Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Godt poeng. Det fundamentale og verdier kommer alltid fram med tid.

Slike fall som dette blir dypere som regel i aksjer som er priset på inntekter en gang i fremtiden og som ikke har mye inntekter nå. Tror ikke det er værre enn det.

1 Like

Joda, nå har PCIB fullfinansiert interim ggk fimachem (RELEASE). Samtidig er det nylig meldt om ønske fra AstraZeneca om å undersøke utvidet anvendelsesområder av PCIB teknologien. Mulig kommersiell avtale.

Det paradokse synes jeg er et stort fall begrunnet i virusutbruddet. Samtidig som PCIB vil kunne få økt interesse og investeringer av akkurat samme årsak:virusutbruddet.

Flere biotek som stiger forrige uke. Uansett ikke til å bli klok på.

3 Likes

Så lenge enn ikke skal selge noe i nærmeste fremtid,er dette ikke noe å bry seg om.
Har du mulighet,kjøp!!
Har alle plutselig glemt alle triggeren som er nærmere enn noen gang!!!:100::boom:

8 Likes

Dødelighet er for tidlig å si noe om. Og som sagt stoler jeg ikke på tall fra kinesiske myndigheter et sekund.

Hver gang vi har blitt “straffet” på denne måten så ender jeg med å tenke at det strengt tatt er positivt om noen flere idioter selger. Det er tross alt positivt med mest mulig langsiktige aksjonærer. Håper bare at flest mulig av disse som nå selger forsvinner for godt eller ihvertfall får størst mulig problemer med å komme seg inn igjen.

8 Likes

Det fundamentale i PCIB blir ikke endret som følge av dette. AZ blir ikke mindre interessert heller. Derfor er det bedre å kjøpe i dag enn i går (fredag), og mindre lurt å selge.
Etter noen avtaler er vi uansett himmelhøyt over dagens. Da blir det mange som angrer bittert på at de lot frykten råde. Hvor kursen går i mellomtiden er bare bingo. Jeg tør ikke selge en eneste aksje.

7 Likes

Er enig i at dette kan vise seg å være en kjøpsmulighet, men med tradingposisjonen velger jeg heller å vente noen uker til vi vet mer.

1 Like

Noen “idioter” selger og nye kommer inn. En illusjon å tro at man blir sittende kun med langsiktige aksjonærer. På ethvert kursnivå kommer det inn en blanding av kortsiktige og langsiktige.

Tror nok mange av de som selger nå, både sikrer gevinst og har et håp om å komme inn igjen på lavere nivåer. Selv har jeg valgt å sitte i ro.

1 Like

På dagens kurs er vi ned 25% i fra toppen mao. “krakk”. Det står ikke direkte i “stil” med det vi har fått av info siste ukene så dette tror jeg er en solid kjøpsmulighet og jeg vedder på at det ikke er oss “troende” på topp 50 som selger. Neste mandag får vi fasiten på hvem som selger/kjøper.
Slike dager det ville smakt med ennå en gladnyhet.
Når det gjelder talla i fra Kina kan vi erfaringsmessig si at det er 99% sikkert at dem er “pynta” på og at det er mye verre enn det dem forteller.

om det var sånn historisk betyr ikke at kina ikke lærer av sine tidligere “feil” og gjør ting på “rett” måte nå.

Selve utbruddet var i desember…

“The Wuhan coronavirus is currently thought to be more mild than SARS and MERS and takes longer to develop symptoms. Patients to date have typically experienced a mild cough for a week followed by shortness of breath, causing them to visit the hospital, explains Peter Horby, professor of emerging infectious diseases and global health at the University of Oxford. So far, around 15% to 20% of cases have become severe, requiring, for example, ventilation in the hospital.”

mye info i denne linken

2 Likes

Det er helt sikkert. De hadde ikke stengt av 3 millionbyer om dette ikke var alvorlig.
Dette er kostnaden ved en globalisert verden. Men det betyr også at biotek blir enda viktigere.

4 Likes

Synes det ser ut som kineserne tar epidemien på fullt alvor.

Verdens helseorganisasjon (WHO) sa torsdag at det foreløpig ikke er grunn til å erklære en global helsekrise som følge av utbruddet av det kinesiske coronaviruset, at det så langt heller ikke er funnet bevis for at viruset har smittet mellom mennesker utenfor Kina.
Men dette kan jo endre seg.

1 Like

Kjøpe billig og selge dyrt , så enkelt og så vanskelig.

Point of no return er vel kanskje passert for å selge nå (for de som vurderer det).
Selger en nå og satser på ytterliggere fall så minker kanskje profittmulighetene som kalkulert skal gi avkastning ved videre kursfall.

Hvorfor er det så lett å kjøpe på topp og selge på bunn og vanskelig å selge på topp og kjøpe på bunn?

Dagens sitiuasjon illustrerer vel dette paradokset ganske så tydelig.

-Du er langsiktig og opparbeider deg et “forhold” til aksjen
-Bruker et hav av tid for å sette deg inn selskapet
-Selskapet øker i verdi og salg er fjernt (SELGE PÅ TOPP)
-shit happens og kursen faller
-Det mest naturlige i verden føles nå å være riktig å (SELGE PÅ BUNN)

Sirkelen er dannet og du er kommet helt skjevt ut dersom du bruker alle krefter og tid på å kjempe mot verdifall isf å høste når aksjen er høyt priset.
Denne fremgangsmåten blir en definetivt ikke rik på :slight_smile:

Det å forstå og etterleve dette prinsippet er veldig vanskelig når en i utgangspunktet er langsiktig.

Lurt eller dumt , jeg nekter å bli medlem av denne idi…klubben og selger ikke . punktum.
Langsiktig til siste slutt.

Ren luksus , ingen røde flagg i PCIB.

Rekylen blir heilt syge

:soccer:

14 Likes

Håpløst av Sbanken.

De er selvsagt i sin fulle rett til å justere belåningsgrader, men det er måten det gjøres på.

DnB gir kundene 14 dagers varsel eller mer.
Sbanken bare gjør det, uten varsel, og informerer kundene etterpå.

Og hvorfor fra 70 til 40? Hvorfor ikke 60 eller 50?
Det at det gjøres så kraftig og fort fremstår useriøst. Uforutsigbarheten deres er vanskelig å forholde seg til.

1 Like

Hvis noen sitter med full belåning i PCIB i sbanken så håper jeg de vet hva de gjør.

ja, kaster noe annet til fordel for pcib/nano - og det er vel derfor pcib og synker. Noen kaster nok den for sine hjertebarn :wink:

Kineserne “avlyser” nyttårsfeiring og DVs at 400 millioner ikke reiser hjem til feiring. Fy for en logistikk å “flytt” 400 mill kinesere i fra sine bosteder til “heimen”.
Det tyder jo på at dem tar dette veldig seriøst ikke det jeg sier men at talla vi får er riktig det nekter jeg å tro. Dem har levert handelstall “som forventa” i mange år så dette vet vi.

1 Like

Har nettopp overført fra 2 ubrukte kredittkortkontoer for storhandel i dag. Om en uke så er det straka vegen opp att!

2 Likes

Antar at du skal trade da. Blir vel litt kostbart å finansiere kjøp(long) med kredittkort?