Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Traderne er noen luringer de vettu:

Kjøper på 70 tallet og selger på 60 tallet :crazy_face: :crazy_face: :crazy_face:

3 Likes

Typisk de som hadde hast og solgte PCIB rett ved åpning skulle rett inn i Targovax for å få gratis lunch. Finnes ikke lettjente penger.

2 Likes

Traders kanskje har “gevinst” sikret i Targovax nå :man_shrugging:. Ser ut som at kursen har tatt seg en liten dipp fra den gode starten.

Holder tomlene for at de skal tilbake inn og presser tallene oppover igjen i PCIB. (har ikke peiling, dette er ren synsing)

1 Like

Det er avogtil tungt og være fundament trader eller egentlig blir det vel kalt investor.

Men for min egne del, eg hadde aldri klart og trade inn slik gevinst eg får på long investering / long sving fundament trade.

1 Like

Absolutt!
Tror du/dere ambisjonsnivået har en sammenheng med forhandlingene som foregår mellom AZ og PCIB? En avtale som innebærer up-front betaling ville gitt selskapet fleksibilitet og muligheten til egen satsing.

Bare synser litt, men det ser ut som det virkelig brygger opp til noe for tiden. Mange små faktorer som indikerer en avtale i nær fremtid(årsbasis). Dette kan jo selvsagt være på alle tre plattformene.

4 Likes

Nei. AZ har ikke vist noe interesse for FimaVacc.

Beklager hvis jeg har ordlagt meg litt feil, men tror du misforstår.
Tenker på om ambisjonsnivået om satsing på Vacc har en sammenheng med en mulig selvsikkerhet om fremtidig cashflow. Som igjen kan komme fra forhandlingene som pågår innen Nac.

7 Likes

Slik å forstå.

Ja, det er nok en sammenheng på timing i all fall.

PW sa at de trengte første halvår på å klargjøre strategien for FimaVacc, å kjøre noe på egen kjøl hadde et kostnadsbilde på 40-60 mill.

At de trengte et halvår på dette harmonerer godt med en mulig upfront innen FimaNac, som blir avklart innen første halvår.

10 Likes

Strategien(e) er vel allerede klar for fimaVACC, de følger flere mulige veier?

Håper at de får med seg en partner i neste steg for fimaVACC.

Ref. Q3 2019:

“PCI Biotech pursues several development strategies in parallel for fimaVACC, utilising the Phase I
results both in direct partnering efforts and planning for clinical Proof-of-Concept in a disease setting.”

4 Likes

Det hadde vært kjekt med et par Vacc avtaler og en partneravtale i Asia (Chem) og kursen opp i et par hundre kr før AZ avtale.

11 Likes

Denne biten er ikke klar, PW har sagt at de trenger frem til sommeren for å konkretisere disse planene.

Når jeg skriver at en eventuell avtale med AZ sammenfaller med egen strategi innen FimaVacc, er det altså dette jeg referer til.

Min spekulasjon er at PCIB ønsker å avklare om en eventuell upfront dekker planene/tilpasser planen ut ifra upfronten.

1 Like

Det er bare å kjøpe til høyere pris. Så stiger nok verdien.
Vi tror jo på en prising på minst 1000,- ( Ihvertfall jeg )

• Men alle vil jo kjøpe billig og selge dyrt. :smile:
1 Like

Det er klart at vi vil kjøpe billig. For meg er det vanligvis ikke snakk om å betale mer eller mindre for de aksjene jeg vil ha, men å få flere aksjer for samme pris. Jeg har jo ikke tilgang på onkel Skrue eller Arve sin pengebinge.
For eksempel blir det samme pris for 6000 aksjer til 80 kr per stk som 8000 aksjer til 60 kr per stk.

2 Likes

Som nevnt tidligere så burde det ligge rett rundt hjørnet med First Patient Enrolled nå.

3 Likes

Trodde du var mest til Plumbo :joy: :joy: :joy:

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-113

7 Likes

Einarsson:
“Patentet ble meldt fordi det var spesielt viktig”
“Styrker verdien av Fimavacc ganske kraftig”

26 Likes

Høres toppers ut men “markedet” tar det med fatning. Skjønner vel ikke helt konsekvensene denne gangen heller da?

1 Like

“Idioter” hele markedet, inklusiv meg :laughing::laughing::laughing:

Det er bare å sitte i ro her. Før eller siden MÅ det komme en håndfast avtale som får fram dollargliset til alle…

11 Likes

Jeg takker(ikke høyere makter) markedet for hver måned som går, og jeg får lønn som kan brukes til å kjøpe på dette nivået. Måtte det vare til bonusen kommer!

3 Likes