Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Pcib har tilgang på alle data som AZ har fått frem gjennom sin prekliniske testing.

11 Likes

Ja, PCIB har tilgang på datene. Men skal du ha budkamp trenger du flere aktører. PCIB kan nok ikke gi disse datene videre før det kommer en rapport fra AZ.

Helt umulig for oss å vite hvor interessert AZ virkelig er i fimaNAc, men at det er en “viss” interesse er vel udiskutabelt?

MEN å hevde at PCIB er den sterke part i disse forhandlingene har eg ingen tro på.

Giganten AZ lar seg ikkje diktere av myggen PCIB…det kan selvsagt bli en veldig god avtale for PCIB, men det blir nok stort sett på AZ sine premisser.

1 Like

Dersom AZ ikke ender opp med å legge inn bud eller gå videre med samarbeid i en eller annen form vil Pcib stå fritt til å dele dataene AZ og Pcib har fra sitt prekliniske samarbeid.

Er dataene gode vil det være et godt kort for Pcib i forhold til andre interessenter, men da vil det vel være litt usannsynlig at AZ ikke ville være interessert i utgangspunktet.

Og dataene er gode i følge Pcib.

5 Likes

De andre samarbeidspartnerne innen fimanac har egne resultater de baserer seg på når de skal vurdere om de skal inngå avtale med pcib.

6 Likes

det stemmer, viktige NAc data/resultater som AZ oppnår med sin testing blir verifisert av PCIB og vice versa.

nytt fimaNAC patent, International Filing Date: 24.01.2019
May give valuable intellectual property for fimaNAC mRNA delivery until 2039

Dette patentet kan være gull verdt oxo for AZ - hvor man i patentet viser til resultater som levering av mRNA molekyler med en økt effekt på opptil X50 ved bruk NAc.

PCI Biotech er engasjert i et samarbeidsprogram med tyske BioNTech AG, en immunterapileder med evne til å markedsføre, og utvikler virkelig personaliserte, godt tolererte og potensielle behandlinger for kreft og andre sykdommer. Målet med det prekliniske forskningssamarbeidet er å evaluere teknologisk kompatibilitet og synergi basert på in vivo-studier utført av University of Zürich, Sveits og PCI Biotech.

#ett bilde kan si mer enn 1000 ord

edit:
Kjøper AZ NAc teknologien med tilhørende patent så håper jeg de legger inn en klausul som gir PCIB rettigheter av evnt. NAc utlisenserings avtaler som AZ måtte gjøre i fremtiden.(2039)

6 Likes

Dere får takke meg for at jeg solgte 40% av beholdningen i går da kursen ALLTID går opp etter at jeg selger :joy::joy::joy:

13 Likes

Før vi vet sikkert om det virkelig blir kommersiell avtale mellom AstraZeneca og PCI Biotech spekuleres det naturlig nok i mulige verdier for biotek myggen PCI Biotech. Det vi vet er at begge parter er positive etter 5 års forskningssamarbeid og AZ ønsket å se på mulighet for utvidet anvendelsesområder for teknologien og kommersiell avtale. Vi vet også at det gjelder leveringsteknologi innen mRNA (fimaNac). Listen til snøffelen over siste mRNA dealer viser at det er store summer i avtaler. AZ har utlyst fire stillinger som ble vist til fra Idioten. Utfra dette virker det rart å si at det er liten sannsynlighet for avtale og milliardverdier?

5 Likes

Jeg vil vel tro mer det blir en forhandling enn en diktering fra en eller annen side. Om kombinasjonen med fimanac og AZ gir synergier(som de har bekreftet) og de vil derfor gå videre til en klinisk kommersiell avtale, så vil jeg tro at den potensielle oppsiden for begge selskaper vil være såpass stor at begge selskapene vil være villige til å strekke seg for å få en løsning. Om det blir tøffe forhandlinger fra den ene eller andre partene så tror jeg bare det heller vises i form av at forhandlingene vil ta mer tid. Jeg ser ikke for meg at dette uansett skulle velte som følge av at en av partene blir for grådige. Ser en på andre avtaler som er gjort innenfor genterapi så virker det som de store selskapene forstår verdiene som ligger bak, og deretter også har betalt sådan. Jeg tror ikke dette blir noe problem.

13 Likes

Oppsiden her er jo at en bitteliten avtale for AZ vil være en gigantavtale for norsk biotek som for øyeblikket prises under 10 mrd. :stuck_out_tongue:

9 Likes

Så lenge Longtrader sine 50k fra traderkonto holder kursen i sjakk på 67 så er det vel ikke så mye å bekymre seg over? :sweat_smile:

1 Like

Godt sagt! Dagens økning i markedsverdien til AstraZeneca er lik markedsverdien til ti PCI Biotech selskap :joy:

1 Like

52 nå :joy:

3 Likes

Brutt opp fra fallende kile nå, så potensialet opp er til 79 kr. Se TA tråd. Prøv å hold igjen salget til dess iallefall :wink:

1 Like

Se på patentet og se hva Pcib har klart å få til alene 30 til hundre ganger økning og levering av nakent MRNA som er første gang gjort noensinne med Pci. Samtidig opplyses det om at de sammen med AZ har hatt gjennombrudd med kreftforskningen. Avtalen blir så utvidet til andre indikasjoner.

Dette veddemålet får du egentlig betalt 10 kr pr aksjen du kjøper om en legger Artic analysen til grunn. Om veddemålet går inn kan du få raske hundrelapper pr aksje elller enda mer om en blir med videre i vente VM.

5 Likes

skal ringe AZ jeg og fremforhandle en avtale :rofl:
image

2 Likes

Jeg solgte 30% i går :-/

Har PCIB noe AZ virkelig vil ha så betaler de.
Selskapet har sammen med PCIB holdt på siden 2015 så de vet meget godt hva de kjøper.
mRNA er vel helt i begynnelsen av å komme på markedet så da må nok selskapet godta sine egne data (prekliniske)

Det som avgjør for AZ er:

Gode safety data
passer inn i selskapets pipline
høy effekt
stort behov i markedet

Det som ikke er avgjørende:
mcap på selskapene dem imellom.

:soccer:

5 Likes

hos meg er det ingen PCIB aksjer til salgs, sitter heller å håper på at en av mine andre mindre investeringer skal skyte fart slik at midler derfra kan skuffes inn i PCIB før noen avtaler blir signert. :wink:

7 Likes

Økte med 4k på 65.8👌🏻

4 Likes