Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Til din trøst kan jeg betrygge deg med at jeg ikke har fremsatt noen teori. En teori er en hypotese som er så grundig testet, og har blitt bekreftet tilstrekkelig til at den kan benyttes som grunnlag for nye hypoteser.

Det jeg fremsatte var kun et alternativ til rådende oppfatning her inne. En konkurrerende hypotese i beste fall :grinning:

2 Likes

Så poenget ditt er at utfallet ikke er gitt og at det er to mulige utfall? Captain Obvious.

Men hva tror du utfallet blir og hvorfor?

2 Likes

Nice try Aksjesnila, nice try, da får vi kalle dine skriverier en hypotese da :slightly_smiling_face:

4 Likes

Nei, poenget var at det ikke er åpenbart at det ene utfallet er sikrere enn det andre. Ser forøvrig at du driver å deler ut klovnefjes til innlegg som ikke passer agendaen din, så dermed slipper du flere svar fra meg…

2 Likes

Enkel tankegang…
Tolker du signalene positivt ifra AZ, kjøp og behold aksjer🥰
Tolker du de negativt… Ikke kjøp aksjer eller selg :scream:
Engasjerer man seg veldig rundt PCIB og spekulerer alt/mye mot den negative siden pdd… Er min påstand at man har en agenda, og det er å spre usikkerhet😉

4 Likes

Fin måte å lure seg unna å svare :wink: Respekt.

1 Like

Når Jonas sier; «jeg misunner ikke de som sitter med de avtalene og tråkler dette sammen», ligger det selvsagt ingen garantier innbakt i hva resultatet vil bli.

Derfor synes jeg enkelte, for lett drar konklusjoner på sviktende grunnlag, noe som ender i sure oppstøt.
Greit at en innser at en nødvendigvis ikke har rett, i enhver sammenheng.

3 Likes

Alle som driver med aksjer og har gjort det noen år, vet at det ikke finnes garantier i dette gamet. Vi fleste har også bommet på flere case oppigjennom tiden, noe man ser i ettertid… Tid er og en gjentagende bom i markedet, da spesielt biotec… Vi vet også at det er muligheter for en negativ nyhet når det gjelder AZ. Men i diskusjonen over her sidestilles det 50/50, og det er for meg useriøs spekulasjon.
Uttalelsen til Jonas er selvfølgelig ingen garanti for at det forhandles, men den er soleklar en mer positiv uttalelse som trigger en spekulasjon i den retning, + at børsmelding også forteller om vurderinger rundt PCIB ifra AZ, så når man vet alt som har blitt sakt, lest og hørt, så er det mer naturlig at det spekuleres at de nå sitter i forhandlinger… Dette tar normalt flere mnd i eks industrien, så da er det naturlig at dette også tar lang tid i biotec verdenen… Men ønsker man fortgang, finnes det trots alt mange timer i døgnet, så svar kan foreligge mandag som en vakker dag i Mai :blush:

8 Likes

Alt henger sammen med alt. Utvidelsen, ordlyden i alt av relevante uttalelser fra ledelsen, det lange samarbeidet, deadline som betyr avklaring innen en begrenset tidsperiode uten at det pdd har fremkommet et nei, særs gode resultater og slik kunne man fortsatt. Alt som peker i én retning. Husker aldri helt ordtaket, men når noe galer som en hane og ser ut som en hane så er det en hane.

En liten mygg er i besittelse av gull og en tilsvarende kjempe mangler gullet, men har midlene som kreves. Når man samtidig har gode grunner til å anta at det foregår forhandlinger mellom myggen og kjempen. Ingen mørke skyer så langt øyet kan se, men med visshet om at ting tar tid. Gir det mening å tro at det ender opp med no deal når alle synlige tegn peker i motsatt retning?

(sa alltid når jeg var liten at ingen ting er sikkert og har ikke forandret mening en del tiår senere)

9 Likes

https://finansavisen.no/lordag/profil/2020/02/07/7495286/jonas-einarsson-har-gjort-1-million-kroner-til-1-milliard.-men-han-vil-ikke-ha-honorar.

7 Likes
  • La oss anta at sjansen for avtale med AZ bare er 50%.
  • Det samme med partner i Asia (50%)
  • Vaksineavtaler (50%).
  • Godkjenning GGK (50%)

Da blir sannsynligheten for at ingen av disse inntreffer (1/2) * (1/2) * (1/2) * (1/2) = 1/16 = 6%
Sannsynligheten for at minst en av dem slår til er således 15/16 = 94%
Dette er selvsagt bare en illustrasjon, men hvor får man bedre odds på børs ?
(Enda bedre blir oddsen hvis sjansene er større enn 50%, noe jeg tror)

16 Likes

Bra jobb Einarsson !! Det lover en god uke for biotek tenker jeg.
PCIB har blitt anerkjent av Radforsk som viktig del av sine investeringer.

