Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

En annen tanke som slår meg er at AZ etter å ha testet også mot andre områder enn onkologi nå slår på stortromma og proklamerer at de er "Developing the next generation of drug delivery technologies”.

Da tenker jeg at de ikke er i ferd med å inngå en begrenset lisensavtale for en eller to indikasjoner med liten grad av eksklusivitet. Da tenker jeg at de gjør som en viss fotballspiller og bare vil" dryla te".

Siden de endret hjemmesiden så radikalt for et par uker siden er det også grunn til å spørre seg om de er rimelig sikre på at det blir en avtale, og at de derfor har kommet nokså langt i forhandlingene.

19 Likes

Det er vel potensielt ett fryktelig dårlig trekk i forhandlingen?

6 Likes

Ikke hvis hovedtrekkene i avtalen er klare.

4 Likes

@Investor , kanskje du kunne brukt waybackmachinen til å sjekke om PCIB har vært påmeldt BIO Europe Spring eventen 23-25 mars?

Som noen påpekte her tidligere så står ikke PCIB oppført på listen over påmeldte deltakere (http://events.ebdgroup.com/bes/core/participating-companies.php?_ga=2.226371802.1924548097.1582147715-934164806.1581949322), til tross for at de skriver på sin egen hjemmeside at det skal delta http://pcibiotech.no/partnering/.

Om de plutselig har meldt seg av, kan jo det være interessant.

3 Likes

Det er bedre å eie enn å leie. AZ har mer enn nok finansielle muskler til å eie hele Fimanac eller PCIB.
Jeg satt i Algeta da budet kom. Jeg har sterkere magefølelse nå enn da.

12 Likes

Kommer vel an på hva de evnt har avklart ?

3 Likes

Enig!

AZ er litt frekke her. ;-)) Vi har allerede utviklet denne. Og er det noen som lenger tror at AZ vil dele vaar leveringsteknologi med andre BP selskap?

Det vil komme ett bud!

2 Likes

Jeg har skaffet barnevakt i pappapermen og er påmeldt Q4 i hvert fall. Min første. Og nok en gang hatten av til de som tar seg tid til å dele av sin klokskap angående selskapet. Uten dere hadde jeg ikke hatt slik en god magefølelse.

19 Likes

Denne nettsiden deres. Tittet litt dypere ned i materien (ref. undersiden til lenken på toppen, som allerede er nevnt), og ta en kikk på illustrasjonsbildet deres. Er det bare meg, eller har 3D-illustratøren lagt på noen herlige lyseffekter i det medisinen glir uhemmet gjennom celleveggen her? Eller lar jeg fantasien min spille meg et lite puss, nå?

EDIT: Altså, tror ikke vi skal lese så fryktelig mye inn i dette, men gøy er det, om det viser seg å stemme!

2 Likes

Not wanting to put a dampener on anything here, but havent been in today till now, and there was a lot of reading to get through. But did I see someone post earlier that they think we are not that far away from 60 events in Release study? We havent even had fpd in the US and weren’t we going to get an announcement after 8 patients had passed safety of two pci treatments in the Release study?

So although we could have had a number of patients only having one pci treatment (for any number of reasons), and we expect at least half (and hopefully a lot more) events occur in the soc treatment line, that still puts us a long way from 60? Dont wont people to get too carried away on recruitment, if anything, i am a bit cautious on the timelines for Release. But hoping the other things in the fire (AZ, vacc) will make Release a sideshow by the time summer rolls around.

5 Likes

Det kan godt bli avtale med AZ. Kommunikasjonen fra pcib om dette tilsier at denne ikke kommer første halvår er unnagjort.

Tror jeg da…

Kommunikasjonen fra PCIB? Den trenger en forklaring bobleplast…

2 Likes

AZ og PCI har sammen satt av tiden til 1 juli.

Forutsatt at det er avtale i en el annen form som ligger i de kortene;

• jeg tror de avtaler en periode som er, basert på erfaringer, tilstrekkelig tid. Der alle rimelige forbehold er tatt av begge parter.

Kan jeg da tenke at de så det som lite sannsynlig å trenge 100% (1juli) av avsatt tid? Og like lite sannsynlig at de bare trengte ca 30% (25 feb) av avsatt tid?

Vil det ikke være naturlig å tenke at de trenger sånn ca 4-5 mnd til dette når de varsler at de setter av 6 mnd, eller ca 80% av avsatt tid?

Jeg holder avklaring i slutten av «du skjønne milde» som sannsynlig basert på premissene jeg legger til grunn. For enkelt? Ja. Men moro.

2 Likes

Naar man ser paa AZ’s siste tids ansettelser, samt deres programfesting om og utvikle den neste generasjons leveringsteknologi for medisiner, tviler jeg paa at AZ vil vente saerlig mye lenger foer de toner PCIB flagg.

De vet og at de har konkurenter, (dvs. andre PCIB partnere), som kan komme de i forkjoepet hvis de venter for lenge.

4 Likes

Hvis dette budskapet på hjemmesiden til AZ som dukket opp for et par uker siden, og det økende antall utlyste stillinger hos dem innen fagfeltet “delivery technologies” begge utelukkende var knyttet til et utvidet videre samarbeid med PCIB som enda ikke er offentliggjort, ville ikke dette være å betrakte som litt slepphendt håndtering av mulig kurspåvirkende informasjon? Dersom man på innsiden av AZ kjenner til at et utvidet samarbeid mer eller mindre er i boks, virker det etter min mening unaturlig å gå ut med et slikt tydelig budskap på hjemmesiden før en konkret avtale offentliggjøres. Er uteblivelsen av kursoppgang like i etterkant av disse publiseringene derimot en indikasjon på at markedet vurderer det til at dette også kan handle om annen forskningsaktivitet på delivery technologies som ikke involverer PCIB? Jeg har selv tro på en utvidet avtale, men tenker også at et så gigantisk selskap som AZ helt sikkert rir flere hester når det kommer til noe så viktig som delivery.

23 Likes

Det gjoer de nok, men de har hatt ett 5 aars samarbeid med PCIB, og har annonsert at de vil gaa i forhandlinger med PCIB om en ny avtale, som for hva vi vet, godt kan ende i noe enda stoerre. Det ma vel anses som at PCIB ligger godt an i loeypa, eller?

2 Likes

Ja, det er ingen vits i å gå bananas da vi VET AZ har flere samarbeid om delivery.

Men selv om de rir flere hester betyr selvsagt ikke det at de bare kommer til å inngå EN avtale :grin::grin::grin:

3 Likes

Har en følelse av at man overvurderer markedets evne til å plukke opp spekulativ informasjon som kun blir lest av tekinvestor sine brukere og eventuelt spredt via jungeltelegrafen. Riktignok trigget det opprinnelige funnet av mulige relevante stillingsannonser en umiddelbar oppgang på noen prosent, men gitt det lave omløpet så krevde det ikke så stor innsats heller.

Problemet er ikke lave forventninger i markedet, men et marked som ikke klarer å se lengre enn nesa rekker. Som vil si at oppgang krever positive børsmeldte meldinger direkte fra selskapet.

10 Likes

De rir sikkert flere hester, men når vi vet hva PCIB kunngjorde i november og hva PW har uttalt er det rart hvis ikke PCIB er en del av denne satsingen. At “markedet” ikke har oppfattet dette er jeg ikke forundret over.

5 Likes