Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

At dere gidder :weary:
På tide å fokusere på framtiden og ikke på gammel historie.
Skjønner ikke behovet for å skive innlegg etter innlegg, som i stor grad lignet det forrige en skrev.

Skjerpings !

4 Likes

Ref fundamentaltråden er jeg nå litt usikker på om jeg ønsker at kursen bare sakte skal krype oppover mot slutten av Q2 eller om det hadde vært mest “gøy” å våkne en dag til AZ melding og alle som har 5 siffra antall aksjer bare kan pensjonere seg :laughing::joy::laughing:

Blir det siste scenario blir det svarteper på flere…

14 Likes

From the paper

The focus of the review is on cancer treatment, even though PCI may also be applicable to the treatment of other diseases such as intracellular bacterial infections and rheumatoid arthritis.”

That pci is applicable to intercellular bacterial infections that is something we know. However the technology being applicable to rheumatoid arthritis is something new (at least for me). The versatility of the technology is astonishing … the story is getting better and better … too good to be true :fairy:‍♀

31 Likes

Ikke minst, så er det en HAUG med studier i Head & Neck med Durvalumab!

8 Likes

Florence?

Enig, du vet ikke. Ok, du er redd. Enig, lurt å skaffe penger før de trenger dem. Og kanskje historien forteller det du påstår. Men når fremtiden skal vurderes utifra situasjonen idag må du og jeg stole på de som vet hva som er situasjonen.

Når selskapet er så «dumme» at de ikke går for emisjon på høy kurs, hvorfor tolker du ikke det som veldig positivt?

7 Likes

Naar jeg snakket med PW for ti aar siden, regnet han med at fimaChem kan benyttes paa ca. 30 forskjellige kreftsykdommer. Etter den tid har vi laert at FimaVacc og fimaNac tilsammen kan benyttes paa enda fler kreftsykdommer. Saa tilkommer kanskje diabets, gikt, behandling av hjernesvulster, effektoekning paa antibiotika for morderbakterier, baade paa kjoettetende og andre, saa tilkommer mange virusssykdommer, og en rekke andre sykdommer vi ikke har oversikt over enda. Det kan dreie seg om alt fra HIV til lammelses sykdommer. ++++

Alt dette vet AZ…Og muligens resten av BP markedet…

Har skrevet om annerkjennelse i mange aar. Den maa vaere like tundt hjoernet i disse dager. Og naar den er paa plass, vil PCIB kursen ta av i rakettfart. Hold paa aksjene.

18 Likes

Pcib er en kommende rakett. :chart_with_upwards_trend:
Det er ingen tvil.

Spill kortene riktig! Man kan kun risikere å bli jævlig bemidlet, for å si det pent.

Ingen andre aksjer har samme potensial på OSE.

Endosomal realese/escape er på høyde med Birkeland/Eyde metoden i norsk sammenheng. Kan bli, og kommer til å bli.
Stå på utsiden??

25 Likes

At PCI-teknologien kan kombineres med Durvalumab er en besnærende tanke. OM AZ har interesse av Nac og Chem som du spekulerer i, @Snoeffelen, vil jeg gjerne slå et slag for Vacc:

Jeg siterer fra Årsrapporten:

Another promising way
forward in the development of therapeutic vaccines is to combine vaccination with other cancer
immunotherapy modalities such as checkpoint inhibitors (CPIs). There is a strong scientific rationale for combining CPIs with the fimaVACC technology: fimaVACC increases the number of T-cells induced by cancer vaccines while the CPIs prevent the tumour from evading the immune response. This potentially powerful combination could be summarised with a car analogy where the immune system is the engine, the vaccine is the fuel, the CPIs release the brakes, and fimaVACC is the turbocharger

Ikke en utenkelig tanke at AZ tenker å ta knekken på Keytruda og Opdivo og de andre ved å kombinere Durvalumab og fimaVacc og kreftvaksiner.

Eksempel her, en kombinasjon av en kreftvaksine og durvalumab. Men de trenger en turbo i form av fimaVacc for å få fart på dette og ta knekken på Keytruda mfl!

Jeg synes fimaVacc (sikkert av naturlige grunner) har kommet i skyggen av Nac og Chem i det siste. Men vi må ikke glemme at dette er en svært spennende teknologi som er klinisk validert, har en fantastisk fin patentbeskyttelse og er svært enkel i bruk gjennom dette geniale plasteret.

15-02-2020 22-50-37

27 Likes

Hvis AZ er svært interessert fimaVACC og fimaCHEM i tillegg til fimaNAC så kan det jo bli særdeles spennende hva AZ neste trekk blir.

33 Likes

Sikkert upopulært men jeg er uenig i dette utsagnet, det er alltid en sjanse for å bli tynt bemidlet i aksjer, uansett hvor stor tro man har :slight_smile:

16 Likes

Mildt sagt :yum:

AstraZeneca kjenner i så fall sin besøkelsestid. Innsikten i PCIBs teknologiplattform er allerede så godt og vidt utbredt (seinest ved den dagsferske artikkelen som @solvoll viste til igår) at jeg tviler sterkt på at AstraZenecas styre bruker en dag mer enn de trenger for å ta en beslutning.

