Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Kan jo være litt saueflokk og sentiment.

Kanskje noen måtte selge litt fordi S-banken har senket belåningsgrad fra 70% til 40% over natta, og så har “markedet” tatt det som fasit på hvor kursen bør gå, og de som selger tenker at man like gjerne kan selge sin PCIB-aksjer som sine Norwegian-aksjer når hundrevis av millioner av kinesere plutselig bestemmer seg for å ikke reise noe sted pga av et virus som trolig kan bekjempes med mRNA-teknologi.

3 Likes

Greit at vi korrigere sammen med markedet men at vi skal ned ytterligere 6% etter å ha korrigert nesten 20 før dette synes jeg er i meste laget. Litt merkelig at ikke dem som har litt mynt ikke soper markedet på slike dager?

4 Likes

Sitter på midler til og handle,har bare handlet lomerusk i dag.Men har bestemt at det skal renne blod i gatene før jeg kjøper tungt nå.

1 Like

Nettopp!

Hele samarbeidet er egentlig litt vanskelig å forstå seg på, for vi kan jo ikke gå ut i fra noe som helst uten at AZ eller PCIB gir oss aksjonærer informasjon. Men PW sin selvtillit og kommunikasjon tyder på at resultatene er svært gode. Så kan jo vi aksjonærer frykte for en dårlig eventuell avtale, som ikke ville innebære penger. Slik historikken har sett ut så har dette vært en av de vanlige formene der det er viktig å forstå at det er vi som sitter med det siste kortet. Det er vi som kan bidra til AZ sine fremtidige produkter med VÅR teknologi.

Dersom AZ skulle ønske å ta i bruk teknologien, kan det hende at PCIB ville kunne forhandle til seg enda et trumfkort. Altså, hvis dere skal bruke FimaNAC i forbindelse med denne sykdommen må vi få en del av kaken også. Dette er bare synsing, men dette viruset KAN potensielt være en trigger for en tidligere avtale på bordet. Eller så blir det som @Snoeffelen sier: “AZ er enda mer lysten på teknologien sammenlignet med noen uker siden”.

Uansett så er vi med på å støtte en god sak og dermed vil aldri investeringen være en feil etter min vurdering.

PCIB kan være starten på et norsk aksjeeventyr og jeg har ingen planer om å ikke være med på det!

5 Likes

Tar gjerne imot innspill hvordan forumet ønsker vi skal moderere all mulig snakk om viruset. Det er i og for seg off topic for hver enkelt aksje, men er jo seff relevant for så godt som alle aksjer.

Men en ting som er helt sikkert er at jo mer basert på tro om fremtiden ift eksisterende inntekt en aksje er, jo mer utsatt for kortsiktig volatilitet er den når det kommer store makro events. Og det gjelder bare enda mer for aksjer som har gått veldig mye i forkant.

Er en del av gamet. Så for PCIB er det uansett veldig sterkt at den fremdeles trader på 60+

6 Likes

moderna inc. aksjen stiger på børsen iallefall

7 Likes

Jeg har i et lengre innlegg forklart, dokumentert og argumentert for hvorfor, og hvordan Coronaviruset er relevant for PCIB.
Og er derfor helt uenig med deg @Savepig i at snakk om Corona-viruset er off topic for PCIB.

18 Likes

Nei det innlegget er for all del relevant for pcib! Jeg mener heller at det blir veldig rotete med titalls innlegg om løpende utvikling av epidemien i mange tråder.

Har ikke gjort noen moderering av såntnoe i noen tråder enda bare så det er sagt, kun en observasjon og forespørsel fra min side.

8 Likes

Angående virushysteriet: I Norge dör det hvert år i gjennomsnitt 900 mennesker av influensa, uten at det skaper panikk i befolkningen og i aksjemarkedet. Så langt har 80 dödd av Coronaviruset på verdensbasis.

Fra VG i fjor: “I løpet av en normal influensasesong dør mellom 200 og 2000 av sykdommen eller følgekomplikasjoner, med et årlig gjennomsnitt på 900 personer.”

På verdensbasis dör i et vanlig influensa-år opp mot 646.000 mennesker av sykdommen.

