Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg vil heller si, hvorfor så stort fokus på at akkurat PCIB skal falle på grunn av dette?

3 Likes

Dette er ene og alene på grunn av den useriøse aktøren Sbanken, som plutselig flyttet belåningsgraden til PCIB fra 70% til 40%.

Dette til tross for at de senest på fredag sendte ut mail om at belåningsgraden på PCIB forble uendret. :exploding_head:

9 Likes

Betaaksjer uten inntekter er de første som droppes i nedssalgsituasjoner. Helt etter boka dette.

2 Likes

Viss , viss…
Vi skal selvsagt være åpne for forverring og forbedring men vi kan da ikke innkalkulere noe som helst før det skjer.

Viss jeg blir truffet av et gammaglimt i dag så dør jeg kanskje , det samme med et metorittreff i knollen.

Et vanlig influensavirus dreper 900 mennesker/år bare i Norge.
Altså , foreløbig mye verre enn dette coronaviruset så langt.

https://www.nrk.no/norge/fhi-om-virusutbruddet-i-kina_--vi-er-beredt-om-det-skulle-komme-til-norge-1.14877425

3 Likes

PCIB har teknologi innen mRNA og Moderna har forskningssamarbeid med AstraZeneca beskrevet over. PCIB KAN sitte midt i puddingen for økte investeringer etter virus utbrudd. Dette er så langt som det kan komme etter boka.

3 Likes

Jeg selger ikke alt, men har lettet meg inntil vi vet mer. Et ekstra uromoment er at tallene fra kinesiske myndigheter ikke stemmer.

Ja og det gjelder nesten hele sektoren i Norge, PHO er unntaket.

1 Like

Kan forstå generell uro i markedet. Uro burde kunne være minimal i den sektoren som PCIB er i som vil kunne oppleve økt interesse og investeringer for å finne løsning på her virus utbrudd. Falle mer enn markedet generelt er ikke rasjonelt mener jeg.

2 Likes

Det er vel heller slik at du er på børs ( OB) når et forkjølelsesvirus i Kina setter i gang et fall på legemiddelforskning-selskap i Norge! :face_with_raised_eyebrow:
Linken til løsning er vel nærmere for Pcib, enn mye annet på børs- men da i positiv betydning.
Men her er det fisking i rørt vann.
De som vil selge for å kjøpe billigere kan selvfølgelig gjøre det.
Pcib-aksjen er uansett lavt verdisatt i forhold til potensiel verdi, så gevinsten framover vil bli formidabel selv når man sitter stille .

3 Likes

Fint lite vi kan gjøre med dette.

Får jo håpe at viruset er en storm som går fort over, og at rekylen blir desto større i PCIB (og biotek generelt)…

4 Likes

dødligheten av viruset er ikke på mer enn 3% foreløpig… og hele verdens pharma selskaper jobber på spreng med å finne løsninger - raske og mer langvarige som vaksine.

3 Likes

Enten er PCIB involvert eller ikke. Nærhet til industrien hvor vaksinen blir laget vil ikke redde situasjonen. Hvis du tror på PCIB og vaksinelinken, så slår du markedet hvis du kjøper nå og treffer. Med en gang det komner noe mer håndfast, så vil kursen gå i været. Jeg tror ikke på noen link, men jeg kjøper likevel.

2 Likes

Men det er jo ikke Corona som har presset kursen stadig lavere de siste uker. Ned snart 20 kroner fra toppen på 82. Urealistiske forventninger blant kortsiktige lykkejegere?

PS Din gamle favoritt, Biotec, holder stand i stormen. :slightly_smiling_face:

Nei, snarere at noen tar gevinst etter stor oppgang og Storebrand som selger noe og de er jo kjent for å ha solgt PCIB på kr 4 også.

1 Like

Markedet har fått en dose frykt for nedgang. Det betyr ikke at alle tror verden skal gå under, men mange sikrer seg ved å ta pengene ut av markedet. De fleste gjør det sannsynligvis for å kjøpe billigere om noen dager.

Jeg benytter sjansen og har handlet på både 61- og 62-tallet idag. Kanskje kunne jeg fått dem for 58 imorgen. Eller kanskje 65. Det er uansett billig nok idag til at jeg synes det er verdt det.

Viruset går over. Verden går videre. PCIB fortsetter sin spennende ferd med alle de samme triggerne som vi snakket om i desember, da euforien var som høyest.

Nå gjelder det å puste med magen. Og kjøpe aksjer på dager med overdrevet fall basert på frykt.

6 Likes

Ser mange her mener det finnes flere gode rasjonelle forklaringer på hvorfor et selskap som PCIB som vil kunne oppleve økt interesse og investeringer grunnet virus utbrudd skal falle i verdi. Ikke minst falle mer enn indeks. Da henger jeg ikke med lenger😂
Spesielt når fallet forklares av virusutbruddet😂

3 Likes

Nedgangen er ikke knyttet til virus mer enn at viruset tilfeldigvis er makro-eventet som skaper frykt.

Det kunne likesågodt vært Trump-uttalelser, nye angrep i Iran eller andre geopolitiske årsaker.

4 Likes

Joda, men virusutbruddet er det vel liten tvil om at hovedgrunnen i verdens markeder nu.

Litt spesielt er det uansett at selskap som vil kunne nyte økt interesse og investeringer faller mye i verdi? For all del kan dette være et kortsiktig fall. I mine øyne ikke mer rasjonelt av den grunn.

2 Likes

Nå begynner PCIB virkelig å bli billig her. Synd jeg ikke har mer å gå inn med…

1 Like

Aksjemarkedet er ikke rasjonelt, flokkmentaliteten styrer. Både på opp og nedturer.

1 Like