Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg synes det er rart at bare halvparten har over 70% tro på en avtale. Jeg klikket for 70-90%, men hadde sikkert klikket 90-100% om det hadde vært et alternativ (ingen ting er noen gang 100% sikkert). Slik jeg ser det er det nesten helt sikkert at AZ ønsker en avtale innen onkologiske indikasjoner, og nedsiderisikoen er kun da at det blir en litt liten ikke-eksklusiv avtale til bruk sammen med ett enkelt medikament i tidlig fase. Men jeg er VIRKELIG sterk i troen på at AZ har sett nytte av NAc i mange sammenhenger, og at når de var så hissige på å prøve den på annet enn kreft, så var det fordi de så for seg en mer omfattende avtale med en gang. Ellers hadde man laget en liten avtale innen kreft før jul.

36 Likes

Kjenner heller ikke til Biotek inngående, men vet at generelt tar slike avtaler en del tid. Men, om det viser seg at AZ virkelig ønsker en avtale og ikke ønsker å forstyrre videre viktig forsking på området og at dem har litt dårlig tid? Vil forskermiljlet i selskapet kunne legge et visst press på forhandlerene sine?

5 Likes

Noen der vet noe om gj. Snitt tid på avtaler ?

1 Like

Håper nesten det tar litt tid før AZ inngår fimanac avtale med Pcib. Da er sjansen stor for at fimachem og fimavacc har kommet enda et steg videre i form av Asia sites og partner for fimachem samt første utlisensieringsavtale eller oppstart av egen vaksine i fimavacc.
Tror et slikt scenario vil gi bedre kursoppgang totalt sett enn om AZ avtale kommer først.

3 Likes

Har dere sjekket hva AZ skriver øverst på sin hjemmeside om dagen?

Jeg sjekket waybackmachine bakover i tid og den formuleringen der dukket opp første gang 8.februar. Særdeles interessant at AZ profilerer seg på denne måten. Hvis det viser seg at vi får en avtale har vi altså en avtale innenfor et av de områdene som er viktigst for AZ og det er da forankret helt til topps i selskapet!

53 Likes

https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/drug-modalities.html

Many future scientific breakthroughs will result from the use of new technologies. As a result, the medicines of tomorrow will be different from those of today. We are on a quest to transform and, ultimately, cure diseases.

10 Likes

Nej tænker ikke at ifald der ikke blev nogen aftale så var det allerede afgjort indenfor kort tid, tværtimod jeg er som nævnt ganske overbevist om at der kommer en aftale, men selvsagt er intet sikkert før underskrifterne er sat.

Men at de nu forhandler, er ikke lig med at de bliver enige på sigt, for husk at i en forhandling så er der (næsten) altid to modstridende ønsker, omkring hvorledes den samlede aftale skal se ud - og mødes disse synspunkter ikke på et tidspunkt, så kan det ske, at de afbryder forhandlingerne- så nej ikke et mærkelig men nok mere sjældent udfald - for normalt er længerevarende forhandlinger lig med enighed.

Men som nævnt, er IKKE ekspert indenfor sådanne aftaler, udover at de nok kræver længere tid, end andre brancher.

Normalt før en aftale kan underskrives er der en masse forarbejde, gennemgange af juridiske spidsfindigheder, en masse undersøgelser af fremtidige muligheder, økonomi nu og her og ikke mindst fremover - patenter, nuværende konkurrence, innovation, nuværende viden i firmaet og den eventuelle beståen, evt risiko for kommende epokegørende nye ideer/ løsninger - disse og en del andre ting sat op imod virksomheden man ønsker at indgå mere bindende aftale med (evt opkøb).

Og her skøjtede jeg let hen over, betydningen af CHEM, Vacc og NAC, værdierne af nuværende resultat, mulig brug af disse, ect ect…

Og sidst , tror ikke AZ lader sig presse tidsmæssigt, tværtimod, med tanke på den værdi der nu forhandles om, så gør de deres forarbejde meget grundigt - og mon ikke også de tager truslen om mulige konkurrenter seriøst.

11 Likes

Good digging igjen @Investor. I slutten av januar var ikke “the next generation of drug delivery technologies” på fremsiden på www.astrazeneca.com i det hele tatt.

6 Likes

Må faktisk kreditere @Goldfinger for dette, som påpekte det i chatten. Waybackmachinsjekken var min egen ide.

