Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ble 2k her i dag på 64,3 og 65,5. Alle monner drar :slight_smile:

5 Likes

Kan noen kjøpe min 97mod M3 i dag? Trenger mer penger til PCIB…

2 Likes

Jeg gir deg 500 pcib-aksjer for den. Det kommer til å bli det beste bilsalget du noensinne har gjort :money_mouth_face:

4 Likes

En skuffende uke for PCIB og resten av norsk biotek.

VM i venting er tydeligvis godt igang…

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Planen var å selge den i fjor sommer, angrer meg som en hund for at jeg ikke gjorde det.

1 Like

Var da positivt at den brøt ut av formasjonen. Borger for videre oppgang neste uke.

2 Likes

M3 kan du sikkert bli bli kvitt på få dager. Bare gå ned i pris. Ut med den ! Kanskje neste uke blir din lykkeuke :slight_smile:

2 Likes

Hvis man tenker aksjer ( eller fond) går det opp og ned. " Eksperter" er ikke alltid eksperter.
https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009215/avspiller

Men Pcib har altså drevet forskning i mange år, og har hatt gjennombrudd og står foran nye igjennombrudd ( i forskning og folkehelse.)
At noe skal gå galt og være uten verdi nå, er vel mindre enn minimalt.
Leveringsteknologien er der, videre samarbeid med AZ eller ikke.

5 Likes

4 Likes

Jeg hadde tenkt mer på hvordan arbeidshverdagen til de to fra nordnet har utartet seg etter denne episoden… Tror ikke det har gått upåaktet hen!

3 Likes

De smarteste hodene velger ofte medisin. …eller odontologi…De blir sjelden rike…, Derimot: Opptakskrav til BI i Oslo er at du betaler skolepenger. Blir de rike: Iblant. Flaks må man ha uansett. Aller best er å være født med unik sangstemme. Rod Steward får 20 millioner for å synge en halvtime… Akkurat DU som leser her , er faktisk ganske smart , fordi du gidder å tenke utenfor boksen. Kanskje akkurat PCIB er din sjanse ?

10 Likes

Lett korrigering: de aller, aller smarteste velger matte og fysikk(man kommer jo inn på medisin ut R2 og fy2😏)

1 Like

Du har sikkert rett , Mr.Andy. Det gjelder å lese og forstå , lese og forstå. Jeg er imponert av Durable ( tror han beskrev seg selv som oljearbeider eller ingeniør )som i likhet med meg forsto hvordan dette ville gå for et par år siden , og som nå er på Top 40 for å “pensjonere” seg tidlig. Lykken står den smarte bi , som italienerne sier : Livet er for de smarte. Dere som leser her , er slett ikke “vanlige”

5 Likes

Nu vel. Hvis dette går til stjernene, så er jeg nok mer den blinde høna som fant korn.

2 Likes

He-he , 999 av 1000 høner leser jo ikke her. Frykt ikke , dette “går veien”

2 Likes

Flere enn meg som har tatt litt i glasset her nå tydeligvis. Viktig å kose seg. God helg.

11 Likes

Ja , arve , har lest litt av det du har skrevet , du er klok og rolig. ( Før var jeg på HO , nå her :slight_smile: Veldig veldig viktig å kose seg. Om man tjener x millioner mange ganger og får kreft , er det PCIB som kan redde oss. Mye , mye større enn milliarder. Skål !

4 Likes

Sånn apropos, så eier oljefondet 2,08% av Astra Zeneca, som er verd kr. 17.101.122.192,-, som igjen tilsvarer 6,9 ganger total MCAP av PCIB. Skal ikke si at jeg er uenig med hvordan mandatet til oljefondet er definert, men det får en jo til å tenke at man kunne ha tenkt annerledes…

7 Likes

Svartedauen gjorde at det ble få å dele rikdommen på. Nå har vi blitt som en blanding av Saudi-Arabia og gamle Sovjetunionen. Staten deler ut. Men PCIB er fortsatt norsk:)

1 Like

Dortmunder Wartehalle, en klassiker fra klm og Sølve Grotmol

2 Likes