Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Beste botemiddelet mot ekkokammertilstander er slike innlegg som tester muligheten for å helle malurt ned i det ellers gullforgylte begeret. Kudos :+1:

Stort sett den enkleste sak i verden å være negativ😅

Men klart det er viktig forsøke forstå utvikling og muligheter. Men dess viktigere med fakta for å underbygge det å helle malurt ned i gullforgylt beger👍

2 Likes

Det store spørsmålet er hvor mye er en eksklusiv Nac avtale verdt ? Men når de mener eksklusiv avtale, mener de vel i praksis kjøp av Nac ?

2 Likes

Viser seg oftest overraskende vanskelig å innta rollen som en saklig djevelens advokat. Stort sett troll som tar seg av den negative vinklingen når den store majoritet er så (rettmessig) positiv til caset som tilfellet er med PCIB. Ekkokamre er destruktivt for intellektet og skaper alt for lett en falsk virkelighet.

9 Likes

Enig og når det gleder forsøke å forstå mulig mRNA avtale og dets verdier hva er da mer naturlig enn å se på oversikten over mRNA dealer som er etablert senere tid (oversikt snøffelen i tråden). All den tid fimaNac som AZ har samarbeidet om faktisk er mRNA.

Når det gjelder fimachem er det mye godt grunnlag i Arctic sec sin analyse!

Fimavacc er mer i det blå og prises til tilnærmet null. Gitt at også de beste innen feltet i Leiden har gitt sitt stempel på dette er det noe underlig synes jeg at dette området per nu ikke er tillagt verdi. Samtidig vil det bildet kunne endre seg raskt gitt avtaler mm.

Igjen at så og si alle BP har utfordringer med delivery og siste uttalelse 28 Jan i år fra nok et BP er det langt fra rart at det spekuleres i solid oppgang for PCI Biotech gitt delivery teknologi avtale.

«Mr. Bourla iden­ti­fied gene ther­a­pies as a Pfizer pri­or­ity. “They are very, very cru­cial for us,” he said. “We be­lieve they are the fu­ture of sci­ence right now.”

He added that the com­pany con­tin­ues to look for small and mid­size deals for drugs in mid-to-late-stage de­vel­op­ment to com­ple­ment its lab­o­ra­tory deals, but any­thing larger could be de­struc­tive to its strat­egy.»

Er det virkelig slik at AZ hvis de er interessert i avtale med PCIB får gå alene over målstreken uten konkurranse med å få den endelig signaturen på en avtale? Mest nærliggende er å se til eksisterende forskningssamarbeid som Biontech. Mindre sannsynlig med konkurranse fra Pfizer. Men at en delivery teknologi er det som vil kunne løse den store utfordringen for big pharma innen mRNA ser det ut til at det ikke er tvil om. Er det rart milliardene i slike avtaler da sitter løst gitt de lovende pipeline BP allerede har innen mRNA!!!Så kan det spekuleres i avtale verdier for PCI Biotech. Jeg vet ikke og kan ikke biotek og må da se til siste avtaler mRNA. Og gjør en det, blir en ikke mindre optimistisk på mulig avtaleverdier for PCI Biotech.

6 Likes

Mange spekk om pris/nivå og det er jo forståelig. At vi får avtale i en eller annen form med AZ tror jeg 99,9% sikkert. Dem ville ikke bruke 6 uker for å takke nei så problemet gjelder nok hvor mye penger dem vil verdsette vår teknologi til.
Er PCIB sin teknologi så unik som man får inntrykk av her på forumet så blir prisen astronomisk men kan vi være sikker på at det ikke er andre som har noe tilsvarende? Prinsippet er jo kjent så vi må anta at andre satser enormt for å oppnå tilsvarende eller tom. finne på noe som er enda bedre? Tror det er en solid fordel for oss at en ev avtale kommer på bordet så fort som f…
Veldig usikker på hvor grensen for “patentet” ligger. Hvor nære kan man komme uten at det er kopi?
Bamse
Har du fått litt tvil i blikket iom. at du ikke fortsetter å kjøpe? Har en legekompis som kjøper alt han makter for hver lønning og han er ikke lei seg over kursnivået.( tror han er opp mot 70k nå)

8 Likes

Arve, jeg er sikrere på PCIB enn noengang før. Årsaken til at jeg ikke har kjøpt mer er ikke at jeg tviler på PCIB men at jeg må være sikker på at jeg har mage og baller til å tåle svingninger. (Har 110K)
Det blir jo noen kroner opp og ned hver dag.
Nå som kursen har kommet ned og vi er en måned nærmere avtaler kjenner jeg igjen på fristelsen til å kjøpe mer.
Jeg må bare forsikre meg om at jeg aldri skal føle trang til å selge. Jeg vil ha 1000kr++
(Jeg har også utsatt kjøp pga corona)
Jeg trader ikke. Har mer enn nok erfaring med Murphy`s lov. Hadde jeg solgt litt ville det garantert dukket opp en avtale rett etter salget. Her skal det bare akkumuleres. For hver aksje jeg kjøper eier jeg en større andel av bedriften.
P.S
Jeg tror melding om partner i Asia kommer veldig snart. De som så webcasten med Pål F. i Arctic vet hva som skjer da :blush:

