Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Han heter Pål Falck, uten at det navnet er så viktig :slight_smile:

Men jeg sliter med å forstå hvor du tar det ifra, for jeg har nok hørt, lest og sett det samme som deg. Likevel har jeg aldri opplevd at PW har omtalt partner i Asia som en smal sak, hverken indirekte eller direkte. Ei heller at det nesten er i boks. Ikke at han har vektlagt at de “lett” kunne kjøre det selv.

Det han har sagt er at de gjerne skulle ha hatt en partner, men at de ikke kan vente med å starte fordi man håper/venter på en partner.

Videre har han sagt at de ikke kommer til å kommersialisere i Asia selv. Han har også sagt at det ville vært en fordel med en partner på et tidlig stadium.

11 Likes

Dette var ifra 12.12 med DNB der PW blei spurt angående Asia partner og jeg oppfattet samme som deg Arve. Lytt tilbake så tror jeg nok at flere skjønner hva vi mener. Men det trenger jo ikke å stemme likevel, det var bare “måten” han sa det på.

Pcib ønsker at en eventuell Asia partner er med å plukke ut Asia siter til pivotal studiet, fordi de kjenner dette markedet best. For å få dette til og fremdeles overholde guiding på FPD i Asia så må en partner være nærliggende å melde

1 Like

Det er sikkert lurt å høre på hva han sier, ikke “måten” han sier det på.

Generelt er det ikke en smal sak å få partner eller avtaler, da hadde PCIB allerede hatt det innenfor FimaChem, FimaVacc og FimaNac.

Hvor har du det ifra at de må ha en partner for å få FPD i Asia før året er omme?

Å guide ut ifra en antagelse om et partnerskap ville vært hårreisende.

2 Likes

Puh - da er jeg bare 80% senil.

Sier ikke at FPD i Asia er avhengig av en Asia partner, men pcib ønsker at en eventuell asiapartner er med å velge ut sitene, for å få dette til må en eventuell partner nærme seg.

1 Like

Nei, det må det ikke.

Selv om de ønsker det, så vil de gi videre selv om en partner ikke skulle presentere seg.

Men at de foretrekker at en eventuell partner er med på dette? Ja.

Pcib har ikke bundet seg til en strategi, den er grei, hadde vært lite lurt.
Men OM pcib skal få til sitt primære ønske med Asia partner, som også er med å velge 10-15sites kombinert med FPD i Asia i H2-20… ja da må det nærme seg en partner.
Du må nesten lese hele innlegget

2 Likes

Da er jeg med :slight_smile:

Men da vil jeg påpeke at man ikke alltid får ønskene sine oppfylt :slight_smile:

Men bare for å være klar, jeg tror på partner i Asia, men at det skal være en smal sak eller må nærme er ikke tilfelle.

Det kan være nærme, det kan være langt unna. Det som er blitt uttalt er at det er interesse.

Det kan man legge hva man vil i, men jeg synes det er greit å operere med edruelighet.

Dette ble sagt i desember :

"I Asia vil ikke PCI Biotech kommersialisere teknologien selv, så selskapet trenger en kommersiell partner, sier Walday til TDN Direkt.

Walday mener det hadde vært en fordel å ha fått inn en kommersiell partner på et tidlig tidspunkt.

-Da kan partneren være med å vurdere hvilke siter som er viktige og vi kan benytte nettverket for å rekruttere siter, sier Walday.

Selskapet håper derfor å tiltrekke seg en partner, basert på de dataene de har fra fase 1-studien.

-Selv om vi ikke har et veldig stort datagrunnlag, så er resultatene fra fase 1-studien veldig lovende, fortsetter han.

Når det gjelder en potensiell kommersiell partner i Asia, sier Walday at de opplever interesse i markedet. For selskapet er det viktige at partneren har et kommersielt sterkt fotavtrykk innen onkologi og spesielt innenfor intervensjonell onkologi"

13 Likes

Interessant det som ble sagt av Øystein Soug i radium podcast 114 angående interessen for partnerakap fra kinesiske biotech-selskaper.
Han snakker om det etter ca 30 min. Kinesiske myndigheter har laget en strategi for å legge tilrette for 7 industrier i Kina, og biotech er en av de 7 industriene.

Kineserne har mistet mye av sin edge i å lage billige replica, siden andre land er blitt billigere, derfor ser de nå etter samarbeid med vestlige selskaper for å ta del i mer av det tradisjonelle markedet med nye medisiner. Og spesielt europeiske selskaper er interessante pga handelskrigen.

