Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Høyst merkelig. Har folket glemt at ventetiden kan vare til juni? Ingen har lovt nyheter i mellomtiden

3 Likes

Men det spiller jo mindre rolle, hvis/når det blir et samarbeid med A.Z… :shushing_face:
Og hvis ikke, har Pcib nok forskning på tre ben til å komme med noe spennende, og flott for menneskeheten - og aksjekursen i tida framover, uansett

2 Likes

Det er selvsagt fritt valg å ikke eie en eneste aksje i PCI Biotech🥳

Vil ikke anbefale aksjer i noe marked til de som er kraftig i tvil bingo🥳. Kraftig nedgang er egentlig oppgang utfra fakta:fra 30kr ved forringe presentasjon i november Bingo til cirka 60kr per nu…det er 100% oppgang, kraftig😜

1 Like

Det er merkelig hvor fort folk snur når sannsynligheten var stor for at en AZ-avtale ikke ville komme i januar. TTT i biotek og her har det tydeligvis vært mange kortsiktige innom.

1 Like

Får ikke det der til å stemme med at Targovax, Ultimovacs og Photocure gikk i pluss i dag. Tror mer på at noen bevisst har gått inn for å drive kursen under 60 kroner for å utløse stop-loss.

10 Likes

Stop-loss blir vel bare utløst første gangen den faller under et gitt nivå. Her kom det stadige nye poster ut over en lengre periode. Trist avslutning, for brorparten av dagen ellers lå vi tross alt i pluss.

Skuffende at hausserne ikke stod på barrikadene idag, for å hindre at aksjekursen gikk under 60!
Et dårlig tegn, som indikerer videre nedgang :frowning:

Noe som altså ikke har noe med det fundamentale i Pcib å gjøre, - og som dermedkan gjøre rekylen desto raskere.
Altså ikke noe negativt i gjære.
( De som går ut nå, sitter nok på gjerdet og følger med, og kaster seg på kjøpsknappen NÅR et av de tre bena tilPcib begynner å røre på seg igjen.)
Og de som er trygge på at Pcib ikke er luft, har altså ikke tapt en krone ved å bli sittende.

7 Likes

“Hauserne” har nok solgt for lenge siden. Vi troende sitter bare og venter på avtaler

9 Likes

Umulig å stå på barrikadene og hindre nedgang når halvparten av dagens omsetning skjedde iløpet av noen få timer der aksjer haglet inn på selgersiden. Så stor kjøpslyst finnes ikke atm.

Kursen gikk fra 60,9 og ned til 59 på ett blunk ca kl 15 da 31k aksjer ble omsatt. Deretter bevegde den seg oppover igjen til 60 før det ble lagt ut nye store salgsposter som kjørte kursen helt ned igjen rett før stengetid.

2 Likes

Nei, så store poster som kom på slutten kan ikke kjøpes på kort sikt.

Spørs om det er restene av de som selger på topp 50, myna feks. hadde igjen ca 120k. Og et par andre som selger.

Det er trasig, men en kjøps mulighet.

Fortsetter å laste mandag :+1: God helg :slightly_smiling_face:

4 Likes

Nedsalget kom på et veldig ugunstig tidspunkt da mange sikkert hadde logga av og tatt helg. Jeg ser vi var nede på 54 og da må vi kalle det panikk. Virker som om noen tro verden stopper opp for oss om PCIB ikke får avtale med AZ ? Har dere glemt at vi er full-finansier i ca 3 år ennå? Min megler anbefale å selge litt da vi passerte 80 men i stedet kjøpte jeg 3 x 10k på 78 -74 og 70. Jeg sa jeg hadde slik klokketro at jeg ikke maktet å selge men innser at det hadde smakt med disse 2 mill kr på bok akk nå.
Pytt har ikke mista troa så får si som våre venner i nord: Vi står han av.

16 Likes

Om et par måneder vil du kanskje prise deg lykkelig for de kjøpene, Arve :crossed_fingers:

5 Likes

Håper du har rett bamse-gutten . God helg.

1 Like

Snart er det ubetydelig for kursen hva som skrives her inne på forumet. Det er det for så vidt allerede. Kursen burde stått i 250 kroner ut fra det vi allerede vet🚀
Kursen frem til alle får vite bør alle som vet gi blaffen i :sunglasses:

3 Likes

Det ble snakket om kurser over 500 for ikke så lenge siden. Er ikke dette da en strålende kjøpsmulighet?

2 Likes

Syns også optimismen har forsvunnet, uten negative meldinger… Jeg er long, og har troen uavhengig av avtale eller ikke.

1 Like

Herregud… Hvorfor er folk investert i PCIB?

Bio-tech startups er ikke ment for dag til dag (foruten trader). Man er inne grunnet de lange linjene og langestrekkende kursutvikling ikke dag for dag kursutvikling.

Er du ikke Long (til endepunktet/markedsgodkjenning) eller trader, bør man ikke kjøpe PCIB eller lignende selskaper.

2 Likes

Selv inventer jeg midler så hvis kursen dipper litt mere gjør meg ikke noe. Da blir det bare mere morro når avtalene tikker inn og jeg kan skrive av studiegjeld som student på første året, med mångt å mye. :money_mouth_face:

Den boblende entusiasmen på topicen er nok større når kursen stiger, men troen på avtaler, først og fremst med Astrazeneca, er like stor. I mellomtiden er det traderne som herjer.

2 Likes