11 Likes

Lett å vurdere endrede strategier når kursen faller. Skulle jeg solgt noe, er det kun fordi jeg har tro på lavere kurs og flere aksjer😊
Men det største problemet er at en har såååååå knalltro på at PCIB skal lykkes (ifra 0 til 24 mnd) at å selge å vente/trade aksjen krever masse masse energi, jeg ikke har i en hektisk hverdag… :blush:
Setter vi kursen i et perspektiv, så er den helt råå, hvis man ser kun et kvartal om gangen…
MEN DET BESTE…
PCIB har kun kommet med gode meldinger, de bygger “sten for sten” og alle plattformer ser ut til å levere til suksess :blush:
Om corona eller et par mnd forsinkelser skulle lage et par humper i veien til suksess… Hva så?
Sitter man med 5 sifret aksjer i PCIB og ser max 2-3 år frem, så er sannsynligheten til å fått endret livet sitt ang økonomi helt råå…
Som flere dedikerte skribenter har skrevet før:
“once in a lifetime opportunity”

11 Likes

Håper virkelig du treffer med kursmålet ditt men jeg tror ikke vi lander der oppe. Vi blir jo steinrike om vi får halvparten.
Jeg prøvde å trade litt tidligere og solgte 10k på 63 og det var tabbe. Kjøpte tilbake den 10-ern på 78 så det ble en kostbar lærepenge.

1000kr er under 40mrd. i selskapsverdi. Jeg mener vi ikke kan unngå å komme dit hvis leveringsteknologien virker, og det gjør den.
Husk at markedet ikke bryr seg om hvor rike vi blir.

16 Likes

Mange er redd for at kursen vil falle til langt ned på 30-tallet uten nyheter frem til juli. Kan man ikke heller anta at forventninger om en avtale vil øke i stigende takt når man nærmer seg og at man dermed får en naturlig fin oppsving fra mai og utover om avtalen ikke er på plass innen den tid?

16 Likes

Det er ikke så mange som blir steinrike , topp 50 sitter jo på 53% , resten deles på 3200 til :wink:

Sagt litt humoristisk :wink:

4 Likes

Så lenge det blir meg og et par andre jeg kjenner, som faller i kategorien “steinrike” er jeg fornøyd​:blush::joy::smiling_face_with_three_hearts:
Det er PCIB aksjonærene vell undt etter flere år med “risikosport” :blush:

3 Likes

Håper du blir steinrik, Chilli.
Det som er 100% garantert er i alle fall at man ikke blir rik av PCIB uten å kjøpe aksjer.
Man blir heller ikke rik av lønnet arbeid. Man må ta risiko i tillegg.
Risikoen i PCIB er at ingen ønsker cellegift som virker 50* bedre eller vaksiner som virker 8*bedre etc etc.
Selvsagt er det alltid risiko på børs, men her tror jeg vi er på sporet av noe

11 Likes

Mange som kan få forandret sin økonomi hvis avtaler begynner å ramle inn, selv med et lite antall aksjer. Tenk f. eks en student som satset 25.000 og kjøpte 1.000 aksjer sist høst. Selv om vi halverer bamses kursmål vil studenten på et tidspunkt kunne realisere en halv million. Det er mye penger for en student.

7 Likes

Moderna up 16% on positive comments on vaccine platform

Feb. 7, 2020 3:52 PM ET|About: Moderna, Inc. (MRNA)|By: Douglas W. House, SA News Editor

Investors are maintaining their enthusiasm with coronavirus-related stocks, driving Moderna (MRNA +15.6%) up on almost triple normal volume. At a news conference today, a U.S. health official stated that there have been no “glitches” in development to date with the company’s investigational coronavirus vaccine (company is working with NIH).

Two weeks ago, it announced funding from a public-private coalition to support the manufacture of the vaccine.

Update : The official stated that the vaccine could be ready for a Phase 1 study in 2 1/2 months.

4 Likes

Intervju vedrørende vanskelighetene med delivery innen mRNA (fimaNAc).

Greit å få satt lys på det vi hevder av uhildet hold.

DELIVERY er problemet for å få mRNA til å fungere og vi sitter på en stor bidragsyter innen dette feltet.
Kanskje den største.

lykke til

13 Likes

Det hadde vart noe om Ultimovacs med bare 50% mål oppnåelse (ish 20% bedre enn dagens respons) tar igjen kontakt med PCIB. Eller PCIB kan starte sitt egn Melanoma study.

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-Company-presentation-June-2018.pdf side.20
Therapeutic fimaVACC vaccination with OVA in animal tumour model (B16-OVA melanoma/OT-1)

4 Likes

Jeg håper at jeg er med i den kategorien da jeg er student og har 2.200 akjer :joy:

4 Likes

Da kan du nok le hele veien til Lånekassen etterhvert :wink:

2 Likes