Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Rolig nå gutter . Oljefondet vårt er verd 10 000 milliarder så et stykke dit for AZ.

1 Like

Ja, men det er før Bjørnar, Audun og Jonas får klørne i penga.
Jeg stoler langt mer på AZ

5 Likes

Ja Arve, 1208 milliarder i markedsverdi for AZ er bare småpenger. Nesten et statsbudsjett alene😅.

Ikke minst EN dags kursoppgang øker markedsverdi med «lille» 24 milliarder kroner.

La oss roe ned​:blush::laughing:

Nå er AZ opp 2,5%. Så da øker dagens økning i mcap til 30 milliarder kroner på EN dag.:sunglasses:

3 Likes

Må innrømme at 50 milliarder blir småpenger for AZ når vi ser verdistigningen på få timer. Må muligens ordne meg med beroligende den dagen budet kommer?

3 Likes

Genmab er en god referanse her, som da faktisk også sier noe om hva slags resultater som skal til for å oppnå en market cap på 50 milliarder

2 Likes

Enig, og bare et biotekselskap mulig kan løse hele eller deler av mRNA utfordringen med delivery vil det sannsynligvis være mulig med de verdier du nevner. Ikke vanskelig å mene det etter oversikt snøffelen lagde for seneste mRNA dealer. Nå gjenstår det selvsagt en signert avtale for PCI Biotech. Kan selvsagt være det ikke blir avtale, men det virker samtidig som en god mulighet for at så KAN skje. Da blir det i så fall direkte opprykk fra norsk 3 divisjon til engelsk premier league på alle mulig måter!

3 Likes

https://www.genmab.com/product-pipeline

De har en pipeline som er betydelig større.

De har 2 produkter på markedet samt 20 i utvikling inn og utomhus.

Det er en annen liga.

Og som sier meg at mcap på 5 - 10 milliarder er langt nærmere enn 50.

1 Like

Ja Geiran og en markedsverdi på 95 milliarder danske kroner😂

mRNA har de ikke noe løsning hva gjelder delivery på ser jeg. Det skriker flere big pharma selskap etter for å få benyttet pipeline i produkt? Stemmer ikke det? Hva slags verdi har dette og kan du kommentere de største mRNA dealene som er gjort som snøffelen lagde oversikt på. Hvordan PCIB hvis slike avtaler kun skal ha mcap på 10 milliarder særlig lenge er rimelig lite sannsynlig?

Selvsagt at 10 milliarder eventuelt kommer FØR mulige 50 milliarder.

2 Likes

Hva vil en nasjons ( f.eks. det norske) statsbudsjett spare hvis Pcib sin teknologi stemmer, både for kreft og andre sykdommer?
( All reduset lidelse & sorg, utelatt.)

Hvor mye mer kan vi ikke redusere redselen for at vi eller våre nærmeste blir syke i årene framover?
Aksjeprisingen her er en LITEN bonus, kun.

2 Likes

Føy til at Genmab er notert i USA og har en stor amerikansk Big Pharma partner som betaler enorme lisenspenger.

Første store steget i prisingen for PCIB nå er at de må få satt en bunn, så må vi se om oslo børs snart kan være villig til å prise et biotek på mer enn 2 milliarder uten at det knuses ned igjen, så må pcib få på plass partneravtaler som gjør at det kan gire opp utviklingen sin enorm uten at det må en ny kjempeemisjon på plass. Og minst to av plattformene må komme forbi store value inflection points.

En del slike forutsetninger på plass, så kan man begynne å snakke om veldig hyggelige 10-20 mrd market cap og beyond.

Sitte og snakke om 50 mrd med de nåværende forutsetninger er ikke så veldig interessant fra mitt ståsted.

7 Likes

AZ setter ikke av 6mnd til forhandlinger hvis de ikke har sterke ønsker om en avtale.
Det har PCIB også, så her er det liten tvil.
Avhenger bare av summen.

Savepig, bare en avtale i Asia vil heve kursmålet til Arctic betraktelig.

2 Likes

Nesten som en mulig AstraZeneca det da😂
Trenger ikke gå over dammen etter big pharma.

Hva tror dere et big pharma vil betale for løsning på delivery innen mRNA. Tror dere ikke på lisenspenger i dette tilfellet for PCI Biotech?

Enig å snakke om 50 milliarder nå er IKKE interessant før en del faktorer inntreffer. Det er selvsagt. Først 20 milliarder i mcap. Vurdere status så 50 milliarder med full klaff i mRNA. Foreløpig i det blå.

Genmab tok steg for steg. Akkurat det samme må selvsagt PCIB gjøre for å lykkes. Det tok PLUTSELIG av for Genmab og økt markedsverdi (1-2 år) og gikk mangegangeren. Fortell meg en som forutså Genmab oppgangen. Det var antagelig samme diskusjon der! Se 2014-2016 intervallet Genmab

2 Likes

Genmab har kommet mye lengre på sitt felt ja, slike sammenligninger blir alltid vanskelige. Jeg kommer alltid tilbake til den oversikten @Snoeffelen laget over avtaler på området og deres verdi. Den var en god illustrasjon over hva en avtale uten full eksklusivitet kan være verdt.

3 Likes

Min største innvending om avtaler mot AZ er at det ikke er spes gode forhandlingskort for PCIB på bordet.

Det er AZ som sitter på alle data og har kunnskap om hvordan fimaNACC fungerer i deres uttesting. De har 5 års forsprang kontra andre store aktører som PCIB kunne tenke seg å bruke som forhandlingskort mot AZ om de ønsker seg en eksklusivitetavtale. (Det vil komme en rapport, men AZ kan i praksis styre konklusjonen i den når den foreligger)

Som en allegori er det veldig få som kjøper huset sitt usett. Skulle et ukjent big pharma ta hele fimaNACC usett? Det lekes ikke butikk i disse dager.

Alt er kun gjort i preklinisk og man har derfor ingen garanti for overføringsverdien.

Helt uenig. Har en løsning på delivery mRNA er dette ikke relevant. Da er sitter PCIB med esset i ermer uansett.

Har du sett dealene snøffelen lagde oversikt på i mRNA. PCIB er i flere tilfeller kommet lenger i utviklingsløpet.

Helt greit at du ikke har tro på PCIB. Du har vært skeptisk til PCIB i fora siden PCIB spede barndom?Det er ikke problem å være uenig. Ingen har fasit enda. Fasit på avtaler og verdier kommer snart for en dag. Det blir spennende!

(AZ opp 3% ,økning mcap på 36 milliarder på en dag!)

3 Likes

Når man snakker om oppkjøpsverdien til PCIB bør man kanskje sammenligne med en potensiell oppkjøpspris for Genmab?

1 Like

Jeg er helt uenig. PCIB sitter med makta. Hvorfor lot AZ seg presse frem i lyset ?
PCIB har vært med hele tiden siden 2015.
Dessuten er det flere selskaper som tester FimaNac. Bl.a BioNTech.
Det er PCIB som sitter med patentene og har all makt.

16 Likes

ikke enig geiran. AZ kan tvert imot risikere å bli akterutseilt dersom BioNtech og deres samarbeidspartnere kommer på banen med en avtale på bakgrunn i deres uttesting av FimaNAC.

8 Likes

Jeg vet ikke om det er et argument som vektlegges hardt i en forhandlingssituasjon.

Nå motsier du deg selv, du mente jo nettopp at AZ hadde en fordel fordi de var alene på banen.

1 Like