Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Tviler på at AZ vil kommentere PCIB i sin Q rapport. En ev avtale kommer nok som børsmelding i fra begge selskap. Alt annet er utenkelig.

3 Likes

Selvsagt og som jeg skrev:

Det KAN være en naturlig arena for å fortelle om eventuelle nye avtaler, strategier og samarbeid for AstraZeneca selvsagt. Da skal jeg følge AZ med spenning på fredag.

Likte for øvrig Snøffelen sin oversikt over Moderna og deres innhenting av midler. Viser hvor sterkt dette markedet er.

Oslo Cancer Cluster er tydelig stolte av teknologien og fremdriften til PCI Biotech:

February 2020

  • 14

Full-year and Q4 2019 Results

https://www.astrazeneca.com/investor-relations/events.html

4 Likes

Hadde passet fint med meldingen nå, kjeder meg :wink:

7 Likes

Du er ikke alene men akk nå er vel det en mager trøst. Hyggelig at det er kjøpere på banen og at kursen nå er videre opp? Da kan vi kjede oss med en litt mer hyggelig undertone.

2 Likes

Endpoint news sine kommentarer på Moderna Therapeutics sin pengeinnhenting, nyheten fra i går. Relevansen for PCIB er selvsagt hvordan mRNA vurderes i markedet om dagen, og at å hente penger til det virker å være lett.

13 Likes

En kan bare bli imponert av det Moderna holder på med…en annen liga enn det PCIB (og resten av norsk biotek) holder på med. I alle fall pengemessig…

2 Likes

Det nærmer seg kvartalsrapport, og jeg må innrømme at jeg er litt usikker på hva jeg skal forvente.

Hva tror dere det vil være fokus på rundt presentasjonen?

AZ

GGK innrullert og fremdrift.

Må innrømme at jeg er litt spent på akkurat dette punktet. Da vil jo spekulasjon bli til reell situasjon. Kan vel anta at vi vil få en status på forhandlingene da?

GGK innrullert ville vi vel anta kom i en børsmelding dersom det skulle være tilfellet? Eller vil det være naturlig å ta opp dette ved en kvartalsrapport?

Den kan vi heller ta på tråden: PCIB: Q4/2019 - utsikter og forventninger.

4 Likes

Systemic therapy for advanced cholangiocarcinoma

The role of systemic chemotherapy is evolving in patients with advanced cholangiocarcinoma. Although a benefit for chemotherapy over best supportive care has been suggested in one small randomized trial, no single chemotherapy agent or combination regimen consistently leads to objective tumor shrinkage, forestalls recurrent obstruction following palliative intervention, or extends survival beyond 8 to 15 months.

We prefer that patients enroll in clinical trials whenever possible. Off protocol, the optimal first-line regimen is not established.

https://www.uptodate.com/contents/systemic-therapy-for-advanced-cholangiocarcinoma#H18

På fundamentaltråden for PCIB har solo og jeg uttalt oss positivt om det medisinske gjennombruddet PCIB står bak. Noen tåler ikke dette. Flagger. Dette blir for DUMT

5 Likes

Det skjer neppe på grunn av positivitet, kan hende er det noen som mener at småprattråden er stedet for disse typer innlegg?

2 Likes

Magefølelsen sier at vi drar oss opp mot 65 i dag. Den er dog noe ustabil da jeg ligger med omgangssyken.

Tror det skal endel volum til for at det skjer. Volum over 62 er bra, under 59 er negativt slik jeg ser det nå.

Det er sikkert bare et vennlig hint om at dere to tilhører småprattråden. Fundamenttråden er vel for litt mer gjennomtenkte innlegg :blush:

Litt medisin, litt bomber og granater :smirk::

image

5 Likes

Flott med optimisme. Men det er noe som skurrer her. PCIBs teknologiske gjennombrudd viser seg ikke i interessen for aksjen. Den daglige omsetningen ligger for tiden noe under omsetningen i Bislett Kebab.
Det er fristende å si at de eneste som ikke skjønner seg på PCIB er alle andre…

1 Like

Det er godt du er positiv @solo !

Det å sette en verdi på et selskap som per dags dato er verdt 2,2mrd til 100 mrd. NOK og si at dette er helt uproblematisk har du jo all rett til, det er din subjektive mening. Men nå må man huske på at selskaper som har et godt produkt, ikke nødvendigvis er verdsatt deretter. Generelt i markedet, og spesielt i Biotech-verden er det utrolig mange faktorer som spiller inn. Altså, det er flere faktorer som spiller inn, der hver og en kan sette en stor stopper for PCIB og veien mot verdivurderingen din. Dette kan være alt fra ledelse, strategi, og faktorer i markedet som konkurrenter eller uforutsette situasjoner som preger selskapet…

Jeg tror ikke kostnadene for implementering av PCIB er den store flaskehalsen, men proof of concept, altså en sikkerhet på at dette vil fungere på mennesker. Er det mer effektivt med PCIB´s teknologi, vil inntektene dekke kostnadene relativt kjapt.

Det er mye forskning som gjenstår, og vi er i en tidlig fase på våre produkter. Hittil ser det nesten for godt ut til å være sant, og potensialet er enormt. Mange investorer sitter nok på gjerdet og følger tett på, og jeg tror ikke det skal mye til før flere hiver seg på ballen, så fort en “sikkerhet” kommer på banen. Vi har lav cash burn, gode resultater og spennende produkter. En avtale med AZ tror jeg absolutt er nok til å sette fyr på kursen!

10 Likes