Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er få som forstår biotek i Norge. Derfor ingen stor helsenæring her. SYND. Paradoks når Oslo Cancer Cluster regnes som en av top 10 biotek hub i VERDEN. Sverige og Danmark har flere solide biotek og pharma selskap. Der rister ingen på hodet over økt markedsverdi på 5 milliarder på en dag (Eks SOBI i Sverige fredag). I Norge vil de fleste forsøke bortforklare hvorfor eksempelvis PCI Biotech har en markedsverdi på 2,5 milliarder og steget enormt sies det. Stemmer det virkelig i en biotekverden med PCIB sine resultater og teknologi nedslagsfelt? Jeg tviler. Det prates om emisjon og mange aksjer, tull… Det prates ikke om resultater og muligheten for at teknologien til PCI Biotech kan ha løst mRNA (hotteste dealer i biotek). La gå. La oss håpe bortforklarerne må forklare hvorfor markedsverdien til PCI Biotech gikk i 50 milliarder som eks SOBI. Nei, ingen har fasiten det er klart. Det er resultater og eksisterende forskningssamarbeid og biotekpartneres vurderinger av PCIB samt FDA og EMA sine godkjenninger innen RELEASE som danner grunnlag per nu. Og Arctic sitt kursmål på 78kr som tilnærmet kun vurderer verdien til RELEASE.

Du verden så gøy det vil bli å se hvordan tvilerne/baissere/negative/forståsegpåere/jantelovere/bortforklarere/tekniskanalytikereskal kommentere milliardverdier HVIS PCI Biotech melder kommersielle avtaler!

9 Likes

Når de melder, ikke hvis​:joy::wink:

6 Likes

Vi er på vinnerlista igjen. Er ikke det herlig?

6 Likes

For min egen psyke så regner jeg med en minimum dobling av verdien i 2020 - det er jeg fornøyd med. Alt over blir en bonus, så jeg sitter stille, rolig og ser fremover. God helg!

5 Likes

Det jeg ønsker og som er hovedgrunnen til at jeg gjentatte ganger skriver om de potensielle verdiene i PCIB er å oppnå en slags bevisstgjøring om hvor landet bør ligge.

I mine øyne er nettopp 50 milliarder en helt fair pris og i aller høyeste grad edruelig. :slightly_smiling_face:
I ettertid kan selv en slik sum fremstå som et latterlig billigsalg.

Tanken på «gi bort» selskapet og teknologien for under tusenlappen pr. aksje fremstår som helt fremmed og utenkelig for min del.

Enten får AstraZeneca eller andre BigPharma-selskaper betale det teknologien faktisk er verdt, eller så kan det være det samme.

Skal man først selge «kronjuvelene», så må det være for en solid sum, som gjør at man får fair betaling for flere tiårs forskning og arbeid, med resultater i ypperste verdensklasse.

Kan man ikke oppnå en slik verdisetting, så mener jeg det må være mye bedre å ikke selge i det hele tatt.
Hvorfor selge for 3-4-5-600kr?
Da vil jeg mye heller at man forsøker å få på plass en Asia-partneravtale/Vacc-avtale med såpass med upfront cash at man finansierer FimaChem for gallegangskreft og/eller utvikling av egen vaksine/egne vaksiner og på lang sikt bygger og utvikler et medium/stort norsk farmaselskap som står solid på egne ben.

30 Likes

Støttes 100% Durable !

3 Likes

Durable
Jeg håper jo du har rett . Med mine 170k så blir det enorme summer som jeg har problem med å svelge men det er god plass på kontoen.
Årsaken til at jeg prøver å “dempe” forventningen litt er at vi ikke er helt i mål ennå ut i fra det lille faglige jeg forstår ( har mer peiling på aksjer/handel enn på biotec). Jeg synes det er helt håpløst å verdsette PCIB sine 3 plattformer og synes jo 50 milliarder høres “greit” ut men skjønner jo såpas at om dem løser kreftgåten ( langt på vei) så blir faktisk dette småpenger.

