Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er vel ingen grunn til at markedet skal ta av på den ene eller andre siden på bakgrunn av en helt ordinær ansettelse.

Synes du virkelig at kursutviklingen skulle tatt av på bakgrunn av denne ansettelsen?

5 Likes

Mener ikke at markedet skal TA AV pga en eller flere nye medarbeidere nei men det viser at dem er på offensiven og jobber målrettet og det er da positivt trodde jeg. Jeg har drevet eget firma i over 30 år og hver nye medarbeider var et signal om ny satsing og nye mål. Sikkert senil tankegang i fra min side.

5 Likes

Ansettelsene er jo forskuttert av PW for lenge siden og børsdagenw er fæle for tida

Ja, tankegangen gir ikke helt mening.

PW har uttalt for lenge siden at staben skulle utvides til 13-15 personer, da blir det litt spesielt å klage over at markedet tar det som et gjesp.

1 Like

Vet jo hva Per har annonsert men i mitt hode er det litt forskjell på å proklamere planer og å faktisk gjennomføre dem. Vi ser forskjellig på ting men at kursen skal ned på en liten positiv nyhet blir feil for meg.

2 Likes

De som nå selger har vel neppe fått med seg hverken smått eller stort, ikke hva Walday har sagt og ganske sikkert ikke denne ansettelsen av Sissel Bondhus heller.

4 Likes

Det er lett å se hvem som selger…

plass 51 Øvrige investorer 44.77%

Ha en fortrefffelig helg, snart - snart er det Q :slight_smile:

2 Likes

Det virker, som vi ser en viss form for redsel, her på TekInvestor :astonished:.
Er det nervene, som svikter :wink:?

Helt klart at vi ser forskjellig på ting, ja! :slight_smile:

Generelt tenker jeg ikke så mye på den daglige kursutviklingen, jeg er mer opptatt av det fundamentale og det langsiktige.

Men hvis jeg først skal kommentere dagens kursutviklingen, tviler jeg på at det er noe som helst korrelasjon med ansettelsen. Børsen er ned 1,5% og da blir PCIB med sentimentet litt nedover. Dagens kursutvikling bekymrer meg ikke i det hele tatt.

7 Likes

Skremmende_morsomt
Slik Ebitor?

4 Likes

Hvor mye du tjener/taper på børs kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Jeg er mer interessert i PCIB og det var derfor jeg startet med å redegjøre for hvorfor ansettelsen ikke burde ha noe særlig utslag på verdien av PCIB i dag. Og dermed ikke burde sees i sammenheng med den foreløpige nedgangen i dag.

16 Likes

Er CEPI klar over hva PCIB har prestert den siste tiden?
Burde PCIB med sin PCI platform vært en del av teamet til CEPI?

Får inderlig håpe at PCIB som mulig samarbeidspartner for å bekjempe corona-virusert har vært vurdert og at det nyeste for PCI-platformen er kjent stoff for CEPI.

Ville jo vært meget beklagelig dersom disse to begge addressert til OSLO ikke vet om hverandre og mulige løsninger ikke blir gjennomgått.

1 Like

Fornøyd med at det er i PCIB og ikke Ultimovax jeg sitter tungt inne i for øyeblikket i alle fall. Og forsåvidt for all fremtid også. :smiley:

Men var egentlig meldinga til Ultimo sååååå dårlig da? Forventningene var for høye, antar jeg. Vel, vel…off topic, så jeg gir meg der.

Edit: Ned 40% på 10 minutter…heftig

1 Like

Omtrent det samme skjedde med NANO da den falt ned fra 85,-. i 2018. Tøff og krevende bransje vi har investert i.

Det er noen som sitter i bobla her inn og tror det aldri kan skje i PCIB. For de som er godt belånt, ta en titt.

Belåning er ikke anbefalt i aksjemarkedet generelt. I biotek blir belåning generelt ikke en god strategi (risiko og her volatilitet)

2 Likes

Belåning er ikke et problem om du har kontroll :joy:

Kursen er kanskje ikke så spenstig akkurat nå, men vi har i alle fall Batman med på laget, håper jeg. Om ikke han er et fælt TA-tegn jeg ikke kjenner til.

God helg til alle PCIB-ere!

12 Likes

Vet ikke om det er noen spesielle du har i tankene, men jeg håper og tror at alle som investerer i Biotek er klar over at akkurat dette kan skje, også i PCIB. Vedr. belåning så er jeg helt enig med Longtrader: Ikke noe problem hvis man har kontroll - dvs belåning innenfor grenser man har full kontroll på.

2 Likes

Må snart komme noe godt å melde nå, siger jevnt og trutt uten news. 25-28 igjen er uaktuelt.

1 Like