Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ser den Andy, ikke lett å definere og regne på royalties her. Det må være hvis bruksområdet er snevret inn til bruk ved delivery av medisin mot en eller to indikasjoner. Ut fra meldingen i november kan det tyde på at de tenker bredere enn som så :+1:

3 Likes

Jeg ser det diskuteres belåning litt høyere opp i tråden her.
Jeg synes belåning av aksjer kanskje får litt ufortjent «dårlig rykte», men det er ekstremt viktig å bruke det på en forsvarlig måte.

Jeg har selv belåning, og for meg har det, hittil, vært en meget god strategi.
Jeg har snart firedoblet egenkapitalen min på grunn av belåning av aksjer. Uten belåning ville det vært umulig å oppnå dette, uten en helt annen risiko/strategi.

Jeg vil dog ikke anbefale belåning til nybegynnere.
Det krever en viss erfaring. Det krever disiplin. Det krever kontroll, og at man er veldig hands on og følger markedet ekstremt tett.

Mitt råd er at man, som med det meste annet i livet, benytter det med måte.
Alt med måte. :slightly_smiling_face:

Belåning kan være en fin måte å maksimere avkastningen, men ikke lån mer enn du tåler å tape.
Dersom markedet krakker og børsen åpner ned 50% i morgen, så taper jeg mesteparten av egenkapitalen min, men jeg blir ikke sittende med gjeld.

Det er viktig å ikke sette seg i en posisjon hvor man blir nødt til å selge når aksjekursen synker og prøve å kjøpe når kursen stiger igjen.
Det blir en ond sirkel hvor man mest sannsynlig kommer tapende ut av det. Det er viktig å sørge for at man selv, og ikke banken, bestemmer over egen portefølje.

15 Likes

Att fimaporfin är testat på människor i head & neck, gallgång och i friska frivilliga i Vacc-sudien med lindriga biverkningar och med väldigt bra resultat i alla tre formaten lär ju inte göra AZ mindre sugna att överföra sina terapier där det uppnår synergier, från djur till människa med hjälp av fimaNAc när det tidigare visat sig fungera bra med fimaporfin i andra människostudier.

Hade varit lite annat läge om de skulle köra igång sina mRNA studier med ett leveransteknologin som man inte visste någonting om hur den fungerade i människor.

9 Likes

Ser ikke bort ifra at AZ kjøper 51% av Pcib.

10 Likes

Hva om man tenkte et scenario der hver av dagens akskeeiere betale inn til Pcib 5000,- . Og 1 av 5 akskjeeiere var interessert i dette, for at Pcib skulle fortsette forskningen?
Det hadde jo blitt nok til et par års videre forskning uten samarbeidspartnere.
Det jeg mener er at det skal ikke så mye penger til for at Pcib kan forske ferdig det meste av svarene de allerede har gode resultater på.

Tviler på joint venture.

Har også hatt belåning/giring til tider. Spesielt når ting har vært svinbillig. Når siste rest fra «treskofolket» gikk ut, var et slikt eksempel på ufattelig billige aksjer.
Er opp ca 500% siden 2015.

Edit
Vi nærmer oss igjen veldig billige nivåer i Pcib nå :smiley:
Et Corona-krakk kan gi veldig fine innganger. Pcib er fullfinansiert og kan komme med bombenyheter når som helst.

Synd mange av oss ikke har ledig kapital ved eventuelt krakk. Hadde vert pyton for min del.

1 Like

Vi nærmer oss også flere tiårs forskning-slutt. Og eventuelt oppkjøp/samarbeid med større krefter.
Og vi nærmer oss hjelp til sykdomsrammede, på et helt annet nivå enn tidligere.
Dette går veien.

4 Likes

det vi vet er at det rundt sommeren 2019 ble gjort ett gjennombrudd med AZ ref.PW og at det oppgraderte patentet innen NAc sier at vi har oppnådd en effekt opptil 50X på levering av mRNA molekyler in Vivo, altså i levende organismer (mus)

PW har oxo sagt at vi er på en måte er ved veis ende da PCI teknologien sitt potensiale er bevist og som tidligere nevnt vi har funnet den ABSOLUTT OPTIMALE måten å levere mRNA med PCI på
Så at man nå i høst la press på AZ er helt forstålig gitt de gode resultatene innen onkologi in vivo!
"Du er jo ikke dum!" ref. Ronny.S


In the coming years, Walday expects to see PCI technology in use across different
disciplines. “ It will be more like precision medicine, more than just a drug delivered for one indication.”