4 Likes

Der er vi helt enige, @arve1954. :slightly_smiling_face:

Og det er viktig å ta med seg at vi ikke er helt i mål ennå, så det er absolutt fornuftig som du sier, å dempe forventningene litt.
Behold roen. Løft blikket til et mer langsiktig perspektiv.

Det neste halvåret blir uansett vanvittig spennende.

4 Likes

Vår venn AstraZeneca dundrer videre opp 2%, opp 19 kroner til all time high 974,5 kroner.

Markedsverdi er 1208 milliarder kroner før dagens oppgang. 2% oppgang gir økt markedsverdi på 24 milliarder kroner på EN dag.

Hvilke finansielle muskler AstraZeneca er villig til å bruke på mulig kommersiell avtale med PCI Biotech blir kun spekulasjoner. Men det som er sikkert er at det er de råeste finansielle muskler tilgjengelig hos AZ. Like viktig er tilgjengelig logistikk, etablert nettverk, R&D, medisinske ressurser hos AZ. Det vil være å gå fra 3 divisjon norsk fotball direkte til premier league! Tenk HVIS det blir kommersiell avtale. Fingers crossed

9 Likes

Ventetid delux om dagen. Men en dag smeller det inn nyheter her!

Tror at vi har en fantastisk tid i vente for alle Radforsk-selskapene…og innen juni 2020 er vi alle fall mye klokere mtp fremtiden til PCIB.

Bare å holde ut.

5 Likes

Sendte mail til CMC Markeds og forklarte litt om Pcib.De ringte meg nå nettopp og sa at de tar inn Pcib på plattformen til uka.

Chilly.

Dette.

10 Likes

Hva ligger i CMC plattformen? Er det muligheten til gearing?

1 Like

Ja der er det gearing.

https://www.cmcmarkets.com/nb-no/lp/cmcmarkets-v3?gtm_campaign=8667485464&gtm_term=%2Bcmc%20%2Bmarked&gclid=EAIaIQobChMI4JO--suK5wIVRc-yCh2aWwqQEAAYASAAEgKuxPD_BwE&gclsrc=aw.ds

1 Like

Nå har du vel lagt på en “0” for mye her. Mcap på AZ er 134 mrd SEK i følge Nordnet?Genmab er forøvrig ikke så langt unna med sine 99 mrd. DK om det står riktig.

Er vel 132 milliarder dollar: https://www.marketwatch.com/investing/stock/azn

1 Like

Nope. AstraZeneca er nesten et oljefond alene.

Genmab har 95 milliarder i markedsverdi som du sier. Men AZ har altså markedsverdi på 1 207 739 msek. Altså 1208 milliarder sek.
Dagens økning i mcap er 24 milliarder sek!

4 Likes

AstraZeneca market cap as of January 16, 2020 is $133.29B .

50mrd NOK for Fimanac er peanøtter for dem

4 Likes

Ikke min dag, leser feil over en lav lest. Sorry. Logger av.

:dizzy_face:

2 Likes

http://pcibiotech.no/vaccination/

Utdrag:

– it can attack cancer systemically, virtually seeking up cancer cells anywhere in the body
– it is often specific for the cancer cells, leading to less “collateral” damage than conventional cancer therapies, and hence less severe side effects
– the action can be durable, potentially offering life-long cure and protection for the patient
– it can in principle be used on all types of cancer.

Dette er fra PCIB’s egen hjemmeside og budskapet fra selskapet er jo helt voldsomt.

ALL TYPE OF CANCER
LIFE-LONG CURE

Er der også antydninger om abscopal effekt?

(it can attack cancer systemically, virtually seeking up cancer cells anywhere in the body)

Ser nå i ettertid at tolkingen ikke er helt klar.
Gjelder overstående punkter imunterapi generelt eller selskapets fimaVACC?
Det er under alle omstendigheter klinkende klart for meg at de antyder at overstående punkter kan gjelde fimaVACC men det fremgår ikke helt klart hvor langt utsagnene gjelder på de forskjellige punktene.
Det er jo selskapets produkt som er interessant på selskapets hjemmeside.
Fremstår litt uklart men de kan da ikke ta med en slik punktliste dersom det ikke er relevante punkter for fimaVACC.?

8 Likes