Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det tar tid å lage en avtale, så lenge AZ ikke skal kjøpe hele selskapet. Avgrensning av de områdene de får lov å bruke teknologien på, klargjøring av hvilke patenter som gjelder, økonomiske forhandlinger etc.

5 Likes

Det får vi nok ikke vite heller før det smeller inn en avtale.
F.eks PHO´s Cevira-avtale kom helt uventet. Det samme gjorde Algetas samarbeidsavtale med Bayer. Budet også.
Vi må nok bare vente til en vakker dag :slight_smile:

3 Likes

dersom kontrollgruppen griper inn i RELEASE studien og EMA/FDA godkjenner behandlingen ellerAZ / andre signerer lisensiering innen mRNA eller BP signerer avtaler innen VACC eller NAc eller CHEM så vil alt endre seg med et fingerknips og ingenting vil bli som det var.

Et skudd på mål og treff er alt som skal til.
Da er det beina på bordet .

Å sette pris på dette er ikke lett og de fleste (inklusiv meg) har vel mere enn nok med å tolke materialet.

Om 1 års tid så regner jeg med at selskapet er i en helt annen situasjon og da skal ihvertfall jeg fortsatt ha aksjene mine i dette selskapet.

7 Likes

All form for logikk tilsier at et så langt forskningssamarbeid ville endt opp med et kjapt nei om AZ ikke var interessert. Alt annet gir virkelig ikke mening. Det er alltids en mulighet for at partene ikke kommer til enighet om utarbeidelsen av en avtale iom at det handler om å gi og ta, men at AZ overhodet IKKE er interessert samtidig som tiden går bør etter mitt logiske syn anses som tilnærmet umulig.

10 Likes

Ut i fra de få hjernecellene jeg har fått tildelt så synes det umulig å finne er riktig pris og “virker på alt” gjør ikke saken enklere. Vi får muligens en pris som ikke er i nærheten av reell verdi men AZ har jo mange års erfaring med oppkjøp så dem har helt sikkert et nivå klart om hvor dem må/bør legge seg.
Sjansen for at andre skal dukke opp øker vel dag for dag vil jeg tro?
Tenk om vi fikk beskjed om at ett eller to andre BP satt på venterommet?

4 Likes

Alt er mulig, men AZ tjener vel omtrent 2*verdien av PCIB i uka. Jeg tror derfor partene blir enige. Store penger for PCIB er peanøtter for AZ

7 Likes

Jeg vil tro at de har bestemt seg og jeg tror at de ønsker videre kommersielt samarbeid. Hvis vi holder oss til tidsaspektet er det jo ikke unaturlig at det tar litt tid å vurdere resultatene av utvidelsen som kom rett før jul. Resultatene skal tolkes og sees sammen med strategiske valg for AZ.

Å utforme en eventuell avtale er et intrikat arbeid og det er svært mange ting som skal avklares og avgjøres.

10 Likes

Due diligence er jo ikke uvanlig å melde om? Om det er det som foregår.
Alt som kan være kursdrivende skal jo meldes ifølge børsreglene.

1 Like

Den britiske forskeren, Robin Shattock, som er på forsidene i nettaviser idag med nyhteten om at forsøk på dyr kan starte opp i neste uke, jobber med RNA-vaksiner. Merk også at det nevnes at vaksinen kan injiseres i en muskel og at muskelen blir en vaksinefabrikk. Lyder det kjent? Snakket ikke PW om at Nac kunne brukes til å produsere et biologisk legemiddel inne i kroppen? Jeg spekulerer vilt og hemningsløst her, så skyt meg ned om dette bare er tull.


The push to make vaccine manufacturing more efficient is being led by Professor Robin Shattock in the Department of Medicine. His focus in this context is RNA vaccines that can be produced synthetically and that, when injected into muscle, instruct the muscle to make the vaccine. “Essentially the muscle becomes the vaccine factory.”

11 Likes

Enig i det som @Chrkni skriver. Det tar tid å vurdere de seneste resultatene.

Videre er det heller ikke slik at BigPharma har mange titalls milliarder stående «på konto», som likvide midler.
Det vil ta tid for AstraZeneca å hente finansiering slik at de kan forberede et eventuelt bud.

7 Likes

Den tiden det tar å snakke med banken.

1 Like

De kan bare trykke opp 2 aksjer for hver Pcib aksje og by det,det skulle vel bli ca 1900 sek per Pcib aksje.Da hadde vi fått i pose og sekk.

3 Likes

We are developing the next generation of drug delivery technologies to turn our most promising molecules into the medicines of the future.