At AZ i disse dager ansetter personell innen delivery avdelingen og har en klausul på at NAc dataene som er oppnådd med PCIB ikke blir offentliggjort før en evnt. avtale foreligger (vi har jo tross alt 5 andre samarbeispartnere innen NAc og da først og fremst BioNTech), samt at AZ nå før nyttår testet NAc teknologien oxo i andre sykdommer enn kreft sier meg at interessen er skyHØY!! :wink:

28 Likes

Jeg tenker litt på alle pasientene som kan få en VESENTLIG mer effektiv behandling takket være PCIB sin “metode/teknologi/patent” eller hva som er mest dekkende?
Haster det ikke med å komme i gang?
Er ikke dette viktigere enn penger og pris? Om dem kommer i gang og vi får bekreftet at ting virker som forventet eller ikke så kan dem sikkert finne den riktige prisen ut i fra resultatene. Jeg er realist og liker at ting skjer.

4 Likes

poenget er vel at en NAc avtale er meget komplisert å forhandle og det er derfor det er satt av opptil 6mnd. til dette, tenker jeg.

Først skal AZ finne de indikasjonene der man tenker at man ønsker å bruke teknologien, så skal man ta stilling til eksklusivitet eller ikke med tanke på konkurranse.

Deretter skal man sette en verdi på teknologien målt mot inntjening.

Det at man gjorde testing mot andre sykdommer enn kreft nå før nyttår sier meg at de ønsker å sikre seg alle indikasjoner der de ser synergier.
De ønsker nok ikke å ha en ikke eksklusiv avtale på f.eks 3 onkologi indikasjoner oxo kommer BioNtech eller Roche og skriver avtale i de samme indikasjonene som AZ og kanskje oxo smeller til med en eksklusiv avtale inne f.eks diabetes måneden etter.

Har mer tro på eksklusive brede avtaler på flere områder eller full eksklusivitet/kjøp av hele NAc platformen.

Med full eksklusivitet vil den mest sannsynlig ha en meget høy upfront med enda høyere milestones. og gjerne med en opsjon som gir AZ forkjøpsrett til å kjøpe Nac platformen innen en fastsatt tidslinje, f.eks. juni 2022.

Ved kjøp av NAc platformen med tilhørende patent, kan AZ utlisensere teknologien videre i de indikasjonene de måtte ønske. i ett slikt scenario håper jeg at PCIB har en klausul i en evnt. salgsavtale som gir PCIB rettigheter når det kommer til videre utlisenseringer.
“det nye NAc patentet beskytter jo frem til 2039”

det er jo hær det må forhandles :handshake:

23 Likes

Kjøper AZ fimaNAc så kan sluttresultatet bli at når en ser tilbake om noen år så har videre utlisensiering fra AZ til andre interessenter (BP interessert i fimaNAc for å få mRNA til å virke ) så har de tjent store summer på denne fremgangsmåten og desuten full kontroll på hvem som skal få tilgang.

Slik holder de borte farlig konkuranse (via PCI-teknologien) og samtidig soper inn kapital fra det kommende store neste feltet for kreftbehandling via utlisensieringer.

AZ har sjansen til å komme i en helt rå maktposisjon innen mRNA.
Forutsetningen er selvsagt at PCI-teknologien er så enestående som vi tror (mRNA).

Seiler PCIB opp som en av de viktigste teknologiene innen vaksine + mRNA til behandling av corona-virus / influensa etc så blir jo det hele eventyrlig .
(spekulering selvsagt)

Tiden vil vise

lykke til

8 Likes

Hvordan er det med kursmålet på 78 kroner som ble satt i desember? Gjelder dette fortsatt?

1 Like

Analysen er ikke oppdatert nei.

1 Like

Ble vel sagt at den oppdateres kvartalsvis eller om det skulle skje noe ekstraordinært som påvirker prisingen.

2 Likes

«By overcoming biological barriers which have previously prevented drug delivery, we are now bringing new drug modalities, such as peptides, proteins, antisense oligonucleotides and mRNA, to the clinic»

Annette Bak
Head of Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

2018

Completed the initial build of the Advanced Drug Delivery department at AstraZeneca, to drive the delivery of new modalities across tissues barrier and to cells

2015

Advocated collaboration of pharmaceutical sciences with discovery to give rise to novel small molecule and peptide candidates

2009

Leadership in establishing the pharmaceutical co-crystal approach as a tractable solid form for small molecules.

https://mobile.twitter.com/astrazeneca

https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/stories/developing-the-next-generation-of-drug-delivery-technologies.html

6 Likes

Dette kursmålet tar ikke hensyn til en avtale om hele eller deler av FimaNac med et BF selskap.

2 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Kursmålet på 78 kr er stort sett verdi i firma Chen studien. Resten er Bonus.

3 Likes