Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er det snøffelen samtidig mener🚀
Som snøffelen skrev:

«
Jeg er 100% sikker på at AstraZeneca ikke blir noe mindre lysten på å satse på mRNA-teknologi nå som Corona-viruset skaper investor-bekymring.

Av alle aksjer på Oslo børs er det bare en aksje som Corona-viruset virkelig kan gi rakettfart, og det er PCI Biotech.

mRNA er virkelig i vinden for tiden !»

4 Likes

Vanskelig å si hvilken retning kursen vil gå men jeg tror nok at de fleste tror at det blir en nedgang. Spørsmålet er hvor stor den blir. Jeg tror at nedgangen blir mindre enn ventet grunna nyheter om viruset rørende påbygennelse av vaksine forskning og at dette viruset gjør klart mest skade hos eldre syke og ikke hele verdensbefolknignen. Men at kursen vil gå ned tror jeg fortsatt. Litt rart da jeg selv ikke hadde turt å selge noen ting da vi vet hva som venter PCIB i nær fremtid…

Det man fortsatt må tenke på er jo at det fundamentale ikke har endrets for PCIB.

2 Likes

Sitter klar med kjøpsknappen​:bank::+1:

3 Likes

Common sense?

Merkelig hvis dette virus skal gjøre at selskap som PCI Biotech som jobber med løsninger og teknologi på blant annet dette skal falle i verdi? Flere biotekselskap steg naturlig nok på dette i forrige uke.

Ikke mindre fokus og etterspørsel etter teknologien!

1 Like

Kan dette være løsningen på kort sikt?

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11900687.ece

1 Like

I media står det at det vil ta minst 1 år å lage en vaksine

https://www.nettavisen.no/nyheter/eksperter-minst-ett-ar-til-lungevirus-vaksine-er-klar/3423913617.html

2 Likes

Moderna claims to be able to develop a vaccine in 40 days

image

7 Likes

Det er jo helt utrolig hvilke utslag denne frykten gjør.

Altså, antallet døde i VERDEN tilsvarer antall mennesker som møter opp på en grendehusfest i norge.

Antall smittede tilsvarer innbyggere i en boligblokk i Kina.

Viruset er kanskje litt farligere enn sars viruset der ca 800 mennesker døde.

Skjerp dere.

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe mer, men plukket til meg 950 stk til på 63,30

13 Likes

Utrulig kjipt om man skulle selge på frykt nå for å siden se et avtale av noe slag innen noe av de tre områden komme inn ila uken. Å da har du solgt din beholdning på 64 :man_facepalming:

2 Likes

Hvis de ikke faar kontroll med viruset snart, og det fortsetter og spre seg, kan det i verste fall lede til ett boerskrakk. Det eneste som kan hindre at PCIB foelger med ned, maa vaere at vi mottar en avtale det foelger penger med. Den er forhaapentligvis like rundt hjoernet. Tviler paa t vi maa vente til 1. juli for alle tre forretningsomraadene foer en slik avtale aapenbarer seg.

Det store problemet med dette viruset, er at du kan ha det opptil 14 dager foer du blir syk. I mellomtiden kan du ha smittet mange.

1 Like

Hvis vi må vente til Q4 rapport for neste børsmelding så blir det en lang venten… Verdensnyhetene slår et slag for panikk og frykt dette året.

Hva tror vi om Asia partner med fimaChem i forhold til hva som skjer i Asia nå? Har dette noen effekt på arbeidet for PW eller går det sin vanlige gang?

Trodde ikke vi skulle være av dem som ble hardest straffet så 6.6% ned må være en solid kjøpsmulighet. Pokker at jeg ikke har penger i dag.

1 Like

Det er vanlig at de aksjer som har steget mye faller mest. Folk har lettere (psykisk) for å selge der de ligger i pluss.

4 Likes

4376 nye på meg idag - vi får se hvordan dette utvikler seg men caset pcib er like sterkt som igår om ikke sterkere :frog:

11 Likes

Release studien (GGK) er jo opprinnelig designet uten deltakelse fra taiwan og korea så dette burde ikke få noen innvirkning på studien.

Det måtte i så fall være at den forventede tillegseffekten skulle kunne lide noe men denne er jo ikke guidet inn i selve studiet og kommer eventuelt som en positiv tilleggseffekt (raskere rekrutering )

1 Like

Hvorfor er PCIB skjermet?
Kina viruset vil gå globalt og konsekvensene er uklare, selv om det akkurat nå er eldre og syke som stryker med.

Med global spredning er det stor sannsynlighet viruset vil mutere.

Det kan også tenkes Release vil bli påvirket - først og fremst kanskje i Asia.

1 Like

Vi er 4 x mer ned enn indeksen. Tøffe tak.

1 Like

Release studien (GGK) er jo opprinnelig designet uten deltakelse fra taiwan og korea så dette burde ikke få noen innvirkning på studien.

Det måtte i så fall være at den forventede tillegseffekten skulle kunne lide noe men denne er jo ikke guidet inn i selve studiet og kommer eventuelt som en positiv tilleggseffekt (raskere rekrutering )

3 Likes

Dersom viruset har lang inkubasjonstid og i tillegg er smittsomt før symptomer vil disse tallene øke betraktelig.

Kan være et betimelige spørsmål for hvordan det tenkes når PCI Biotech og de som jobber mot medisin innen mRNA og annen plattform teknologi som mulig KAN finne medisin nå eller i fremtiden faller mer enn indeks OSE? Slike selskap som PCI Biotech vil få økt etterspørsel og investering for bekjempe sykdomsutbrudd??

Helt merkelig nedgang??

Still dere spørsmålet: hvorfor faller selskap som vil kunne oppleve styrket etterspørsel og investering i deres teknologi etter virus utbrudd fall? Burde steget i verdi om det følges rasjonale beveggrunner.

At selskap direkte knyttet mot eksempelvis turisme får redusert etterspørsel en kort periode og faller i verdi er mer forståelig i det korte bildet. Men at PCIB faller så mye som vil få økt oppmerksomhet for sin teknologi våger jeg å si er meget irrasjonelt!

2 Likes