18 Likes

Mitt syn er det samme, men at det er meget stor sannsynlighet for et samarbeid videre og en avtale. Det baserer jeg på 3 skriftlige uttalelser som underbyggges av muntlige uttalelser fra CEO.

Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising in the oncology area. Now, they wish to see if the same technology can work in other disease areas. The pre-clinical collaboration agreement between PCI Biotech and Astra Zeneca lasts until the end of 2019 and the following 6 months will be used to evaluate the potential for further collaboration.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, had the following to say about the collaboration:

“Ensuring sufficient intracellular delivery of nucleic acid therapeutics is a major hurdle to realise the vast therapeutic potential of this drug class. We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

Oslo Cancer Cluster – 29 Nov 19

PCI Biotech works with Astra Zeneca

PCI Biotech reveals they have been collaborating with Astra Zeneca since 2015. Our member PCI Biotech grabbed the opportunity during their third quarter report this week to announce who their mystery collaboration partner since 2015 has been. The…

Fra meldingen:

The scope has been expanded to evaluate if synergies established in oncology are transferrable to additional disease areas – further collaboration to be evaluated in 1H 2020.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-third-quarter-2019-results/

(Synergi betyr samspill mellom flere faktorer som forsterker hverandre slik at den kombinerte effekten blir større enn summen av de enkelte faktorenes bidrag.

https://snl.no/synergi )

Må si meg enig med @JAXI at det er meget stor sannsynlighet for avtale i en eller annen form. Her har man tre utsagn gitt markedet skriftlig, formulert ulikt. For min egen del tre sterke indikatorer på positivt utfall.

22 Likes

Verdt og legge merke til. er at PW sier PARTNERS. Altsaa flertall…Det lukter det fugl av. Det ser ut som han forventer mer en en avtale fra dagens fimaNac partnere.

4 Likes

Lurer på hva som har skjedd på Stockaolics fra i går til i dag etter at jeg la ut en lenke om Nac ? Over 1200 som har klikket inn.

https://stockaholics.net/forums/international-stock-markets.7/

21 Likes

Dersom dataene/resultatene innen fimaNAc er dårlige så langt , hvorfor:

-Pågår samarbeidet aktivt med alle de andre samarbeidspartnerene fortsatt?

-ansetter AZ personel innen dette området mens forhandlinger pågår?

-Lar AZ seg “presse” til å oppgi sin indentitet? / godta tidsplan videre etter PCIB’s ønske?

-oppretholde det aktive samarbeidet i mere enn 4 år?

-gå med på å publisere resultatene?


Virker det i et av forretningsområdene så virker det med all sansynlighet i de andre også.
Dette pga det er samme prosess men forskjellige sykdomsområder.

Synes spørsmålet over her er helt greit.
Mere eller mindre så farges vi jo alle av investeringsvalgene våre.
Og ikke rart at noen reagerer på fremstillingen av PCIB og posiviteten vist selskapet men slik er det blitt.
Selskapet har levert og fortjener positiv omtale.

Innen området fimaNAc (mRNA delivery) har både PCIB’s ledelse og AZ bekreftet meget gode resultater og da er de gode.
Dersom ikke så venter en varm og koselig celle hvor ledelsen må sone.
Meget strenge regler hær så det å tro at ledelsen guider løgn har jeg null tro på.


http://pcibiotech.no/pci-biotech-announces-preliminary-outcome-of-meetings-with-ema-and-fda-for-development-of-fimaporfin-in-inoperable-cholangiocarcinoma/


lykke til

11 Likes

Ser at debatten går på avtale eller ikke men det finnes alternative løsninger som ikke diskuteres her .Dette kan være fortsatt samarbeide med en økonomisk avtale ( fordelingsnøkkel av fremtidige inntekter).AZ slipper å hoste opp mange milliarder og reduserer risikoen betydelig. PCIB får ikke den store kaka i en slump men solide inntekter over mange år og vil kunne bli en av børsens beste utbytteaksje. 5-10 kr utbytte pr år ville jo være en rimelig sum å tippe?

1 Like

Det er vel varianter av en avtale lik den du skisserer de fleste mener er realistisk Arve. En avtale om kjøp av hele Nac (full eksklusivitet) er en mulighet, men en avtale med en god upfront, milestones og royalties er det mest vanlige.

3 Likes

Hvordan ser du for deg at en avtale om royalties skal bli? FimaNAC er ikke et ferdig produkt. Skal man da ha royalties i produkter som bruker NAC-teknologien?

2 Likes

Det handler vel kanskje også om konkuranse fra andre aktører og selvsagt pris for fimaNAc.
AZ har hatt over fire år med pci teknologien og det er vel heller skjelden kost for et BP selskap å være så oppegående på hva de får ved eventuelt kjøp.

Så det hele koker vel ned til hvor mye AZ ønsker å overta teknologien og om de i denne situasjonen har konkurenter som kan legge in bud.

PW har endret væremåte og jeg ville ikke bli overrasket om biontech med partner har trukket købillett.

spekulasjoner selvsagt

8 Likes