Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Tror ikke vi gjør situasjonen lettere for oss selv.

NÅ MÅÅÅ der snart…
Dette mønsteret gjentas hele dagen og effekten er jo nedbrytende.

Skulle vi fått viljen vår og fått positive meldinger nok så kunne selskapet stort sett ikke gjordt annet enn å skrive meldinger.

En må jo undres , har ikke et biotek selskap verdi mellom start og produkt på markedet?

5 Likes

Nå er kursen ned nesten 25 kr fra all time high.
Kursen har siget ned på langt lavere volum.

Det store fallet har kommet uten negative nyheter. Sågar meldt viktig patent!

Det som er rimelig sikkert er at tilsvarende hopp i % som ved AstraZeneca melding kan komme like plutselig IGJEN om det fortsatt kommer positive resultater fra PCI Biotech. Ligner trappetrinn grafen siste år🚀

4 Likes

Husk det er ikke vi på topp 50 som bestemmer kursen. Det gjør dem som har 1-10k og trader hele dagen. Vi bestemmer ikke kursen ved en ev. “gull-melding” heller for da trøkker dem til som skal ha superprofitt den dagen.
Tviler på at det er mange her på forumet som kjøper og selger småposter hele dagen?

3 Likes

Det som også er sikkert er at uten nyheter har biotekaksjene hatt en tendens til å falle til man møter en solid støtte på et eller annet nivå. Ramler man 2-4% daglig, med en og annen kursøkning innimellom, så sier det meg at denne støtten ikke er nådd. Toget går, raketten løftes, bussen stikker, det blir trangt i døra hvis-om-dersom er uttrykk jeg har følelsen av at folk bruker etter en titt i spåkulene sine dersom de sitter overeksponert. Greit med litt edruelighet her. Ja, aksjen kan gå mange prosent av gangen ved en melding, men som du sier, den har ramlet 25,- selv om et viktig patent er meldt. Det forteller meg at denne skal videre ned (benytter denne gangen min egen nypolerte spåkule). Ikke ment som noe surmagethet, bare nøkternt blikk på papiret fra sidelinjen om dagen.

1 Like

Fundamentalt er PCIB nå godt igang med avsluttende studie RELEASE. Fullfinansiert til interim resultater med mulighet for AA.

AstraZeneca og PCI Biotech vurderer kommersiell avtale innen fimaNac. Nyheter herfra kan komme anytime og innen 1H.

Innen fimavacc vurderes lisensiering eller egne produkter / samarbeid.

Det lukter for meg alt annet enn kursnedgang dersom PCI Biotech fortsetter og levere gode resultater.
Helt nøkternt og med edruelige briller🚀

Neste melding KAN være kommersiell og da regnes det på cashflow og da våkner flere har det vist seg tidligere. Se på avtaler listet tidligere opp av snøffelen innen mRNA hvor PCI Biotech og AZ har samarbeidet. Etter avtaler ser en enorm verdiøkning og russiske prosenter i mRNA.

3 Likes

Overeksponert ? Er det mulig ?

Tror eg må ha noen få til :joy: men bare noen få:wink:

2 Likes

Helt enig at det fundamentalt ser meget bra ut, det er ikke det jeg reagerer på. Tenker bare at det KAN ta litt tid før meldingen kommer, og i mellomtiden KAN kursen ha ramlet et godt stykke videre.

1 Like

Eller steget, eller stått stille :slight_smile:

Det er mulig at Walday, Berg, Einarsson, FDA, AZ, BioNTech m.fl alle sammen juger, men hvis man tror det er noe i resultatene fra Chem (H&N, GGK), Vacc og Nac er det naturlig at den reelle verdien av PCIB stiger fra dag til dag ettersom vi nærmer oss klimaks i alle 3 divisjoner.
At kursen har falt betyr bare at oppsiden er desto større.
Hvis man gambler på videre kursfall kan man kanskje tjene enda mer, men man kan også gå glipp av alt hvis en nyhet ramler inn. For det er ikke lett å kjøpe på 100 eller 200 når man like før kunne ha kjøpt på 58.

Hvis man vakler i troen kan man ta en titt på denne :

Det kommer forresten en lengre artikkel om Jonas Einarsson og Radforsk-selskapene i Finansavisen i morgen,

9 Likes

Når det blir gjort som case at Sbanken endrer belåning av PCIB over natta og at dette påvirker kursen blir man faktisk litt overveldet. Så kan det jo faktisk være at det er en tullete påstand, og det håper jeg da virkelig.

Må nesten le litt når jeg leser om alle som “driter i kurse” - “jeg sitter long”- " kurs i fra dag til dag spiller ingen rolle " osv osv og så kommer den ene etter den andre med positive oppsummeringer og gjentakelse av fantastiske resultat og avtale like om hjørnet osv for å trøste seg selv og andre på forumet.
Jeg er på børs for å tjene penger og blir i dårlig humør når jeg taper mange hundre k dag etter dag på samme måte som jeg smiler i fra øre til øre på positive dager.
Synes på ingen måte det er “greit” at vi har ramla 30% men vet jo at børsen funker slik. Det jeg blir mest “sur” for er at en flokk “smådjevler” med små poster er dem som bestemmer min formue.
Har dessverre ikke ledig kapital men synes det er litt merkelig at vi ikke har mer “støttekjøp” på dagens nivå.( men det spiller vel null rolle den dagen AZ signerer avtale ? )

4 Likes

Jeg tror ikke noen driter i kursen. Alle er mest happy når det stiger. Men det gjelder å innse at vi er på børs. Der går det opp og ned. Det må man ta hensyn til når man kjøper. Man må ha baller til å klare motbakker. Det er derfor jeg ikke har kjøpt mer. Men nå frister det igjen.

