Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Om de stiger så selger jeg heller jaguaren :slight_smile:

Da har NuCana fått vind i seilene…

NuCana announces first patient dosed in both US & Europe.

Hadde vel strengt tatt ikke sett for meg dette scenarioet (at NuCana skulle melde om første pasient i USA dosert/innrullert før oss). Tempoet til PCIB er dessverre nok en gang betydelig svakere enn hva jeg hadde forestilt meg.

3 Likes

Vind i seilene? 828 pasienter og ikke hentet nødvendige midler enda? En million per patient rule of thumb?

Einarsson nevnte vel også at dette ikke er konkurrent.

PCI Biotech har ikke meldt forsinkelser. I sin RELEASE studie har PCIB sagt de melder ved forsinkelser.

1 Like

NuCana har hatt 3 sentre i US åpne i over 2 mnd (15. November). Så det tok dem tid å få første pasient dosert.

4 Likes

Intet nytt her. To dager siden artikkel
Hva tenker du på her?

og hva har det her på tråden å gjøre ???

2 Likes

Les the Guardian og Wall Street Journal fra i dag. Mer balansert.

2 Likes

Enig Longtrader, slik som mange overlesser topicen med Corona-meldinger skulle en tro dette viruset var selskapsspesifikt. Noen som ønsker billig inngang kanskje? Vi har mer generelle tråder hvor slik hører hjemme.

4 Likes

Bare til opplysning,noen vil selge pga dette men andre vil kjøpe, da Pcib antagelig kan være med i kampen mot viruset om det blir virkelig farlig.

2 Likes

Jeg sendte inn følgende spm til Radium som CEO svarte på:

Hvis Nucana, PCIB sin eneste konkurrent, får godkjennelse på deres sekkestudiet før PCIB sin interimavlesning, vil dette påvirke RELEASE studiet? Vil RELEASE fortsette som planlagt til interim avlesning eller vil kontrollarmen da endres på bakgrunn av godkjenning som er gitt NuCana?

Svaret var (på husken) at dette hadde de ikke tenkt noe særlig på pga de så det på som usannsynlig at NuCana sitt studie ble ferdig før interimavlesning til PCIB. NuCana kan ikke trylle med innrulleringen. Skulle det mot formodning skje, og da med avlesning rundt samme tid, er det opp til regulatoriske myndigheter å vurdere dataene opp mot hverandre. Kontrollarmen til PCIB blir ikke endret uansett og studiet fortsetter som planlagt til interimavlesning.

6 Likes

jaja -

Kaster snart innloggingen selv, er det ikke trump, eller iran eller virus eller annet. Dritt leie hele børsen.

Forhåpentlig blir nano og pcib oppkjøpt snarest, og da skal eg tenke meg lenge om før eg kjøper noe nytt.

5 Likes

Er det et selskap som absolutt ikke skal ryke basert på et virus der mRNA kan være løsningen så er det PCIB. Det at selskapet ikke har inntjening er nok en god forklaring på prisfall. Nok en gang: store svingninger uten fundamentale endringer i selskapet.

I slike situasjoner skulle man gjerne ønsker man hadde mer cash på konto… et drømmescenario ville vært at AZ ønsket å finne den optimale leveringen og fikk midlertidig tilgang til å benytte seg av PCIB. Nå vet jeg ikke om dette er fysisk mulig, men en AA kunne vel ikke være utenkelig i nødsituasjoner?

Uansett ingenting å frykte på lang sikt og dersom mRNA er løsningen på viruset vil det kanskje føre til enda større ønske om oppkjøp av Nac

2 Likes

Har kjøpt selv aksjer i Pcib i dag,ikke mye men 1k og ligger på langtidsordere på 2 k på 55.Så jeg har klokketro på Pcib selv om sykdom og krig truer.

3 Likes

Du må ta litt høyde for pasiengrunnlaget her, inoperable er bare en bitteliten andel av alle med gallegangskreft, ergo burde det gå mye raskere.

Edit: Ikke alle som skjønte det, men det vil altså gå raskere å få first patient dose i USA hvis man har flere pasienter å velge mellom.

2 Likes

Raskere? Kan ikke se at de har inntil 828 millioner (en million per pasient i studie). De må hente midler?

1 Like

Gammelt utdebattert emne.
Lav inngang ?

2 Likes

Har ikke hørt noen kalle seg longtrader før, men du lever virkelig opp til de to litt selvmotsigende ordene i brukernavnet ditt :joy:

Første avsnitt: Traderperspektiv - Fokus på ubetydelige kortsiktige svingninger
Andre avsnitt: Longperspektiv - “Skal tenke meg lenge om før eg kjøper noe annet”

Nå vet ikke jeg hvor lenge du har sittet i denne aksjen, men det virker som du har blitt litt for sterkt påvirket av de største optimistene her. PCIB er en oppkjøpskandidat, ingen tvil om det, men ingenting skjer i løpet av noen uker eller dager. Gi selskapet tid, i det aller aller minste til Q2, så skal du se at ting har skjedd. Ikke la deg lure til å tenke alt for kortsiktig, se det store bildet.

4 Likes

Det er ikke alle i markedet som har alle detaljene klart for seg, men AZ har det, og kjenner meget godt til både Modernas teknologi mtp mRNA-vaksine og PCIBs leveringsteknologi, og hva den kan klare på mRNA-fronten.

Corona-viruset skaper en etterspørsel på teknologier som kan ta utfordringen, og jeg er sikker på at AZ er enda mer lysten på fimaNAC-teknologien sammenlignet med noen uker siden.

At noen velger å kaste kortene på grunn av generell markedsuro, eller på grunn av over natta lavere belåningsgrad i S-banken forandrer ikke på behovet for og fornyet fokus på en teknologisk løsning på mulige pandemier.

28 Likes

Hehe,

Ønsket er vel å sitte kortes mulig, dvs trade.

Best er eg på å sitte long.

Har vært med siden november 2017, så dette er en long, som eg håper kan avsluttes i 2021/22.

2 Likes

Denne virus-støyen burde jo heller heve i stedetfor senke kursen i Pcib.
Er forskningen redusert? Eller forhandlingsfarten med A.Z.?
Men frykt og grådighet rår.

2 Likes