4 Likes

Hvis et legemiddelkonsern har interesse for å kjøpe opp (f.eks.)
Pcib, og må opp i f.eks. 1000,- + for å få aksept.
Og dette legemiddelkonsernet får sine handlere til å få tak i 1 mill. aksjer , før oppkøpet…
Så blir det penger av slikt for legemiddelselskapet.
Bare en tanke…

4 Likes

Det er nok en del tilfeller der noen starter i markedet og kan holde på uforstyrret til dem kommer til meldepliktig beholdning som jeg mener er 5% og det blir jo et bra antall aksjer i PCIB men lommerusk for AZ så at dem prøver den “taktikken” er lite trolig.

1 Like

Det blir veldig mye “virus-støy” å pløye gjennom for oss som følger mange av selskapene som diskuteres her.
Stemmer så absolutt for å moderere bort det aller meste av dette, og heller ha en egen Corona-tråd hvor de som ønsker det kan følge utviklingen av epidemien.

Selv mener jeg at dette i all hovedsak som vanlig er et mediahysteri!

1 Like

Det endelige beviset på at vi i norge er amatører.

Her er det som er normalt for situasjonen vi er i pr dags dato.

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11902049.ece

:upside_down_face:

Nanoviricides, der udvikler behandlinger mod fugleinfluenza og HIV stiger i formarkedet med 54,5 pct. til 8,45 dollar. Inovio og Novavax, som arbejder på at udvikle vaccine til coronavirus stiger henholdsvis 10,4 pct. til 4,24 dollar og 1,8 pct. til 7,80 dollar. Også selskaber som producerer medicinsk udstyr som beskyttelsesmasker og -dragter stiger markant. Alpha Pro Tech og Lakeland stiger henholdsvis 17,9 pct. til 6 dollar og 5 pct. til 13,74 dollar."

7 Likes

Nemlig ufo, de aksjene er motstrøms nettopp på grunn av Corona-viruset, så når da Moderna Therpeutics inngår avtale med CEPI, så burde det ringe noen bjeller når vi vet hva som er på gang med PCI Biotech og AZ

10 Likes

Du snakker om ett spesifikt selskap. Bio-indexen som helhet er jo ned også i US

2 Likes

Ikke umulig at Snoeffelen faar rett her, for dette viruset kan bli meget vanskeligere og stanse enn andre viruser har vaert foer siden folk kan spre viruset opptil 14 dager foer de selv finner ut at de har det.

La oss si at jeg har viruset, og smitter 20 personer foer jeg blir syk og finner ut at jeg har det. Disse 20 rekker og gjoere det samme, og de de har smittet gjoer det samme igjen. Da eskalerer tallet fort.

For Viruset er smittsomt foer sykdommen bryter ut, og i saa maate vet ikke myndighetene hvem de skal isolere foer det er for sent. Saa blir dette stort nok, noe det er store sjanser for at det kan bli, kan det hende at AZ, Moderna og PCIB maa hjelpe til?

3 Likes

Vi mangler vel noe eller noen som forstår at PCI teknologien kan være avgjørende for hele vaksinegjennomføringen.
Helt klart at PCIB skulle vært solid i pluss i dag.

5 Likes

ufo
Jeg har ikke peiling på om vi har noe som kan bidra i virus-saken men det er jo ikke første gangen “nyheter” gir motsatt utslag på kursen i PCIB-aksjen.
Kan jo håpe på at markedet får bedre info ( mulig enklere forklart) i løpet av få dager og utslaget kommer i motsatt retning?

3 Likes

Ja, men en milliard der, en milliard her… Det blir fort penger av det.
At slikt skjer vet vi jo.

Om ikke direkte, så fra andre som utnytter et hysteri.

2 Likes

Helt greit om du vil vente på “blod i gatene” Andor. Det er ditt valg, og vent nå ikke så lenge at du ikke blir med da :slightly_smiling_face: Hvis jeg ikke tar feil var det vel du som startet denne virus frykt-diskusjonen med å snakke om kurser på 40-tallet? “Full panikk og vi får kjøpt på 40 tallet ?” og sånn sett er du nærmere målet ditt. Nå handler denne topicen om så mye mer enn dine eventuelle handler da, og @Snoeffelen sine innlegg om temaet er mer interessante.

1 Like