vært og er av type aktivt. Dvs der investeres tid og kapital og manpower særlig fra AZ sin side. PCIB har også deltatt hele vegen.
-Resultatene sies av begge parter å være veldig gode
-alternativ til PCIB’s DELIVERY løsning finnes ikke
-nytt patent positivt mottatt som er mye mere effektivt og går til 2039
-Andre selskaper melder også om gode resultater innen fimaNAc.
-Sammarbeidet ble intensivert og utvidet til andre områder/sykdommer i sluttfasen.
-PW trumfet gjennom at AZ måtte oppgi indentitet og gikk ikke med på AZ’s ønske om videre forskningssamarbeide likt det vi har i dag.
-AZ har iverksatt søken etter ansettelse av nytt personell innen området som dekker PCI-teknologiens delivery metode.
Det kan med andre ord se ut som at der foreligger mange forhold til rette for at vi muligens får i stand en avtale med AZ.
Dersom ikke så er der mange andre fisker i sjøen.
Det som kanskje teller mest nå er å gjøre teknologien og resultatene kjent internasjonalt.
Så , kjære medaksjonær.
Vårt problem ligger i å unngå å la angsten styre oss mht gevinstsikring
Dette er vel det største problemet vi har for tiden.
PCIB og PHO er muligens helt spesielle sjangser for å bli økonomisk uavhengige resten av livet.
Ikke kast inn håndkleet rett får mål.
Vanskelig?
Ja , utrolig vanskelig.
Lykke til
PS Uansett hvorledes dette går så går kapitalen til å skape ny medisin som skal forlenge livet til medmennesker som ikke har det godt.
Kanskje vi selv får nyte godt av dugnaden vår som pasient ?
lykke til