Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det var den förste av 2k. Trengte penger Ultimo og risikospredning. Uvisst naar jeg gjentar övelsen.

Tilbakeblikk

“veldig godt resultat” (fimaCHEM)

7 Likes

PCI Biotech sin danske forskningspartner Bavarian Nordic er opp 71% siste år og kurs er per nu 237 danske kroner. Gledelig å se partnere ha suksess!

Vil gjerne at PCI Biotech går gjennom samarbeidene de per nu har med seks (hvis en tar med AZ) biotekselskap om noen dager.
Quarterly Report – Q4: 26.02.2020 (Presentation at Oslo Cancer Cluster Innovation Park)

Det er mulig mye som skal gjennomgås?! Kanskje stille spørsmål om dette under Q&A session.

Det kommer til å bli mange spørsmål uansett under Q&A om fimaNac, AstraZeneca og om flere big pharma har meldt seg på om fimaNac interessen under presentasjonen om noen dager vil jeg tro. Naturlig spørsmål er omkring Biontech (med dets BP i ryggen) stiller seg til AZ sitt framstøt om mulig kommersiell avtale. Hvis PCIB i det hele tatt kan si noe om det. I tillegg til alt det andre PCI Biotech har innen sine tre avdelinger.

Nå kan alt skje. Mulig det blir meldt kommersiell avtale i kvartalspresentasjonen og da blir det svart ut før Q&A session??? Blir mye spekulasjon nu, ikke unaturlig gitt så mye som PCI Biotech nu har av aktiviteter innen nær fremtid.

4 Likes

Er du ferdig alt eller har du tatt lunsj?

2 Likes

Har mer krutt :boxing_glove:

Venter litt og ser om det kommer et nytt «nedsig»

Edit. Nye 1200

2 Likes

Lover godt når du ser det legges ut noe solide salgsposter i det kursen er på vei oppover? Viktig for «noen» å holde kursen i leiet?

1 Like

Det er en ting vi maa ha i mente. Vaar leveringsteknologi virker. Medisinene blir levert inn i cellene. Det er ikke lenger noen tvil om dette.

Hva vi venter paa, er at vaare samarbeidspartnere skal lage medisiner som virker. Jeg tror noen av de er paa god vei til og gjoere, eller allerede har gjort dette. Og derfor er kurs takeoff, imminent.

Og hvis f.eks. Astra Zeneca ser at de faar det til med en medisin, saa ser de og at leveringen fungerer godt, hvor de da ganske sikkert sier til seg selv, vel da er det opp til oss hvor mange av vaare egne medisiner vi kan faa til og virke. Eller at de vet de kan lage flere varianter for andre sykdommer utformet fra samme formel som den som allerede fungerer.

Hvis ovenstaaende er riktig, er det dette som kan tale for at de kjoeper oss, fremfor og inngaa avtale. Det kommer paa hvor sikre de er pr. dags dato.

2 Likes

“klippe klippe” sa kjærringa. ( selgerne bestemmer hvor høyt dem vil ha kursen)

2 Likes

Uansett årsak. Kursen er det den er.

Anyway snart kvartalspresentasjon med oppdatering på rikets tilstand!

Plutselig alle selgere borte? Eller flere selgere😂

1 Like

Blir spennende med Q4 og hvor mye dem kan si om tingenes tilstand. Hadde smakt med en liten nyhet før den tid men det er muligens å strekke ønskelista litt langt?

1 Like

AZ kommer med sin Q4 allerede nå på fredag den 14, men de sier vel ikke noe der hvis ikke avtalen er klar.

6 Likes

Takk for den sjog. Det KAN være en naturlig arena for å fortelle om eventuelle nye avtaler, strategier og samarbeid for AstraZeneca selvsagt. Da skal jeg følge AZ med spenning på fredag.

Utvikling 1 år for AZ kurs er + 39%!
Utvikling 1 år for PCIB kurs er +116%.

Det er SOLID for big pharma og hva det betyr i økte milliard verdier for AZ.

6 Likes

PCIB ligger forresten noen tiører over Ultimovacs i øyeblikket. Kan bli spennende å se hvem som trekker det lengste strået fremover. Ihvertfall lett å sammenligne ettersom de nå har nøyaktig samme utgangspunkt.

1 Like

Vidt forskjellig biotek selskap etter hva jeg forstår.
PCI Biotech har en pipeline med indikasjon i avsluttende fase med mulighet for AA basert på interim resultater, 6 forskningssamarbeid med biotek selskap, plattform teknologi innen vacc, chem og Nac. Leveringsteknologi. Samtidig BP som vurderer kommersiell avtale.

Tror begge KAN være solide vinnere fremover.

1 Like

Alt i alt en bra dag :+1:
Bra sluttauksjon der de få som absolutt ville ut, kom seg ut.

Tipper vi er forbi bunnen i denne omgang. :chart_with_upwards_trend:

15 Likes

Håper du har rett. Vi har fått nok “bank” men fremdeles litt over 2 uker til Q4 og uten noe nytt før den tid så kan det bli tøft å holde nivået.
Jeg oppfatta Per slik at bl.a. partner Asia var en smal sak ( han sa det på en så uproblematisk måte). Hørtes ut som om dette nesten var i boks eller så oppfatta jeg situasjonen feil og at det han egentlig vektla var at dem “lett” kunne kjøre løpet der selv?
Er vel den nyheten som kommer først nå?

Hvor har du det ifra at PW har antydet at partner i Asia er en smal sak?!!

2 Likes

Hadde vi visst hvilken nyhet som kommer og når den kommer hadde dette vært lett Arve. Vi kan bli oppkjøpt i morgen eller neste uke, eller det kan være nyhetstørke i ukesvis.

1 Like

Dette er jo lite å bli stresset av. Akskjemanipulering er aksjemanipulering. Enten det er “markedet” eller manipulering.
Forskning , i tiår etter tiår, er forskning.
Nå nærmerer vi oss både svar og avtaler.

6 Likes

Jeg leser og hører så mye at jeg ikke husker om det var en av podcastene eller det det var samtalen med han ( husker ikke navnet) i fra Artic som lagde analysen og intervjuet Per ( gammel mann med dårlig husk-beklager det )