Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Nå må vel FPD være rett rundt hjørnet? Burde vel nesten forvente at det er sannsynlig at dette er første aktuelle nyhet fra selskapet

3 Likes

Jeg har aldri hørt om Sissel Bondhus, men hun viser seg jo å være tidligere TV-stjerne.

At PCIB skulle ansette en ernæringsfysiolog hadde jeg ikke sett for meg. Sånn sett er jeg lite imponert over ansettelsen.

Det skal dog sies at det er 15 år siden hun hadde et kostholdsprogram på TV3 og holdt på med ernæring. I nyere tid ser det ut som om hun har arbeidet og tilegnet seg erfaring og kompetanse innenfor områder som er svært relevant for PCIB:

“Key point of contact in country for assigned studies, responsible for feasibility, site evaluations, site selection, activation, monitoring visits and monitoring close out.
Ensured clinical trial management systems (CTMS ) being maintained and updated on all country and site-specific information.
Ensures timely payment execution for the assigned sites/study according to the clinical study agreements
Ensure adherence to federal regulations and applicable local regulations,
Keep updated on of new and/or evolving local regulations, guidelines and policies.
Ensure audit and inspection readiness of assigned sites
Responsible for coaching and mentoring CRAs
Participated in global/local task forces and initiatives.
Responsible for remote data review of assigned sites/studies according to plans
Provided feedback on investigators/sites on an on-going basis based on the site performance.”

Det virker som om hun skal hovedsaklig jobbe innfor FimaChem og følge opp sites og være en faktor i utrulling og oppfølging av RELEASE i Asia og generelt, så rollen hennes er nok svært viktig for å forsikre en god fremgang.

Tommel opp for at de (mest sannsynlig) dedikerer en person til å følge opp RELEASE.

10 Likes

Det vi er mest spent på er nok avtalen med AZ. Jonas har jo uttalt “Jeg misunner ikke de som sitter med de avtalene og tråkler dette sammen nå” for noen uker siden.

Jeg tenker at sannsynligheten for en omfattende avtale (og ikke bare for en eller to indikasjoner) øker for hver dag og hver uke som går.

For meg er det dette som er fokus, sammen med FimaChem og mulige avtaler på Vacc. Ikke dagens kurs, ikke støtte- eller motstandsnivåer. Ikke de som koser seg med å skrive om hvor langt ned den eventuelt kan falle, heller ikke virusfrykt. Jeg har tatt på meg de lange brillene men siden en avtale like gjerne kan komme i morgen som i mars eller mai har jeg kjøpt “plassbillett” i god tid :slightly_smiling_face:

19 Likes

Tilbake til tema…

2 Likes

Det er vel heller de som danser med media-Corona, og ellers kjøper olje og eiendom , eller gull,som stikker hodet i sanden her.
Men det er jo ikke forbudt å stikke hode i sanden…
Pcib-teknologien er spennende, uansett aksjeprising og herjinger.

2 Likes

sjog
Riktig fokus og du har nok de aller fleste med deg men uansett hva vi ønsker og tenker så er det mange ting som påvirker markedet enten vi vil eller ikke. Hadde alt blitt slik vi drømmer om så kunne vi glemt slike forum som dette. Husk også det et enormt nivåforskjell i far eliteserien med Snøffelen og hans likesinnede og meg og noen andre som er 5. divisjon bedrift!!
Vi må se litt stort på tingenes tilstand her inne.

Her begynner jo å bli endel selskap på Oslo børs som “sitter med løsningen”. Tror en ikke ubetydelig del av aksjonærmassen jager mellom disse alt etter hvilket som er i vinden. Kan alle bli vinnere?
Ikke om man skal tro på statistikken. Så utfordringen blir å velge rett.

2 Likes

Det er en utfordring. Alternativ er å stå utenfor PCI Biotech før mulig avtale kommer. Fritt valg.

Går kanskje glipp av 100-150kr oppgang men etter mulig kommersiell avtale er risikoen betydelig redusert og kursen vandrer mulig mot Algeta pris og da er det i så fall flere 100% i vente.