Etter skandalen med farlig morsmelkerstatning, har myndighetene i Kina endret reglene for hvordan medisiner skal godkjennes. Nå er det åpnet for godkjenninger av utenlandske medisiner, uten å måtte starte på nytt med fase1 osv. Verdt å høre. Gjør meg optimist for at det er stor interesse derfra for å inngå partnerskap og samarbeid med PCIB.

16 Likes

Moderna henter 500 mill USD til sin mRNA plattform

Moderna expects to use the net proceeds of the offering to fund clinical development and drug discovery in existing and new therapeutic areas; to fund further development of its mRNA technology platform and the creation of new modalities; and the remainder to fund working capital and other general corporate purposes.

Som vi vet har AZ og Moderna et samarbeid på mRNA…

Så PCIB har en link mot de to kanskje hotteste biotechselskapen i verden, BioNTech og Moderna.

Hyggelig upfront Moderna fikk da…

“Under the terms of the agreement, AstraZeneca will make an upfront payment of $240 million.”

28 Likes

Håper ledelsen i PCIB viser nødvendig forsiktighet i et eventuelt forhandlingscase med kinesere.
Det er vel ingen som er mer kjent for å stjele forretningshemmeligheter

2 Likes

PCIB har ett par veldig store eiere. De vet nok verdien paa hva de eier, og vil ikke gi ved doerene uansett. For det er aksjonaerene som bestemmer til syvende og sist.

Hadde haapet at folketrygdfondet ville komme paa banen, for vaar leveringsteknoligi har potensiale til og bli norges nye olje. Man kan bare tenke seg hvor store inntektene vil bli paa sikt, hvis PCIB sammen med RnA medisiner, alternativt fimaVacc tar knekken paa kreftsykdom etter kreftsykdom…

2 Likes

Ser Moderna bruker lipid Nanoparticle-teknologien som ifølge PCIB er underlegen fimaNac…
Er det endocytosen som er indikert til høyre.

15 Likes

Interessant dette @Investor , og tydelig at det er masse interesse for å bruke penger på mRNA blant investorene. Er jo ikke mange dagene siden Moderna inngikk samarbeid med CEPI på utvikling av mRNA-vaksine på coronaviruset.

Coronaviruset kan ga bidratt med å sette fokus på mRNA som løsning.

Påstod for noen uker siden at PCIBs teknologi burde bli enda mer attraktiv i disse coronavirus-tider, og aksjen å eie på OSE. Kursmessig har vel ikke det slått helt til, men dette viser at de profesjonelle investorene er villige.

All logikk skulle tilsi at AZ nå er mer interessert enn noen gang til å få til noe med PCI.

35 Likes

Moderna velger å bruke Lipid Nanoparticle teknologi, kan grunnen være at PCI Biotec sin løsning er mye dyrere å bruke?

Jeg har bare lest om behandlingskostnad for gallegangskreft, men da var det snakk om $100.000 per pasient. Vet noen hva behandling med fimaNAC vil koste?

De er iallefall ikke helt tilfreds med sin delivery-teknologi ennå ser det ut til:

" Overcoming Key Challenges

Using mRNA to create medicines is a complex undertaking and requires overcoming novel scientific and technical challenges. We need to get the mRNA into the targeted tissue and cells while evading the immune system. If the immune system is triggered, the resultant response may limit protein production and, thus, limit the therapeutic benefit of mRNA medicines. We also need ribosomes to think the mRNA was produced naturally, so they can accurately read the instructions to produce the right protein. And we need to ensure the cells express enough of the protein to have the desired therapeutic effect.

Our multidisciplinary platform teams work together closely to address these scientific and technical challenges. This intensive cross-functional collaboration has enabled us to advance key aspects of our platform and make significant strides to deliver mRNA medicines for patients."

9 Likes

Jeg er av den barnslige typen som følger kursen nesten hele dagen og i dag bli det litt spennende om den positive tendensen fra i går bringer oss opp på 60-tallet igjen?

5 Likes

De som tror på PCI Biotech sin teknologi behøver ikke å ha dårlig tid. Sten for sten.

Jeg er spent på om det kommer informasjon som sjog nevnte kommende fredag:
«AZ kommer med sin Q4 allerede nå på fredag den 14, men de sier vel ikke noe der hvis ikke avtalen er klar.»

1 Like