6 Likes

Der er nok mange som kikker på PCIb og tenker ligg i ro , ligg i ro, skal kjøpe snart…

Hvorfor tror eg det…
Jo, eg har det likedan med PHO, ligg i ro, eg solgte tross alt på 55-60, og skal gjerne inn igjen :joy: dog ser eg det blir dyrt…

Likedan kan det bli her om du sitter på gjerdet, brått er toget kjørt .

god helg med aksjonærer :slightly_smiling_face:

8 Likes

Leste litt på patentet og kan ikke skjønne annet enn det blir avtale av et eller annet slag.

14 Likes


5 Likes

Updated January 28, 2020 03:05 p.m. EST

Utklipp

Mr. Bourla iden­ti­fied gene ther­a­pies as a Pfizer pri­or­ity. “They are very, very cru­cial for us,” he said. “We be­lieve they are the fu­ture of sci­ence right now.”

He added that the com­pany con­tin­ues to look for small and mid­size deals for drugs in mid-to-late-stage de­vel­op­ment to com­ple­ment its lab­o­ra­tory deals, but any­thing larger could be de­struc­tive to its strat­egy.

@wsj.com

mRNA og fimaNac er hot! AstraZeneca skjønner hvor hot?! Mulig deal med AZ og PCI Biotech må i sum vise at teknologien verdsettes høyt som i andre mRNA dealer som snøffelen lagde oversikt over.

Go figure hva et selskap med avsluttende fase chem, fimavacc og fimaNac samarbeid ville ha vært priset til i USA! Og med visshet om at big pharma vurderer kommersiell avtale med biotek mygg! Vil tro en slik verdivurdering i en USA biotek klynge ville vært enormt mye friskere enn dagens verdivurdering.

7 Likes

Apropos dette.

Usikker på om børsnotering av PCIB i USA har vært diskutert her. Ville ikke dette vært noe som bidro til å synliggjøre verdiene i selskapet? Er dette et spørsmål som noen gang har blitt stilt til selskapet (evt til Einarsson)?

1 Like

Usikker, men EN ting mener jeg er sikkert. Hvis det kommer en kommersiell avtale blir det kjent internasjonalt. Da blir det internasjonal prising! Derfor mener jeg det er lite hensiktsmessig å være notert på eksempelvis Nasdaq USA. Prisingen av biotekselskaper skyter i været med kommersielle avtaler.

Men akkurat nå KAN det virke som verdsettelsen av PCI Biotech henger langt bak biotek verdsettelse i USA (eller andre internasjonale Biotech klynger). Oppgangen blir dess større her hjemme når biotek plutselig skal prises internasjonalt etter kommersielle avtaler.

4 Likes

Det snakkes mye om AZ og en avtale. Jeg er selv en av dem som har stor tro på en avtale innen utgangen av Juni.

Samtidig snakkes det også om STORE penger og en reprising av uante dimensjoner da en avtale vil gjøre pcib kjent i verden.

Hva skjedde med PHO etter avtalen 01-07-2019 med Asieris? Dagen før meldingen om avtalen med Asieris closa PHO på 42,95 NOK og dagen meldingen kom closa den på 53,90. Fin oppgang på nesten 30%.

Nå ligger aksjen på 85 NOK som da er en oppgang på 100% på 7,5 mnd etter avtalen.

Slik jeg tyder mange av innleggene her forventer man en mye større oppgang for pcib hvis en avtale skulle komme så er vi kanskje litt urealistiske i forhold til hvor mye en slik avtale vil kunne si for kursen?

3 Likes

Depends on the figures :slightly_smiling_face:

3 Likes

Antar en avtale innen mRNA (hvis tilsvarende som snøffelen sin oversikt) vil gi langt større muligheter for up front, royalties, milestones osv. Jeg spekulerer også om AZ gitt suksess med teknologien vil ha eierandel i nytt JV selskap eller i PCI Biotech enten umiddelbart ved kommersiell avtale eller noe senere. Enormt utfallsrom selvsagt.

Photocure og PCI Biotech operer i vidt forskjellig bransjer og Biotech? mRNA prising er eksempelvis i en egen liga i Biotech?

Ser en det som skjedde i egen hage med Algeta gikk kursen fra 30 til cirka 400kr på svært kort tid etter kommersiell avtale. Det er nærmere Biotech eksempel og PCI Biotech?

Hvis en biotek mygg som PCI Biotech får en kommersiell avtale med top 10 big pharma som AZ er det kanskje det største som har skjedd i norsk biotek noensinne!

Greit å ha i bakhodet følgende når det gjøres verdivurdering av PCI Biotech:

RELEASE fimachem ggk er referert til som en blockbuster (dvs. med salgsmuligheter på over en milliard dollar) og det er denne studien som danner grunnlaget for Arctic Securities sitt kursmål på 78kr.

Tilnærmet 0 gitt verdi per nu på Nac og Vacc.

8 Likes