8 Likes

Trusselen om konkurrenter er selvsagt extremt viktig for AZ… Gjentar at Roche prøvde å kjøpe HELE AZ i 2015…, Slåsskampen om fremtidens medisinske løsninger er nok mye brutalere enn vi her kan forestille oss. Hvor mange prosent av oss som “tror” et eller annet , er jo morsomt , men litt underholdende. Tror det er mange andre …her på tekinvestor…som har samme sterke følelsen : Enorm trygghet for investerte penger. Hyggelig spenning for hver dag som går. Ingen problem med nattesøvnen. Bare morsom iblant å logge seg inn på børskursene.-…Egentlig uten å være nervøs eller spent. Bare glede seg i trygghet.

5 Likes

Nice find!:ok_hand:

Legger den ut igjen, «druknet» i maset over;)

http://amici.lifescienceopenspace.pl/wp-content/uploads/2019/04/Poster_Xiaolin-Zhang.pdf

12 Likes

Ingen avtale i form av det utenkelige at AZ i utgangspunktet aldri har vært interessert i en avtale ville nødvendigvis betydd at det hele hadde blitt avgjort innen kort tid. Som betyr at eneste reelle mulighet for at dette går skeis er at PCIB gjør seg for kostbar. Mao; den sannsynlige oppsiden er ekstremt mye større enn nedsiden :rocket:

6 Likes
  1. Børsmeldingen om en forsert test på 6 uker av hvorvidt de synergier man har funnet innen onkologi også gjelder andre sykdommer

2. Uttalelser fra Per Walday i Radforsk podcast 103 fra ca 32 minutter og Jonas Einarsson i podcast 112 fra ca 50 minutter.

3. Intensiv rekruttering av nytt personale innen advanced drug delivery hos AZ

4. AZ slår seg plutselig nå på nyåret på brystet på hjemmesiden med teksten “Developing the next generation of drug delivery technologies”

5. PCIB har solid patentbeskyttelse og nye patenter til godkjenning innenfor delivery som “virker på alt”

Den som ikke tar disse signalene og posisjonerer seg solid i PCIB er iallefall herved advart :slightly_smiling_face:

22 Likes

Tror denne har blitt delt tidligere. Paper fra 2018:

2 Likes

Spettet og Voldberg og Haussemann tenker ikke slik. De vil ha ting spikret. Derfor bl.a. er dette DIN sjanse. Du kan lese og forstå , og vil bli bli millionær , men andre allerede er milliardær , og ikke bryr seg så mye som oss “små”

4 Likes

Det får være deres problem :wink:

3 Likes

I tillegg til børsmeldingen så kan disse utsagnene gjentas til det kjedsommelige:

Jeg mener at det er meget stor sannsynlighet for et samarbeid videre og en avtale med AZ. Det baserer jeg på tre skriftlige uttalelser som underbyggges av muntlige uttalelser fra CEO.

Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising in the oncology area. Now, they wish to see if the same technology can work in other disease areas. The pre-clinical collaboration agreement between PCI Biotech and Astra Zeneca lasts until the end of 2019 and the following 6 months will be used to evaluate the potential for further collaboration.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, had the following to say about the collaboration:

“Ensuring sufficient intracellular delivery of nucleic acid therapeutics is a major hurdle to realise the vast therapeutic potential of this drug class. We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

Oslo Cancer Cluster – 29 Nov 19

PCI Biotech works with Astra Zeneca

Fra meldingen:

The scope has been expanded to evaluate if synergies established in oncology are transferrable to additional disease areas – further collaboration to be evaluated in 1H 2020.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-third-quarter-2019-results/

(Synergi betyr samspill mellom flere faktorer som forsterker hverandre slik at den kombinerte effekten blir større enn summen av de enkelte faktorenes bidrag.

https://snl.no/synergi )

Må si meg enig med @JAXI at det er meget stor sannsynlighet for avtale i en eller annen form. Her har man tre utsagn gitt markedet skriftlig, formulert ulikt. For min egen del tre sterke indikatorer på positivt utfall.

16 Likes

Hjertelig takk for dere som er snille og deler. Ingen nevnt , ingen glemt…Som noen skrev ( her ? ) for et par dager siden : Man kan tjene kollosalt med penger ved å orientere seg , f.ex. på Tekinvest. Egentlig mye mye bedre enn hos en megler som dyrker kundene med mest penger. De får sine prosenter uansett… Gjensidig informasjonsutveksling overgår LANGT det din megler kan fortelle deg.

3 Likes

Det er jo nå helt tydelig at AZ har en langsiktig og omfattende plan på å utvikle “the next generation of drug delivery technologies”. At dette nå kjøres fram som en ny hovedsatsing for giganten, er jo bare mildt sagt oppsiktsvekkende med tanke på Pcib sin teknologi og samarbeidet de har!! Ut fra dette mener jeg forhandlingene må ha kommet langt, og at de nå ser for seg en avtale i NÆR framtid!

22 Likes

Hm, har de sikret seg patent her også tro, eller er det allerede dekket av eksisterende patenter?