Her står det mye spennende om at Astrazeneca utvikler neste generasjons leveringsteknologi. Finner dessverre ingenting om fimaNAc. :thinking:

https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/stories/developing-the-next-generation-of-drug-delivery-technologies.html

1 Like

Det står ikke i klartekst fimaNac. Det gjør det heller ikke hos andre samarbeidspartnere. Det er helt naturlig. Du må vente på mulig avtale før dette eventuelt annonseres i form av børsmeldinger og AstraZenecas hjemmeside med detaljert beskrivelse av teknologi. Nå er det meste av detaljer konfidensielt frem til patenter og avtaler. Hva tenkte du egentlig skulle ha stått på AZ sin hjemmeside om PCI Biotech sin teknologi før en mulig avtale? Per i dag er det ikke forskningssamarbeid se børsmelding under.

Samarbeidet var undisclosed top ten Big pharma frem til nov 2019 etter nærmere 5 års samarbeid hvor det ble enighet om å informere markedet om at partner var AstraZeneca.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-expansion-of-preclinical-research-collaboration-agreement-with-astrazeneca/

Oslo (Norway), 26 November 2019 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announced an expansion of its preclinical research collaboration with AstraZeneca.

https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/stories/developing-the-next-generation-of-drug-delivery-technologies.html

Her kan PCI Biotech sin teknologi være benyttet:
«

Cell-targeted delivery of therapies

Up to 80% of the targets we are seeking to reach are inside cells where they can be hard to access. Through a balanced approach of internally developed technologies and external collaborations, we are making progress in addressing the challenges of intracellular targeting of therapies.

We focus on the potential use of mRNA to produce therapies directly in the cell, turning the cell into ‘biological factories’ that produce the therapeutic proteins, antigens and/or antibodies to treat diseased organs and tissues.

RNA therapeutics offer potential to specifically modulate cellular pathways in ways not previously possible. However, we need to get the RNA molecules into the cytosol of the cell.

We are investigating lipid nanoparticles (LNPs) as a promising vehicle for intracellular delivery of mRNA for production of protein therapeutics in cells. LNPs have a successful track record of delivering nucleic acids and they are by far the most advanced delivery approach for mRNA delivery. As such, they are the natural choice as delivery vehicle in this research front.

We have shown that mRNA encapsulated in LNPs can deliver mRNA inside cells and initiate cellular protein production after intravenous, subcutaneous and lung administration. We are now focusing our research on enhancing the efficacy and safety profile of this drug delivery system.«

7 Likes

Mao endosomal escape; ref PCIs prospekt fra 2016:

“Many companies are developing so-called lipid nanoparticles (LNPs) that
have significantly improved the delivery of larger nucleic acids such as mRNA. This represent serious
competition to the fimaNAC technology, but even the best of these LNPs are still rather inefficient in
endosomal escape, leaving a clear potential for further improvement by fimaNAC”

5 Likes

Eg forholder meg til hva PW sa på radium episode 103. Etter at de fant den nye måten å levere på ble det i sommer mye større interesse fra AZ. Pga de svært lovende resultatene på onkologi ville AZ teste flere indikasjoner. De skal nå se om det vil lønne seg å inngå kliniske avtaler.

Det ligger allerede i kortene at det gjør det. Ellers ville de ikke brukt tid og penger på dette.

De må «bare» bli enige.

8 Likes

Det er ingen grunn til at det skal stå noe om FimaNac.

Per i dag har AZ hverken samarbeid med PCIB innenfor FimaNac eller lisenser innen FimaNac.

I tillegg har jo samarbeidet vært hemmelig inntil nylig, så det gir vel heller ingen grobunn for at det skal legges ut om på hjemmesiden.

8 Likes

PCIB er ihvertfall i forskningsfronten, selv om det kan ta tid å utvikle legemidlene som skal leveres. Og det er et veldig bredt felt av terapier som åpner seg:

Step aside CRISPR, RNA editing is taking off
https://www.nature.com/articles/d41586-020-00272-5

"The challenge for industry is to work out the best way to get the guide RNAs into the cell without triggering an immune reaction or causing the cell to degrade them. "

6 Likes

Laater ikke denne setningen kjent;-))? Fra ett visst tidsskrift for ikke saa lenge siden.

Dette er selvfoelgelig vaar leveringsteknologi. Og hvis de sier vi utvikler, maa de kjoepe oss , hvis ikke AZ, er den fortsatt vaar;-)) Men uansett hva det blir til, laater dette som en storsatsing uten sidestykke.

13 Likes

Investor, du kan nok ha hørt om metoden med å bruke muskler som vaksinefabrikk fra Vaccibody også.
image

1 Like