Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

@Snoeffelen,

du skal ikke undervurdere Sbankens evne til å tolke markedsutsiktene. Den ligger neppe tilbake for Storebrands.

Bare se her: I august 2017 reduserte Sbanken (den gang Skandiabanken) belåningsgraden for PCIB fra 20 % til 0 %. Drøye fire måneder seinere hadde kursen steget fra 22 til 52 kroner.

Satser på at glasskula i Fyllingsdalen virker like godt nå.

13 Likes

Coronaviruset er såklart kun en utløsende faktor for fallet som skyldes høy belåning og generell global usikkerhet m.m men denne markedsuroen gjør det jo ikke akkurat noe mindre relevant for BP å være investert i delivery. PCIB er priset på håp om fremtidig inntekt. Altså overpriset og faller derfor med makro. Men for den som stoler på det fundamentale så er selskapet underpriset. Konklusjon:

1. cornafallet er tidenes kjøpsanlendning.
  2. Følg Snøffelen.
  3. Stack opp kjelleren med hermetikk, våpen, reker og rødvin for zombiene kommer!
8 Likes

Og en haug med PCIB aksjer fra januari salget!

1 Like

Uansett vil noe bli avklart innen slutten av juni. Og det er store sjanser for at det er noe svært positivt.
Uansett er leveringsteknologien unik.

2 Likes

Eksperter er “eksperter”.

3 Likes

Får bare håpe ledelsen lander en avtale som får verdiene fram i lyset ,så nå må de levere eller gi AZ en kald skulder.For fortsetter dette børsklima, er jeg redd kursen kommer til og fortsette fallet om de godtar bare en forlengelse med utsikter til inntekter om x antall år.

Du får lese børsmeldinger før du begynner å dikte opp mer misere nå Andor. Forlengelse står ikke på agendaen. Siden du tydelig har signalisert at du håper å kjøpe på lavere kurser er du nok heller ikke “redd” for det du dikter opp…

3 Likes

Har ikke sagt at jeg håper kursen fortsetter fallet,jeg har sagt at jeg er klar til og gå inn med mer om det blir krakk.Så det betyr langt under den kursen vi har i dag.Sitter med nok aksjer, så det beste er om ledelsen kommer snart fram en avtale så kursen flyr minst 200%.

Og hvor fikk du den forlengelsen med utsikt til inntekter langt fram i tid fra? Baissing kaller jeg slik…

6 Likes

Ja litt bias vibes på den der men Pcib er nok sårbart for krakk om det ikke kommer noe substansielt ang AZ i en børsmelding først.

Jeg tror heller ikke man skal undervurdere betydningen av endrede belåningsgrader.

Ganske spesielt at Sbanken justerer NED fra 70 til 40% samme uken som DnB setter OPP fra 50 til 60%.

Man kan bli paranoid av mindre, men det har skjedd tidligere også at Sbanken har justert ned like før en sterk OPPGANG i akskjekursen.

De har vel noen kamerater som skal få lov til å laste opp billig først. :roll_eyes: Finansektoren i Norge er for liten.

5 Likes

Dem har endret for PHO men ikke PCIB. Dette er de siste endringene som har blitt gjort fra DNB.

2 Likes

Kanskje Pfizer kan ha interesse for fimavacc. Ser de nettopp har fått en avtale på plass med University of Louisville.
[https://apnews.com/Business%20Wire/e749f603d461450499cdb5bf31de6380]

3 Likes

Beklager, jeg tok visst feil og blandet sammen PCIB og PHO der.

Sbanken senker PHO fra 70% til 50%, mens DnB øker den fra 50% til 60%.

2 Likes

Skulle til å skrive “blås i belåningsgraden” så så jeg at de girer opp fra 20-30 på SBX - I like it! (Men ikke fordi jeg ville belånt hverken Sbx eller pcib - her er det hard earned cash og trading som gjelder.)Men risiko er lavere jo mer kursen faller i Pcib mener jeg. Ikke høyere som man kanskje skulle tro

1 Like

Blir et litt off-topic, men jeg blir litt skremt om det virkelig er utbredt med belåning av PCIB og andre norske biotek aksjer. Så volatile aksjer er etter min mening ikke egnet til belåning, og om de først skal belåne må det være som en del av en bred portefølje. Har du høyt utnyttet belåning på disse aksjene er du nærmest garantert å bli skviset ut på mest mulig uheldig tidspunkt.

Det burde jo være et tankekors hvorfor selskapene selv ikke får banklån til sin virksomhet, det blir derfor «like feil» om aksjonærer investerer lånte penger inn som egenkapital i selskapet. (Og for de som synes dette var moralsk/belærende så har jeg erfaring med å måtte rydde opp for mange som har gått skoene av seg i aksjemarkedet og det er faktisk lite morsomt når voksne folk mister formuen på en større eller mindre knekk i markedet).

16 Likes

Jeg tror det er få, om noen som ligger med belåning som gjør at de automatisk må selge når belåningsgraden senkes.

Om det dog er tilfelle så fortjener de desverre ikke bedre.

1 Like

Enig med deg Boms. Ikke kjør gearing. Det er ikke belærende. Bare bra at det blir nevnt i blant

1 Like

Der jobbes på høytrykk hos AZ. PCI B next?
https://www.biospace.com/article/astrazeneca-announces-2-trials-hit-primary-endpoints/

1 Like

Dumt spm her, men er “Gastric Cancer” samme som GGK?

Om så ja, er det mulighet for AZ å være en partner i Asia innom GGK?

2 Likes