Vil rette en stor takk til Jonas Einarsson og den betydning han har hatt for norsk kreftforskning og biotek Clusteret. Enorm verdier er blitt skapt og ikke minst bidratt til en bedre fremtid for pasienter og økt forståelsen for bioteksektoren i Norge slik at ny forskning kan se lyset. DET STÅR DET STOR RESPEKT AV. Med PCI Biotech kan nytt biotekeventyr (siden Algeta) være på trappene?Internasjonalt gjennombrudd med big pharma (AstraZeneca) vil være prikken over I’en. Håper og tror det blir ny norsk «oljenæring».

Blir interessant;
Finansavisen kommende Lørdag:

«Biotek-gudfar på fastlønn»

-Jonas Einarsson har børsnotert hele fem selskaper fra det norske kreftforskningsmiljøet og bidratt til enorme verdier for investorer.
Selv er han vanlig lønnsmottaker, ansatt i en stiftelse.

18 Likes

ahh don’t worry she knows what diabetes is … good enough for me … approved :joy:
Fully trust PW and I believe he knows what he wants from his team

image

9 Likes

Opp kraftig børsen i USA nå så da går vel pcib ned i morgen…

https://no.linkedin.com/in/sissel-bondhus-0183096
AbbVie. Local Study Responsible/ CTM/ SrCRA. mar. 2017 – feb. 2020. 3 år
IQVIA, Quintiles. Sr CRA. sep. 2016 – mar. 2017. 7 måneder
Nutricia. Medical manager Clinical Nutrition. aug. 2015 – sep. 2016. 1 år 2 måneder
Roche Norway, medical department. Country Medical Manager Oncology. aug. 2013 – jul. 2015. 2 år
Roche Norge AS. Clinical Trial Manager. aug. 2006 – aug. 2013. 7 år 1 måned
Clinical Nutritionist / Klinisk Ernæringsfysiolog. NIMI. dec. 2005 – aug. 2006. 9 måneder
KEF. Klinisk ernæringsfysiolog Sissel Bondhus. 2005 – 2006. 1 år
Clinical Nutritionist/ Host television program. Monster Entertainment /TV3. jul. 2005 – dec. 2005. 6 måneder
CRA. Pfizer2003 – 2005. 2 år
CRA. Pharmacia. maj 2002 – maj 2003. 1 år 1 måned.Integrated in Pfizer april 2003
Clinical Nutritionist/ Klinisk Ernæringsfysiolog. Fedon Lindberg’s klinikk. jan. 2001 – apr. 2002. 1 år 4 måneder

18 Likes

Thanks @olafalo, she has been acquainted with big pharma in clinical trial management, this is very positive. On top of this she seems to have a good character. I think she is a good hire for pci biotech. Well done PW

13 Likes

Man kan lure paa hva en ernaeringsfysiolog kan tilfoere PCIB? Det burde ikke vaere nok og vite hvorfor folk faar diabetes, og hva de boer spise for og unngaa det. Dette har ingenting med vaar leveringsteknologi og gjoere, eller? Hadde vi produsert mat, ville det vaert midt i blinken!

1 Like

Les hele CVen du solo :slightly_smiling_face: Pfizer og Roche bl. a.

6 Likes

Såklart er ernæringsfysiologi relevant.

celler spiser de også

Det er lett å fantasere, når troen er sterk nok :wink:

Ja og utrolig hvor mange som ikke tror på noe som helst men som likevel viser stor interesse for selskapet…

11 Likes

Helt enig StockDZ, det er alltid en utfordring med rekruttering, så ved siden av at Sissel Bondhus ser ut til å ha den rette erfaringen med kliniske forsøk, rent teknisk, så virker hun å ha de rette selger- og menneskelige egenskapene. Det må aldri undervurderes når folk nedover i rekkene skal motiveres til å følge opp på oppgaver. Sissel skal jo drive med opplæring og oppfølging av CRAene.
En ansettelse jeg mener er svært fornuftig, og jeg tror PCIB har truffet bra her👍🏻

27 Likes

Vi får ønske dama lykke til. Markedet tar nyheten med et gjesp men det er jo ikke første gang.

1 Like