Jeg tror nok at mange her inne har enda større tro på avtale med AZ etter de 10 stillingsannonsene som har blitt utlyst. Har ikke fristen allerede utløpt for dem fleste…?
Min spådom er at AZ vurderer sterkt å kjøpe hele FirmNac porteføljen. Hvorfor ville de ellers sjekke ut “andre forhold” en bare onkologi i en 6 måneders periode? (sommer 2019 til 31.des 2019)?
Tar man Kristian Berg uttalelse “virker på alt” så er det i seg selv sterke signaler på at man har funnet den optimale leveranseteknikk på RNA.
Kan sikkert være mange grunner til dette, men 1 + 1 = større en 2 i enkelte situasjoner.
Hvis et selskap som har fundament og framtid har en aksjeprising på 100,- , og av av en eller annen grunn ( verdenskrig, pest, roboter) sendes ned i 10,- en dag, for så å gå opp til 200,-
Har noen tapt penger?
Om denne dagen utvides til 10 dager, eller 100 dager.
Har noen tapt penger?
Om selskapet, med fundament, fortsetter positiv forskning og arbeid med oppkjøpsavtaler.
- Har selskapet fått mer eller mindre (reell ) verdi denne dagen, eller eventuelt disse 100 dagene?
Må si at et bud på 500 kr pr aksje for Nac hadde varmet nå,selv om det sikkert er for lite.
Noe som jeg ikke skjønner er hvorfor noen skulle selge av sin posisjon etter disse stillingsannonsene blei funnet? Har “vi” tatt feil? Har disse med noe helt annet å gjøre? Eller er det bare slik at kun forumister på TI har gjort dette funnet?
Dette spm er selvsagt bortom den klare forklaringen av belåning og stoploss.
Det er mange grunner til folk selger.
Feks. Så er mars første forskudd skatte måned, da må muligens noen selge for å betale skatt.
Den største grunnen er jo frykt av hvordan den kommende tiden blir i markedet. Slik det ser ut nå forventes det at alt skal ned. Men jeg tror det kun er midlertidig, så lenge corona viruset ikke tar av helt tror jeg vi raskt er oppe i 60-75 innen en månede igjen
Om en aksjeprising går ned midlertidig, mens det fundamentale i selskapet vokser, hva gjør det?
Trading er noe annet enn investering.
Har sittet i denne aksjen siden 2016, så vet alt om at det fundamentale ikke gjenspeiler hvor kursen burde vært bestandig. Det er markedet som rår, å vi er bestandig mest utsatt som et selskap uten annet en emisjoner og støtte som inntekt, selv om det fundamentale er aldri så bra.
Arctic kommer vel med ny analyse i etterkant av 4Q? Kan være en ok trigger i seg selv dersom den blir oppjustert noen hakk.
Vi er “utsatt” for et forskningsselskap som har/er i ferd med å utvikle, etter mange års forskning og utprøving, en leveringsteknologi innen medisin som er unik.
Som er i siste del av forhandlinger med A.Z.
Og som har tre potensielle bomber som snart kan stå foran sin fødsel. - Og uten å trenge mer penger.
Litt forskjell det?
Ser ikke ut til at du behøver å komme med slike oppfordringer.
Alltså, vi er enig vi. Vi vet at det fundamentale er bra vi, men markedet vil aldri være enig med oss før vi har avtale på bordet og cash på bok, fra noe annet en emisjoner og støtte. En så lenge er vi sårbare. På godt og vondt, jeg kommer til å laste enda mere fremover, RR er ekstremt lav, synes jeg.
Jeg synes ikke det er bare greit at mange liksom “driter” i kursen-betyr ingen ting osv men for mange betyr det faktisk ganske mye.
Alle med finansiering blir pressa mot stupet jo lengere ned kursen går så det kan være mange triste skjebner her. Vi bør heller samle oss om å holde kursen oppe med de vi har av “reserver”.
Bruk litt av helgen og tenk litt på dette i stedet for å torpedere forumet med usaklige adjektiv.
Corona, laanebaserte aksjer, handelskrig? Helt uinteressant. For i dag er det kun en ting som betyr noe. Naar kommer den foerste avtalen det foelger penger med?
Med det i mente, maa vi huske paa at det pr. i dag, kun paagaar forskning i fimaChem med IGGK. Videre forskning i FimVacc og fimaNac vil ikke starte opp foer en partner tegner avtale med oss. Eller hvis vi gjennomfoerer emisjon slik at vi kan finansiere egen forskning.
Mitt tips blir at forskningsresultatene i fimaChem, fimaVacc og fimNac er saa gode at vi vil oppnaa;
-FimaChem avtale med Asia partner i februar.
-FimaNac avtale med Astra Zeneca i mars,
-Og en fimaVacc avtale i mai.
Noe som betyr at det ikke blir flere emisjoner.
Kan det var FPD i USA som drar ut som kan være noe av årsaken til nedgangen? At det da ligger en forventning til forsinkelser bak dette?
Synes selv dette drar noe ut selv om pcib ikke har direkte kontroll på tilgjengelige pasienter.
Tror (og håper) du treffer bra der Solo👍
@solo, du er jo en garva veteran i PCIB. Da vet du at gallegangstudien er kommet langt forbi forskningsstadiet (= discovery & preclinical) og befinner seg åtte måneder inne i avsluttende fase. Det man kaller klinisk utprøving.
Jeg vet at du vet, men overfor alle som ikke er stødige i utviklingsforløpet til legemidler, er det viktig at vi bruker de riktige begrepene.
Dessuten er det fortsatt noen som forsker videre på FimaNac. Bl.a BioNTech.
?
Alle blir ikke presset mot stupet jo lengre jo lengre kursen går. Personlig så driter jeg en lang marsj om kursen blir presset ned til 10 kroner. Selskapet har penger til read out GGK (FirmaChem) og det betyr ALT for meg.
Om emisjon er nødvendig har jeg penger til å bidra (opprettholder aksjeandelen). Dessuten baserers salgprisen på et selskap av sannsynlig markedsandel og verdi på produktet, ikke prosenter i forhold til aksjekursen.
Så nei. Deler absolutt ikke synet ditt her.
Den som burde tenke seg to ganger er de som har et avhengighetsforhold til investerte penger. Men da burde man heller ikke være investert i bio-tech men heller kjøpt rentefond.
Blei fucka på stoplossen min. Ca 20k aksjer. Fikk komt meg inn igjen, men 60k i minus. Nybegynnerfeil