Så bare for å gjenta meg sjøl; jeg vil stemme nei til hvilket som helst bud som AstraZeneca måtte sette fram. Tviler sterkt på at jeg i så fall vil være den eneste.

4 Likes

Jeg har også sagt man må være innforstått med at biotek er ganske binært når nyheter kommer. Derfor legger jeg ikke i mer enn jeg tør tape.

4 Likes

Dette blir selvsagt kun spekulasjoner fra min side, men dette «gjennombruddet» som AstraZeneca og PCIB (eller kun Walday?) påstår de hadde innen FimaNac-samarbeidet sommeren 2019.
Kan det være et aldri så lite spill for galleriet?

Kanskje AstraZeneca har hatt stor interesse av å avvente resultatene fra FimaChem for gallegangskreft med dobbel behandling og/eller resultatene fra FimaVacc-studien?

7 Likes

Inntil nå har jeg mht AZ’s interesse tenkt at den begrenser seg til FimaNac.

Artikkelen fra Journal of Clinical Medicine som @solvoll postet for halvannet døgn siden på fundamentaltråden er et knallsterkt vitnesbyrd og dokumentasjon på PCI-teknologiens positive virkning.

Magefølelsen min blir sterkere og sterkere på at AZ klasker til og kjøper hele ‘skiten’ med oppgjør i cash og AZ-aksjer.

Da er de i så fall dypt inne i due diligence nå.

16 Likes

Kanskje AZ kjører flere paralelle løp?

-FimaCHEM , forhandler om lisensiering av behandling av GGK i europa og US.
Ved denne fremgangsmåten så får de kanskje detaljert kunnskap om teknologien bak pågående studie samt Head&Neck situasjon i dag og fremgangsmåte i fremtiden samt alle andre fremtidige bruksområder innen CHEM.
PW har jo uttalt at partner i GGK må også ha evner , vilje og ambisjoner om å utvide pågående sykdomsområder til andre CHEM områder.

FimaVACC , her kan også AZ være aktiv og i forhandlinger?

FimaNAc , her er jo det hele opp i dagen og forhandlinger pågår med tidsbegrensning 1H20.

Dersom AZ er dypt involvert i PCI-platformene til PCIB så lurer jeg på om AZ prøver å time utspillet sitt til å bli iverksatt FØR resultatene foreligger på RELEASE-studien.
Dersom disse resultatene holder det vi tror denne teknologien er god for så vil vel dette medføre en voldsom publisitet og da blir vel kostnadene større for AZ skulle en tro?

Får håpe på stopp av kontrollarm av den uavhengige kontrollgruppen på etisk grunnlag i RELEASE studien på et tidelig stadie slik at resultatene på RELEASE blir meddelt markedet før AZ kommer med sitt utspill men det må jo bli før 1H20 så det betyr vel at AZ kan komme med sitt utspill (bud?) før resultatene blir kjent.

Lurer på hvor mange som er involvert i denne prosessen?

Kan bli en alvorlig sum AZ må ut med dersom de skal få kontroll på hele PCI-teknologien men så får de litt av et styrings-verktøy som kan gi en usedvanlig kontroll på markedet også da samt inntekter ved videre utlisensieringer til ikke-konkurenter.

13 Likes

abacus
Stemme nei uansett bud? Da har du nok/for mye- penger og er i mindretall så det holder men alle gjør jo som dem vil. Er da motivet at du ønsker å bygge et stort norsk selskap eller har du andre motiv.
plorimer
“Dypt inne i due diligence nå”? Trodde det dreide seg om økonomi-inntjening-underleverandører osv osv altså ren drift/verdi analyse.
Pcib sine potensielle verdier ligger jo i fremtidig inntjening og da er vurdering av marked/behov/muligheter og slike ting som betyr og da hjelper det lite å analysere Pcib i fra a-å?
Mulig jeg misforstod?
AZ kjenner oss gjennom samarbeid/resultat gjennom flere år så dem trenger ingen analyse men må heller også ta sine vurderinger ut i mot marked og potensiale. Alt dreier seg om penger her som i alle andre bransjer.

5 Likes

Kommer det et godt bud kommer de nok til å sikre seg majoriteten av aksjene, no problem. Bare se på DAT, der gikk det trått i starten men kjøpende selskap har nå snart 75 % av aksjene. Det holder, og vil noen sitte igjen som minoritetsaksjonærer sammen med en stor eier er det deres “problem” :slightly_smiling_face:

Vel, angående bud.

For noen år siden satt eg i et selskap som het mec. De falt fra 30 til 7var det vel,

Når kursen var på 10, så kom der bud på 12 og eg solgte.

Det ble så avvist og senere kom der nytt bud på 30. Men da var eg ute.

Så eg vil nok vurdere budstørrelse før en selger en eneste aksje…

8 Likes

Selvsagt, legg merke til at jeg skrev et GODT
bud :wink:

1 Like