Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

TLR som i Toll-like receptor? Da kan han vel ett og annet om immunsystemet vil jeg tro. Hadde vært veldig interessant om han kunne skrive noen linjer om vurderingen av posteren ja :smiley:

2 Likes

Se Polygon sine innlegg over👍

1 Like

Men det er jo bruk av influensavirus, ikke behandling av influensa?

1 Like

Dette er ikke snakk om “virus som vektor” for levering, hvis det er det du mener? Så jo.

3 Likes

Føler denne er verdt å dele her fra @anon50125742

At prisingen på selskapene ved et eventuelt oppkjøp/lisensavtale ikke følger en “særnorsk verdiskala”, men vil være mer på linje med hva BPmåtte betalt i andre land, f.eks. USA.

Jonas Einarsson:

“Hvis de finner en teknologi her hos oss, og ønsker å lisensiere inn deler av den - og det er flere selskaper hos oss som er i den type diskusjoner nå - så tror jeg ikke de tror at de kan komme med noe skambud fordi det er et norsk selskap, fordi det norske selskapet er faktisk i stand til å lese hva er tilsvarende dealer også i USA… Men at de prisene da, hvis det blir den type avtaler vil være atskillig høyere enn det det norske markedet priser de med i dag, det tror jeg. Og det så vi Algeta som et godt eksempel på.”

Og siste sitat fra gjest Hans Ivar Robinson:

"Det er godt å vite at det er det fundamentale som til slutt vinner da!"

Dagens ord. Amen!

18 Likes

Det stämmer, TLR- toll like receptors.

3 Likes

Er det “ville ideer” eller har PCIB noe å bidra med i forbindelse med “Kina-viruset”? Står på nett at en vaksine her ligger ca ett år frem i tid så om vi kan fremskynde noe her må det være gull?
Kursen i går tyda ikke på at vi har noe bidrag men mulig markedet er litt tregt? Noen som har noe konkret/seriøst å si om dette?

1 Like

Du bare skriver masse, og leser ikke i tråden du @arve1954 !

Og Screenshot 2020 :roll_eyes:

2 Likes

Det ser jeg, men det jeg lurer på er hvordan dette er linket til influensavaksine…

Jeg leser/skummer meg gjennom det meste men er ikke spes “språkmektig” så får ikke med meg så mye av alle innlegg på engelsk bl.a. kombinert med lite kunnskap i faget så ikke forvent så mye av meg. Min styrke ligger på aksje-siden og at jeg er ute etter høy risiko i flere bransjer .Hadde det vært akseptert på forumet kunne jeg delt mye om resten av min portefølge som ligger på et engasjement i 8 - 12 selskap short og long til enhver tid. Gjorde 3,3 mill til 9,9 i 2019 så er ikke helt blank på alle fronter.( 3 mill til ca 17 (brutto)) i løpet av 4 år er jo småpent for en på mitt “nivå”. Beklager om jeg lager støy på forumet med dumme spørsmål. Er det et ønske så kan jeg gå over til bare å lese.

7 Likes

Nei nei! Fortsett å skriv du😁

1 Like

Hører gjerne på gode råd og tips. Aldri for gammel til å lære.

2 Likes

Arve, keep up the good work.

6 Likes

Du skrev på et tidspunkt at du studerer bioteknologi mener jeg, så jeg vet liksom ikke hvilket nivå man skal svare på? Kanskje er du på et helt annet nivå enn meg, og ser noe helt annet?

Men slik jeg tolker det, så har man her et patent som går på levering av et antigen i form av virosome eller virus-like particle for å, sitat fra patentet:

“treating or preventing a disease, disorder or infection, preferably cancer or a viral infection, preferably influenza or papillomavirus.”

6 Likes

Liker dine innspill.

Ellers så hadde eg sett frem til :wine_glass::shrimp: til helgen, men markedet har gitt meg et par tette :facepunch: i form av på stedet hvil i PCIB og nedgang i TRVX…

1 Like

Ok. Den er grei. Ser robotene får skylden når kursen ramler men ikke mye ros når vi går motsatt. Det er da tillatt å støtte-kjøpe for alle.

1 Like

Jeg hadde ikke sett at PCIB har nevnt virusinfeksjoner, så det holder for meg👍

2 Likes

Rett å slett en tung åpning for norsk biotek. Men husk på at dette er kjipt på kort sikt men det har ikke kommet noen red flags samtidlig som det fundamentale ikke er endret. Skulle nok si at de har sterkt seg med patentet i boks (i motsetning til hva markedet tydligvis synes).

2 Likes

Bare å glede seg til neste melding. Vi så hvordan det gikk sist… :rocket::rocket::star_struck:

7 Likes

Norsk biotek burde gått motsatt vei av resten av børsen mtp virus-frykten.

PCIB og andre sitter potensielt på løsningene…

2 Likes