Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ja, vi kan stå ovenfor VM i venting nå, ja. Bra at vi vet at finalen er senest 30.06.2020 :grin::beers::grin:

10 Likes

For en som har vært med fra starten, så høres det Helt for Jæ#@& ut, å snakke om VM i venting, 5mnd frem i tid.
Med alle de triggeren som ventes fremover.
Gratispassasjerer !!! :metal:

13 Likes

Spot on, @AndyO. :ok_hand:

Det blir jo helt feil å sammenligne marketcap vs oppkjøpsverdi.
Man må sammenligne oppkjøpsverdi vs oppkjøpsverdi.

2 Likes

Tja, har vært med i 3-4 år så anser meg ikke som en “gratispassasjer” :astonished::roll_eyes::astonished:

2 Likes

Takk, men det er mulig du blander meg litt sammen med en annen, @Ruben2. :slightly_smiling_face:

Jeg er hverken ingeniør eller med bakgrunn fra oljebransjen, og dessverre er jeg heller ikke i top40.

Jeg har hovedsaklig bakgrunn fra bilbransjen. Sitter med et solid femsifret antall aksjer, har vært med på reisen siden 2015.
Påbegynte et tiårig prosjekt i 2016 med mål om økonomisk uavhengighet.

Ellers er det spot on som du sier; det som gjelder er å lese og forstå.
Les og forstå.
Det vil forhåpentligvis betale seg stort, bare man også evner å være tålmodig og langsiktig.
Det er virkelig et understatement at ting tar tid i denne bransjen, så det krever stayerevne og stahet dersom man skal lykkes.

Lykke til. :slightly_smiling_face:

11 Likes

@Andor,

fikk du noe info om hvilke betingelser de kommer til å ha for PCIB-cfd’en?

Nei,de sa bare at de tok Pcib til uka.Skal bli spennende og se om det vil utgjøre noe på kursen ? Vil vel svinge mer vil jeg tro.

1 Like

Svinger nok syntes eg om veien den har hatt i år :joy:

1 Like

VM i venting fordi det har vært en uke med sidelengs/negativ kursutvikling.

Utrolig.

Da gjelder det for deg å realitetsorientere deg om hvilken bransje det er snakk om og tiden det er forbundet med utvikling av medisiner.

En eventuell avtale med AZ er guidet innen 1H. Det er cirka 23 uker til.

Når det kommer til avlesning av av interim for RELEASE så er det cirka 120 uker til.

Å klage på over at det er VM i venting pga en “skuffende” uke kursmessig blir litt latterlig.

13 Likes

Det er ikke latterlig hvis man har vært i pcib i flere år. Vi fortjener VM medaljer hele bunchen som har vært trofaste, spør du meg.

Men om ca 5 mnd tror jeg VM er over…

2 Likes

VM i venting diskutete vi her for et par år siden. Har ventet i 3.5 år og har planer om å vente minst ti til.

3 Likes

“fikk du noe info om hvilke betingelser de kommer til å ha for PCIB-cfd’en?”

Hvilke innlegg henviser Durable til?

1 Like

Jeg henviste til dette innlegget, nr. 2880 på denne tråden. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Prøvde og redigere og få det fram,men det gikk ikke.La det ut for 1 dag siden,du finner det om du gå tilbake.

1 Like

PCIB vokser der ute, Baade hos BP og hos investorer.

8 Likes

elaborate?

Det blir neppe aktuelt for undertegnede å investere i PCIB-cfd’er, men det er uansett interessant at CMC Markets velger å ta inn PCIB.

Og både Sbanken og DnB har økt belåningsgraden på PCIB (og forøvrig også PHO) det siste halvåret.

Slik jeg tolker det sender dette et signal om at «de store», profesjonelle aktører, vurderer risikoen i PCIB som lavere enn tidligere.

6 Likes

Hvis man har erfaring med giring og kan bruke dette , så er det jo fint for de som er avanserte og dristige. Men for de mere “vanlige” er det muligens tryggere å kjøre med belåning 80% som S-banken har hatt i flere måneder. Da er det sannsynligvis minimal risiko , f.ex. bruke bare 50-60 % belåning, fordi 60 tallet er definitivt bunnen. Litt spenning er bra for kroppen :slight_smile:

2 Likes

Vandringen på 60 tallet nå…og litt fremover , sammenligner jeg med vandringen mellom 25 og 30…man burde vite at det kommer et nytt rykk oppover. Vi ser aldri mer 50-tallet , til det er for mye avslørt.

1 Like

Det er bra belåningen holdes lav, LED meg ikke inn i fristelse, eg klarer det fint selv :joy::wink:

3 Likes