Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

@arve1954

Kjekt å vite om due diligence innenfor den farmasøytiske industrien:

https://www.pharmamirror.com/common-pharma-interest/due-diligence-important-pharma-industry

Merk særskilt at nitid gjennomgang av et selskaps intellektuelle eiendom står svært sentralt i prosessen. Desto mer slik dersom et større selskap vurderer å sette fram et bud på et selskap i utviklingsfasen.

8 Likes

Pcib er heldigvis ikke funcom. Skambud blir det ikke. Dog er jeg en av dem som tror vi får avtale basert på funn, ikke oppkjøp

1 Like

Om det var Mediecult eller noe i den dur så var jeg også med på den “festen”.

Egentlig logisk ja. Takker for svar.

@Durable,

AstraZenecas hovedinteresse for PCIB ligger nok innenfor fimaNAc. Dette representerer det hotteste innenfor dagens legemiddelutvikling, og gigantene har sterke motiver for å stille konkurrentene i skyggen.

Det betyr imidlertid ikke at fimaVACC eller fimaCHEM er uinteressante /verdiløse for AstraZeneca, jf. innlegget fra @Snoeffelen ovenfor hvor PCIBs egen henvisning til kombinasjoner med checkpoint inhibitors trekkes fram.

5 Likes

Hvis ovenstaaende fra Solvoll og Plorimer og Ufo er korrekt, og AZ har penger til det, maa det vaere fristende og sikre seg vaar leveringsteknologi ved og kjoepe hele kaken, slik at ingen konkurenter kan ta del i den. Eller hvis i safall, lisensiere den ut, og tjene penger baade paa egen og konkurenters suksess. Hvor de vil oppnaa full kontroll over denne delen av markedet.

Saa hvis AZ har full oversikt over alt PCI teknologien kan benyttes til, og har sterk tro paa at den virker, kan vi ikke utelukke at det kommer ett bud.

3 Likes

Det er her å nå vi lever, et godt bud skal vi selvfølgelig takke ja til… Det kommer oss og evt pasienter til gode. AZ har økonomi og muskler til å starte flere prosjekt innenfor de forskjellige plattformer😊
Fint om Norge/PCIB kunne bygge biotec industri, men ditt trur jeg ikke vi kommer. Se hvor langt vi har kommet rundt FimaVac, i år 2016 ble det oppdaget fantastiske muse resultater, vi er nå i 2020…
Nei, skal verden få nyte av fantastiske resultatene i Nac, Vac og Chem. Må store muskler på plass, Norge klarer ikke dette… Desverre…

1 Like

4 år er vel ingenting i legemiddel-forskning ( eller annen forskning?) ?
At Norge , som nasjon, ikke har muskler til dette er jo i så fall underlig. Besparelser for nasjonen, ved at folk blir friske, går jo langt over disse utgiftene. Og Pcib sin forskning har jo nå vist gode nok resultater til at dette ikke er et pengesluk før resultatene materieliserer seg, også økonomisk.
Men, om det er Norge eller A.Z. som sluttfører og setter det ut i praksis betyr jo lite for syke. Det er det viktigste, tross alt & aksjepris.
Men det er vel også sant som det er sagt, i tillegg, at fortjenesten fra en god aksjeprising på Pcib nok vil føre til ytterligere/videre satsing på legemiddelforskningen fra de aksjeeierne som sitter igjen med gode midler. Kanskje spesielt norsk forskning?

3 Likes

Jeg tenkte på det med nye klinikker i Asia og at pasientgrunnlaget blir svært redusert ved eventuelt utbrudd av koronaviruset og smitte av de allerede veldig syke og svake stakkarene. Tanker rundt dette?

Kreft…
Ikke uenig med deg. 4 år er ingen tid, men det startet flere år før det og er ikke sluttført…
Det er ikke “klaging” som er ment ifra min side. PCIB har 3 plattformer med enorme potensiale, PCIB gjør det riktige med å lete etter partnere til “alle” platformer, men ifra min side får PCIB et stort ja ved bud, men som du er inne på… Disse blir jo trolig reinvestert i andre biotec selskap man har tru på…

3 Likes

Asia er ikke med ennå i studiet.

Det er mest av alt en setback som kan gi en forsinkelse i den asiatiske satsingen, det blir egentlig det samme for alle vestlige selskaper som har satset på kinesisk biotek de siste årene.

Heldigvis er det kun en del av bildet for hele gjengen, så impacten er ikke dramatisk for noen av de norske selskapene.

1 Like

Musklene finnes i Norge, men det er vel mer viljen det står på. Og det skyldes trolig at dem som har musklene ikke har den nødvendige forståelse for at man innenfor Norge kunne skapt sitt eget BP. Men da må norske kapitalkrefter stille opp og ikke sitte passive og se på at fagmiljø og produkter utvikles og deretter forsvinner ut av landet til en spottpris. Rett nok har ikke det vært så mange som er kjøpt opp ennå, men som vi vet er der nå flere potensielle oppkjøpskandidater innen det norske farmasimiljøet, og første bud kan komme hva tid som helst.

7 Likes

Corona viruset er selvfølgelig ikke heldig for noen, men det kan på sikt sette fokus på PCIB og leveringsteknologien dems og biotec selskap generelt. For i fremtiden kan det være PCIB som er med å bekjemper fremtidens utfordrene virus.

2 Likes

Er vel nesten bare tilfeller i Kina, og ikke Sør-korea og Taiwan der PCIB skal ha siter. Virker ikke som om det sprer seg veldig utover Kina mtp isolasjon av byer etc. Blir det siter i Kina (noe som ikke er guidet) tar jeg det som et voldsomt bull signal (pga pasientgrunnlaget) mer enn at koronaviruset har fotfestet. Det er mine tanker.

7 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

1 Like

I følge Avanza i Sverige og deres forum Placera så skal nå et form for PCIB være opprettet. Hvis jeg kunne fått litt hjelp med gode ting som kan publiseres der så hadde det vært fint.

8 Likes

Når Spetalen og co har sett på mora vil de finne dattera (PCI Biotech) interessant???

Og spesielt etter artikkelen om teknologien PCI solvoll fant i helgen. Se PCIB fundamentaltråd.

solvoll68INSIDER

517

2d

Photochemical Internalization for Intracellular Drug Delivery. From Basic Mechanisms to Clinical Research

res.mdpi.com

jcm-09-00528.pdf

3.03 MB

2 Likes

Rett skal være rett, det var @solvoll som fant den - PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

7 Likes

Stemmer det​:+1::rocket:. Takk @solvoll

Spillover effekt fra mora (Photocure)!

Tenker mora også skaper økt interesse for dattera (PCI Biotech) sin teknologi! Vica versa!

God omsetning PCIB nu. Og så må folk innse at aksjonærer som Spetalen og co har sin misjon i selskap mener jeg. Velkommen skal de være til PCI Biotech om de gjør inntog eller vurderer. Det er behov for flere typer aksjonærer. Og en ting er sikkert, Spetalen kan investeringer.

690 000 aksjer omsatt i PHO
62 000 aksjer omsatt i PCIB

Litt igjen før omsetning er lik😂

2 Likes